Ραγδαία ανάπτυξη «βλέπουν» στο υγροποιημένο φυσικό αέριο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ραγδαία ανάπτυξη «βλέπουν» στο υγροποιημένο φυσικό αέριο

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναλαμβάνει καίριο ρόλο στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και συμβάλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.

Ραγδαία ανάπτυξη θα έχει το εμπόριο LNG

Σημαντική ανάπτυξη θα σημειώσει το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παγκόσμιο επίπεδο όπως αναφέρει έκθεση της ΒΡ.

Σύμφωνα με τη British Petroleum αναμένεται αύξηση του εμπορίου του LNG με ρυθμό επταπλάσιο σε σχέση με το αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μερίδιο του LNG θα φτάσει το 50% παγκοσμίως.

Όπως επισημαίνει η ΒΡ οι αγορές φυσικού αερίου θα γίνουν ολοένα και πιο ενσωματωμένες διεθνώς και εκτιμά ότι οι προμήθειες LNG πρόκειται να αυξηθούν σταθερά υπό την ηγεσία των ΗΠΑ και της Αυστραλίας, ενώ η μεγαλύτερη ζήτηση θα προέλθει από την Ασία.

Εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα

Σε δημόσια διαβούλευση βγαίνει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), σε μια προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα και να προετοιμαστεί το έδαφος προκειμένου η χώρα να ακολουθήσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Όπως είναι γνωστό, η υποχρέωση των πλοίων που καταπλέουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα να χρησιμοποιούν φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αρχίζει την 1η Ιανουαρίου του 2020. Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που δόθηκε στη διαβούλευση, έχει 12 άρθρα που αφορούν την παροχή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (αεριέλευση) σε πλοία που βρίσκονται σε λιμάνια.

Αναφορικά με το LNG, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου μετά από μία επίπονη εργασία που κράτησε τρεις μήνες, κατέληξαν σε ένα πολύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο. Είπε ότι η Ελλάδα δεν είχε τέτοιο θεσμικό πλαίσιο, ως τώρα, αλλά πλέον πρέπει να καλυφθεί το κενό. Το σχέδιο του ΠΔ δόθηκε σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία, ενώ το Υπουργείο παραμένει ανοιχτό και στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για προτάσεις.

Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου επιβάλλεται και από τους νέους διεθνείς κανονισμούς: ο ναυτιλιακός οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών σχεδιάζει να απαγορεύσει τη χρήση καυσίμων που περιέχουν πάνω από 5% θείο.

Μετά από πρόταση του κ. Κουρουμπλή συμφωνήθηκε ότι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να στείλουν τις παρατηρήσεις τους στο Υπουργείο ως το τέλος Αυγούστου. Στόχος του Υπουργείου είναι μέσα στο Σεπτέμβριο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την πλήρη προετοιμασία του Προεδρικού Διατάγματος. Ο Υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι λαμβάνονται υπόψη όλοι οι κρίσιμοι παράγοντες για την αεριέλευση και κυρίως η ασφάλεια για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Είπε ακόμα ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου έκαναν εξαιρετική δουλειά, συγκεντρώνοντας κάθε λεπτομέρεια από την διεθνή εμπειρία, σε νομικό και πρακτικό επίπεδο, για να καταλήξουν στο συγκεκριμένο σχέδιο.

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην ανάγκη να καταλήξει το Υπουργείο σε ένα λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό. «Απαντάμε στις προκλήσεις μιας νέας πραγματικότητας, ενώ είμαστε κοντά και στο να καταρτίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο για τους σταθμούς LNG στη θάλασσα. Θέμα για το οποίο θα γίνει άλλη, αντίστοιχη συνάντηση. Δουλεύουμε ώστε η Ελλάδα να προετοιμαστεί για τις εξελίξεις που έρχονται», δήλωσε οκ. Κουρουμπλής

Ο Υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι πρόκειται για μια νέα προσπάθεια που συνδέεται με την πολυπόθητη ανάπτυξη, δίνει τη δυνατότητα στη χώρα να είναι θεσμικά οχυρωμένη και να μπορεί να χρησιμοποιεί ό,τι καινούργιο μπαίνει στη διαδικασία της παραγωγικής ανασυγκρότησης και δραστηριότητας.

Πρωτοβουλίες στην Ελλάδα για την ανάπτυξη των υποδομών

Οι επενδύσεις στον τομέα αυτό εντάσσονται σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως είναι το POSEIDON MED II. Πρόκειται για το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου.

Συντονιστής του προγράμματος είναι η ΔΕΠΑ η οποία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εισαγωγή του φυσικού αερίου στην Ελλάδα και συνεργάζεται με τους βασικούς διεθνείς παίχτες της ενεργειακής αγοράς και συμβάλλοντας στην καθιέρωση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Το έργο έχε διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία συμμετέχουν είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405€ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider