Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ που χάθηκαν από το χάρτη

Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ που χάθηκαν από το χάρτη - Κεντρική Εικόνα/Video

Μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα μία ιστορική αλυσίδα σουπερμάρκετ θα διαγραφεί από τον επιχειρηματικό χάρτη. 

Πρόκειται για την αλυσίδα Βερόπουλος, η οποία εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Παντελιάδη και σύντομα τα καταστήματα της θα μετονομαστούν σε «My Market».

Η αλυσίδα Βερόπουλος δεν είναι η πρώτη αλλά ούτε και η τελευταία «εξαφάνιση» από τον κλάδο του λιανεμπορίου. 

Δεκάδες είναι αυτές που τα προηγούμενα χρόνια είτε αναγκάστηκαν να κατεβάσουν ρολά, είτε εξαγοράστηκαν από άλλες αλυσίδες και μετονομάστηκαν. 

Το μεγαλύτερο λουκέτο, που προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά ήταν αυτό της αλυσίδας Ατλάντικ.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 από τον Π.Αποστόλου, το 1985 είχε 5 καταστήματα με τζίρο 16,7 εκατ. ευρώ ενώ το 2009 έκλεισε με τζίρο 573 εκατ. ευρώ. 

Διέθετε 151 καταστήματα Ατλάντικ συν 21 cash & Carry και 545 καταστήματα Franchise ΑΡΙΣΤΑ

Τα προβλήματα ξεκίνησαν το 2010, όταν η Ατλάντικ προχώρησε στη λύση μισθώσεων και πώληση του παγίου εξοπλισμού 103 καταστημάτων καθώς και στη διακοπή 27 καταστημάτων με αποτέλεσμα το δίκτυο της να περιοριστεί στα 30 καταστήματα.

Η αυλαία έπεσε οριστικά  το καλοκαίρι του 2011, ύστερα από την απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών να μπει τέλος στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99. 

Το δεύτερο, πρόσφατο λουκέτο ήταν αυτό της αλυσίδας σουπερμάρκετ Λάρισα, η οποία το 2014 κατέθεσε αίτηση πτώχευσης. 

Το δίκτυο των σούπερμάρκετ Λάρισα αριθμούσε 42 καταστήματα και 400 εργαζομένους (οι οποίοι πριν την πτώχευση ήταν 14 μήνες απλήρωτοι). 

Στην αρχή είχε διαφανεί μία ελπίδα σωτηρίας για την ιστορική αλυσίδα, όταν υπήρξε αρχική συμφωνία για την εξαγορά της, η οποία όμως δεν προχώρησε. Ο λόγος σύμφωνα με την διοίκηση της Μαρινόπουλος, ήταν "η υπαναχώρηση των μετόχων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Λάρισα εκ των συμφωνηθέντων όρων του υπογεγραμμένου προσυμφώνου μεταξύ των μετόχων των δύο εταιρειών". 

Πρωταγωνιστής στις εξαγορές αλυσίδων σουπερμάρκετ ήταν η Μαρινόπουλος.

Αρχίζοντας από την πλέον πρόσφατη, το 2015 η Μαρινόπουλος απέκτησε το δίκτυο των 18 καταστημάτων της εταιρείας ΚΡΟΝΟΣ - Ν.ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ του  Νομού Αχαΐας, ενώ λίγους μήνες πριν απέκτησε το 51% της «CRETAN RETAIL MANAGEMENT ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.»  η δραστηριότητα της οποίας αφορά στην προμήθεια και υποστήριξη του δικτύου 98 συνεργαζόμενων σούπερ μάρκετ με την επωνυμία «CRM αριάδνη» στην αγορά της Κρήτης.

Τέλος, στο δίκτυο της εντάχθηκαν 10 καταστήματα από τις αλυσίδες Μαρκέτα, Παλαμάρης και Τοξότης, που λειτουργούν σε Σαντορίνη, Σύρο και Τήνο. 

Το 2007 η αλυσίδα Παπαγεωργίου, η οποία αριθμούσε 19 καταστήματα πέρασε στην Σκλαβενίτης, ενώ το 2013 μία ακόμη αλυσίδα σουπερμάρκετ η Δούκας - μια από τις παλαιότερες της ελληνικής αγοράς - πέρασε και αυτή με τη σειρά της στην δεύτερη. 

Πριν από ένα χρόνο, η Σκλαβενίτης απέκτησε την Makro Cash & Carry (12 καταστήματα) από την γερμανική Metro Group που αποχώρησε από την Ελλάδα, το 60% της Χαλκιαδάκης στην Κρήτη που εξαγόρασε από τον όμιλο Βερόπουλου (38 καταστήματα), ενώ παλαιότερα είχε προχωρήσει σε συμβάσεις μίσθωσης 18 καταστημάτων με τις Extra – Πρώτα και Φθηνά.

Οι εξαγορές για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, ξεκίνησαν το 2000 όταν εξαγόρασε την ΤΡΟΦΟ και τα cash & Carry ENA, ενώ την το 2008 απέκτησε τα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας Plus που αποχώρησε από την χώρα μας. Τελευταία εξαγορά για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι αυτή της Κανάκη στην Σαλαμίνα.
 

Αποχώρησαν από την ελληνική αγορά

Στο τέλος του 2010 αποχώρησε από την Ελλάδα η γερμανική αλυσίδα λιανεμπορίου Aldi Hellas, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Η εταιρεία δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τα Lidl στον τομέα των σούπερ μάρκετ χαμηλού κόστους. Η Aldi συνεργαζόταν για την παραγωγή προϊόντων με περισσότερες από 130 βιομηχανίες στην Ελλάδα και είχε 38 καταστήματα.

Μόλις δύο χρόνια αργότερα -το 2008 -  η Aldi είχε ανακοινώσει συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ για την ελληνική αγορά, σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας, εντός της οποίας στόχος ήταν να λειτουργήσουν 400 καταστήματα ανά τη χώρα.

Μόνο στη Θεσσαλονίκη, προβλεπόταν να δημιουργηθούν 80-100 καταστήματα, ενώ στο επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβανόταν και η δημιουργία πέντε κέντρων logistics (σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αθήνα, Λάρισα και Κρήτη), τα οποία θα τροφοδοτούσαν τα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας.

Λίγο πριν είχε αποχωρήσει και μια ακόμη γερμανική αλυσίδα, η εκπτωτική Plus, η οποία πούλησε τα καταστήματά της στην ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και η Dia που απορροφήθηκε από την Carrefour Μαρινόπουλος.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet