Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Στην αγορά της Νότιας Κορέας στοχεύει η Λουξ

 Στην αγορά της Νότιας Κορέας στοχεύει η Λουξ - Κεντρική Εικόνα/Video

Στην αγορά της Νότιας Κορέας, μιας αγοράς 50 εκατ. ανθρώπων, στοχεύει η πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ.  Η νέα αυτή αγορά αποτελεί το νέο στοίχημα της εταιρείας, η εξαγωγική πορεία της οποίας,  τα τελευταία χρόνια υπήρξε ραγδαία.  

Σήμερα η ελληνική εταιρεία αναψυκτικών έχει καταφέρει να εξάγει τα προϊόντα της σε 20 χώρες παγκοσμίως.

Ήδη στη Νότια Κορέα, η Λουξ προχώρησε σε συμφωνία με τοπικό διανόμεα, εξασφαλίζοντας την παρουσία των προϊόντων της σε 6 χιλιάδες σημεία και αναμένεται να αποκτήσει παρουσία και σε άλλα 8 χιλιάδες σημεία. 

Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας, αν και η χώρα της Νότιας Κορέας, δεν χαρακτηρίζεται από παρουσία ελληνισμού, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες, εντούτοις υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα της εταιρείας.  

Στόχος της Λουξ και των αδελφών Μαρλαφέκα είναι το 2016 οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 5% των συνολικών πωλήσεων και το 2019 οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 10%.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο η Λουξ προχώρησε σε συμφωνία εμπορικής συνεργασίας με την ΕΖΑ προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δίκτυα διανομής τους.

Μέσα από τη σύμπραξη αυτή, η Λουξ - Μαρλαφέκας απέκτησε πρόσβαση σε περιοχές όπου η ίδια δεν έχει ισχυρή παρουσία αλλά έχει η Έζα και το αντίστροφο. Η συνεργασία αυτή, μάλιστα, δεν περιορίζεται στις πωλήσεις εντός συνόρων, αλλά επεκτείνεται και στην εξαγωγική δραστηριότητα των δύο εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το μερίδιο της Λουξ συνολικά στην αγορά αναψυκτικών –συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των προϊόντων τύπου cola – ανέρχεται σε 7,4%. Με αυτό το μερίδιο κατατάσσεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Coca-Cola Hellenic και μπροστά από την Pepsico. Σημειώνεται ότι στην αγορά αναψυκτικών με γεύση – εκτός των προϊόντων τύπου cola –, το πανελλαδικό μερίδιο της ξεπερνά πλέον το 22%.

Όσον αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, για το 2014 κατέγραψε αύξηση του τζίρου της στα περίπου 28,9 εκατ. ευρώ από 27 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν στα 3 εκατ ευρώ από 2,3 εκατ ευρώ το 2013.

To sucess story της εταιρεία αναψυτκικών, ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Όταν στη συμβολή των οδών Παντοκράτορος και Ηλείας, πίσω από τον ομώνυμο ιστορικό ναό που υπάρχει ακόμα σήμερα στο κέντρο της παλιάς πόλης της Πάτρας, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ιδρύει τη «Λουξ», μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που αρχικά παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα.

Οι διαδικασίες παραγωγής ήταν φυσικά αρχέγονες: «Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση,  με το χέρι ταπώνανε». Και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, «με το κάρο». 
Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργούσαν τότε άλλες 11 αναλόγου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός ανώτερης ποιότητας και ξεχωριστής γεύσης λειτούργησε στην πράξη. Σύντομα, οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες «λουξ» έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών.
Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της λουξ ήταν σταθερά ανοδική.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η Λουξ είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα. Ωστόσο, η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.

Τότε ήταν, το 1972, που ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο  σε ιδιόκτητες, μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet