Volkswagen: Εταιρική ευθύνη «εν πλω»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Volkswagen: Εταιρική ευθύνη «εν πλω»

Τα «πράσινα logistics» αποτελούν ενεργό τμήμα της στρατηγικής εταιρικής ευθύνης που εφαρμόζουν πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες στρέφονται σε αποδοτικές λύσεις χαμηλών ρύπων για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους. Την «έκπληξη» την έκανε αυτή τη φορά η Volskwagen, η οποία επενδύει σε δύο οχηματαγωγά πλοία που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο για να μεταφέρουν τα οχήματα της εταιρείας από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική.

Σκοπός της επιχείρησης είναι να μειώσει κυρίως το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα καθώς πρόκειται για ένα καύσιμο το οποίο εκλύει σημαντικά χαμηλότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα.

Τα δύο πλοία της εταιρείας Siem Car Carriers είναι μήκους 200 μέτρων, πλάτους 36 μέτρων και χωρητικότητας 4.500 οχημάτων. Ακόμη, διαθέτουν δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αεριού χωρητικότητας 3.000 κυβικών μέτρων και διαθέτουν μηχανή 12,600 kW της MAN Diesel & Turbo.

Η χρήση των δύο οχηματαγωγών θα μειώσει ετησίως κατά 25% τις εκπομπές CO2, 30% τις εκπομπές NOx και σχεδόν 100% τις εκπομπές SOx. Επιπλέον μείωση των ρύπων θα επιτευχθεί με τη χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογικά μηχανής διπλής καύσης με απευθείας έγχυση και σύστημα επεξεργασίας καυσίμων.

Ο Wolfram Thomas, επικεφαλής του τμήματος παραγωγής του ομίλου αναφέρει ότι «η Volkswagen αναλαμβάνει τις ευθύνες της για το περιβάλλον. Αυτό δεν αφορά μόνο στα οχήματά μας αλλά και στις μεθόδους παραγωγής και στα logistics. Κατευθύνουμε όλες τις προσπάθειές μας να συμβάλουμε στη βελτίωση του περιβάλλοντος ακολουθώντας τη στρατηγική των Green Logistics. Με τη χρήση των δύο LNG φορτηγών πλοίων για τη διαδρομή Ευρώπης-Βόρειας Αμερικής, ο όμιλος σημειώνει πρόοδο στις περιβαλλοντικά συμβατές πρακτικές και τις ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές».

Οι υποδομές στην Ελλάδα και τον κόσμο

Οι μεγαλύτεροι όμιλοι από τον κλάδο μεταφοράς ενέργειας, οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και επιβατηγά πλοία στρέφονται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο και επενδύουν σε πλοία που κινούνται με LNG. Βασικοί λόγοι της διείσδυσης του LNG στη ναυσιπλοΐα είναι η ανάγκη απεξάρτησης από άλλα δαπανηρά καύσιμα (π.χ πετρέλαιο) και οι απαιτήσεις της ΕΕ για υιοθέτηση τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον (μείωση εκπομπών καυσαερίων, ανάγκη περιορισμού χρήσης βαρέως μαζούτ κλπ).

Με σκοπό την ένταξη νέων τεχνολογιών που θα καταστήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία ακόμη πιο ανταγωνιστική, η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή πολιτική υλοποιεί προωθητικά προγράμματα (χρηματοδότηση μελετών χρήσης LNG κλπ) και υιοθετεί οδηγίες για την προώθησης εναλλακτικών καυσίμων. Οδηγίες όπως αυτή που αφορά την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων (2012/33/ΕΕ), η οποία επιτρέπει τη χρήση LNG ως εναλλακτικού καυσίμου καθώς και η οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (2014/94/ΕΕ), η οποία αποσκοπεί στην εξασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου κάλυψης των σημείων ανεφοδιασμού LNG σε βασικά λιμάνια της Ευρώπης, αποτελούν μέρος της ευρωπαϊκούς πολιτικής που ασκείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα αυτό.

Η Βόρεια Ευρώπη και κάποια σημεία στις ΗΠΑ διαθέτουν μερικούς σταθμούς ανεφοδιασμού ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται projects για την επέκταση του δικτύου στο Ρότερνταμ, τη Σιγκαπούρη και την Κίνα.

Η Ελλάδα διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στη διεύρυνση της χρήσης LNG στη ναυτιλία. Τα έργα υποδομής φυσικού αερίου που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια καθιερώνουν τη χώρα μας ως ενεργειακό κόμβο προς όφελος της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού και της δημιουργίας μιας ανταγωνιστικής περιφερειακής αγοράς αερίου στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη.

Η ΔΕΠΑ συντονίζει το πρόγραμμα POSEIDON MED ΙΙ. Το POSEIDON MED ΙΙ είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο.

Μέσα από τον σχεδιασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται η ενεργοποίηση της ζήτησης ΥΦΑ για ναυτιλιακή χρήση ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Το POSEIDON MED II, το οποίο αποτελεί συνέχεια των προ- γραμμάτων «Poseidon-Med» και «Archipelago-LNG», συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει 5 χρόνια. Πρόκειται για διεθνές έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος).

Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε πέντε κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός). Στα πλαίσια του POSEIDON MED II διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας ΥΦΑ αλλά και των σχετικών υποδομών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider