Επιχειρήσεις – «διαμάντια» από παιδιά του Λυκείου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επιχειρήσεις – «διαμάντια» από παιδιά του Λυκείου

Πλήρεις εταιρείες, με οργανογράμματα και επιχειρηματικά σχέδια. Καινοτόμες εφαρμογές, αλλά και προϊόντα που μπορούν να «σαρώσουν» στις αγορές. Και πίσω από όλα αυτά, μαθητές λυκείου, που διαπρέπουν στα προγράμματα εικονικής επιχειρηματικότητας, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικές επιτυχίες.

Αυτές ακριβώς τις προσπάθειες βράβευσε το βράδυ της Δευτέρας ο δήμος Κηφισιάς, αναγνωρίζοντας τις διακρίσεις τόσο του 3ου Λυκείου Κηφισιάς όσο και του Αρσάκειου - Τοσίτσειου Λυκείου Εκάλης, οι μαθητές των οποίων απέδειξαν ότι η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα έχει μέλλον. Τα δύο λύκεια συμμετείχαν και διακρίθηκαν στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Εικονικής Επιχείρησης" του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ/Junior Achievement Greece)

Πλατφόρμα για ερευνητές

Ενδεικτική της καινοτομίας που κομίζουν οι μαθητές είναι η ψηφιακή πλατφόρμα που ανέπτυξε το 3ο Λύκειο Κηφισιάς, η οποία και κατατάχθηκε στις 10 καλύτερες εικονικές επιχειρήσεις πανελλαδικά. Η εν λόγω πλατφόρμα φιλοδοξεί να «παντρέψει» τους Έλληνες ερευνητές με τα εγχώρια ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Το ψηφιακό αυτό εργαλείο, με την ονομασία STIIR (www.stiir.net) επιδιώκει να καλύψει το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ερευνητές, οι οποίοι αναζητούν θέσεις εργασίας. Μέχρι σήμερα, ο καθένας από αυτός υποχρεωμένος να ψάχνει πότε ο κάθε φορέας θα προκηρύξει μια νέα θέση εργασίας, με αποτέλεσμα και πολύ χρόνο να δαπανά αλλά και να κινδυνεύει να χάσει τις προθεσμίες ή να μην πληροφορηθεί καθόλου για μια θέση που τον ενδιαφέρει.

Ως απάντηση, η ηλεκτρονική πλατφόρμα STIIR συγκεντρώνει όλες τις προκηρύξεις, που αναρτούνται στα site των ερευνητικών φορέων,τις ταξινομεί ανά φορέα και διευκολύνει τον ερευνητή να έχει πλήρη εικόνα της αγοράς ερευνητικής εργασίας. Αντίστοιχα, οι φορείς μπορούν να βρουν πλήρη βιογραφικά ερευνητών με αναλυτική περιγραφή των προσόντων τους και των έργων (projects) που έχουν στο ενεργητικό τους.

Όπως αναφέρει στο insider.gr η κυρία Δήμητρα Σουλτάτη, οικονομολόγος εκπαιδευτικός υπεύθυνη του προγράμματος, «επιδίωξη των μαθητών είναι να βρεθεί μια λύση που να μπορέσει να αντιμετωπίσει το brain drain, το οποίο την ερευνητική κοινότητα στην Ελλάδα». Μάλιστα, όπως αναφέρει, τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έχουν πλέον δεθεί με αυτό και θέλουν να το συνεχίσουν. «Επιδίωξή τους είναι να ενημερώνουν το πρόγραμμα και μέσω αυτού να συμμετάσχουν και σε άλλους διαγωνισμούς. Πίσω από την αρχική ιδέα υπάρχει ένα ολόκληρο Business Plan, το οποίο περιλαμβάνει και την προσέλκυση επενδυτών, ενώ τελικός σκοπός είναι η απευθείας επαφή της ομάδας με τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα».

Μπάρα δημητριακών από Ζέα

Αντίστοιχα, το δίκοκκο σιτάρι που πολλοί ισχυρίζονται ότι είναι η Ζέα, ένα πανάρχαιο ελληνικό δημητριακό που χρησιμοποιούσαν στη διατροφή τους οι αρχαίοι Έλληνες αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μαθητές του Β’ Αρσάκειου Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης.

Η εικονική επιχείρηση που «έστησαν» τα παιδιά της β’ Λυκείου έχει ως στόχο την προβολή τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, ελληνικών τροφίμων. Υπό αυτό το πρίσμα, δημιούργησε μπάρες δημητριακών με βάση τη Ζέα. Στη βάση αυτή προσέθεσε μπισκότο για ωραία γεύση και ταχίνι για ενέργεια. Το προϊόν αυτό είναι καθόλα ελληνικό και ονομάζεται "Zedoro" από το Ζείδωρο, λέξη που συναντούμε στην Αρχαιότητα αλλά και στα Ομηρικά Έπη και σημαίνει Δώρο Ζέας – Δώρο Ζωής). Η Ζειά ή Ζέα προέρχεται από τη λέξη "Ζείδωρος" (αυτός που δωρίζει ζωή). Η πόλη της Αθήνας ονομαζόταν Ζείδωρος γιατί τα εδάφη της χάριζαν στους κατοίκους το ντόπιο αυτό δημητριακό. Ακόμα, η μαρίνα της Ζέας στον Πειραιά ονομάστηκε έτσι επειδή από εκεί γινόταν η διακίνηση της Ζέας προς τα άλλα λιμάνια.

Όπως αναφέρει στο insider.gr η κυρία Ελένη Ιωάννου, οικονομολόγος, υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος για Β’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, «όλα αυτά τα projects βοηθούν στο να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας βασίζεται στο επιχειρείν. Χωρίς επιχειρήσεις δεν μπορεί να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη».

Μάλιστα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η επιχειρηματική ιδέα δεν έμεινε στη θεωρία αλλά προχώρησε στην πράξη. «Ο καταναλωτής δοκίμασε το προϊόν, το οποίο πέρασε από όλα τα στάδια της παραγωγής. Ενδιάμεσα βελτιώσαμε τη συνταγή, και το τελικό προϊόν άρεσε πολύ στο κοινό» εξηγεί η κυρία Ιωάννου.

Όσο για την αντίδραση των παιδιών, αυτή ήταν «παθιασμένη» καθώς το πρόγραμμα δεν μένει στη θεωρία. Το μότο της ομάδας είναι «Μένουμε Ελλάδα, στηρίζουμε Ελλάδα» και πλέον ο επόμενος στόχος είναι να προαχθεί η επιχειρηματικότητα σε μαζική κλίματα. Σήμερα, τα χρήματα από τις πωλήσεις πάνε όλα στις φιλανθρωπίες, όμως επιδίωξη είναι το προϊόν να απεμπλακεί από τα στενά όρια του σχολείου και να βγει στο ράφι των καταστημάτων.

Και θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας

Σε αυτή τη λογική κινείται και ο Δήμος Κηφισιάς, καθώς, όπως αναφέρει στο insider.gr o κ. Βαγγέλης Αυλήτης, αντιδήμαρχος Κηφισιάς, υπεύθυνος για θέματα επιχειρηματικότητας, «από την πλευρά μας, τονώνουμε το ηθικό των παιδιών και δίνουμε έμφαση τη νεανική επιχειρηματικότητα. Παρά την κρίση, υπάρχουν ιδέες που μπορούν να προωθηθούν και μέσα από τη βράβευση αυτό δίνουμε το έναυσμα σε άλλα σχολεία της περιοχής να ασχοληθούν με τη νεανική επιχειρηματικότητα».

Ουσιαστικά, επιδίωξη του δήμου είναι να οργανωθεί και να ενταθεί η δράση αναφορικά με τις νεοφυείς επιχειρήσεις, αξιοποιώντας προτάσεις από νέους επιχειρηματίες, τόσο όσον αφορά τη σχολική επιχειρηματικότητα όσο και σε κανονικές startups. Στόχος του δήμου Κηφισιάς είναι να δημιουργήσει μια «θερμοκοιτίδα» για νεοφυείς επιχειρήσεις, παρέχοντας υλικοτεχνική υποδομή και στήριξη, εντός του δήμου, για τουλάχιστον ένα χρόνο.

«Μέσω του προγράμματος αυτού, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να στήσουν τα πρώτα τους γραφεία, να πάρουν συμβουλές από το ΕΒΕΑ αλλά και από στελέχη της αγοράς, αλλά και δουν τις ιδέες τους να προωθούνται τόσο σε επίπεδο δήμου όσο και ευρύτερα. Ως αντάλλαγμα, οι επιχειρήσεις αυτές θα κληθούν να προσφέρουν υπηρεσίες στο δήμο για όσο διάστημα βρίσκονται εντός της θερμοκοιτίδας», εξηγεί ο κ. Αυλήτης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κηφισιά είναι ο πρώτος δήμος στην Ελλάδα που έχει θεσπίσει αντιδημαρχεία επιχειρηματικότητας καθώς και ότι η συνεργασία με το ΕΒΕΑ γίνεται για πρώτη φορά σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider