Πώς η κίνηση Μασούτη αλλάζει όλη την αγορά των σουπερμάρκετ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς η κίνηση Μασούτη αλλάζει όλη την αγορά των σουπερμάρκετ

Τα πάνω κάτω στο λιανεμπόριο φέρνει η κίνηση της Μασούτης να προχωρήσει στην εξαγορά της Προμηθευτικής, κάνοντας την είσοδό της στην αγορά της Αθήνας.

Εξαγορές, περαιτέρω συγκέντρωση της αγοράς, αλλαγές ακόμη και στο μάνατζμεντ μεγάλων αλυσίδων καθώς και έντονος ανταγωνισμός είναι το σκηνικό που θα επικρατήσει στον κλάδο, ο οποίος μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να αλλάξει ριζικά.

Στην αγορά των σουπερμάρκετ, η οποία στους πρώτους μήνες του έτους εμφανίζει συρρίκνωση, οι εξελίξεις, όπως επισημαίνουν τα στελέχη του κλάδου, θα είμαι άμεσες. Οι κινήσεις που θα ακολουθήσουν, όπως αναφέρουν πηγές τις αγοράς στο insider.gr, θα είναι καθοριστικές και θα διαμορφώσουν την επόμενη μέρα στην αγορά σουπερμάρκετ.

ΕΛΟΜΑΣ: Η επόμενη μέρα μετά την αποχώρηση της Προμηθευτικής

Πρόβλημα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει ο ΕΛΟΜΑΣ, ο Όμιλος αλυσίδων σουπερμάρκετ μετά την αποχώρηση/εξαγορά του μέλους του, της Προμηθευτική.

Από τον ΕΛΟΜΑΣ πλέον «αφαιρείται» ένας τζίρος 200 εκατ. ευρώ (της Προμηθευτικής) καθώς και 57 καταστήματα, γεγονός που προκαλεί αναταράξεις στο εσωτερικό του Ομίλου.

Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους ισχυρούς παίκτες του δικτύου και κυρίως τις αλυσίδες Κρητικός και Bazzar;

Οι εκτιμήσεις λένε ότι θα βρεθούν στο στόχαστρο εξαγοράς των ήδη μεγάλων παικτών της αγοράς και πολύ σύντομα ενδεχομένως ακολουθήσουν το παράδειγμα της Προμηθευτικής.

Η αλυσίδα «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ», μέλος του Όμίλου ΕΛΟΜΑΣ, μετρά 250 καταστήματα σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων τα 132 αποκτήθηκαν μέσα στο 2017.

Πρόσφατα η αλυσίδα απέκτησε μερίδιο στην αλυσίδα «Γρηγοριάδης», που διαθέτει 40 καταστήματα στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και στον Νομό Καρδίτσας. Επιπλέον, η επιχείρηση λειτουργεί τέσσερα κέντρα αποθήκευσης και διανομής ξηρού φορτίου και ένα φρέσκων προϊόντων, συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ. Σήμερα η αλυσίδα super market διαθέτει παρουσια στις περιοχές του Αργοσαρωνικού.

Όσον αφορά την Bazaar του Ομίλου Βερούκα μετρά πάνω από 25 χρόνια στην ελληνική αγορά, διαθέτοντας 136 καταστήματα.

Σκλαβενίτης: Συνεχίζεται η επαναφορά των καταστημάτων

Συνεχίζεται η «επαναφορά» των πρώην καταστημάτων Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης.

Ειδικότερα εντός του 2017 η Σκλαβενίτης επανέφερε σε ομαλή λειτουργία 315 καταστήματα τα οποία προστέθηκαν στο δίκτυό της την 1.3.2017, ανακαινίζοντας πλήρως τα 120 εξ αυτών, και προχώρησε σε 1.700 προσλήψεις σε όλη την Ελλάδα. Το επενδυτικό της πλάνο το 2018 προβλέπει την πλήρη ανακαίνιση 100 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα με στόχο την εμπορική ενδυνάμωση του δικτύου της.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Έρχονται αλλαγές στο management

Αλλαγές στη διοικητική ομάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος προωθεί ο Βελγο-Ολλανδικός όμιλος Koninklijke Ahold Delhaize.

Οι προωθούμενες αλλαγές στο management της ελληνικής θυγατρικής αλυσίδας σουπερμάρκετ, έρχεται μετά και την πίεση που έχουν δεχτεί τα μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος στο πρώτο τρίμηνο του 2018, λόγω «της ανάκαμψης του ανταγωνισμού», όπως ανάφερε στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του ο βελγικός Όμιλος, πραγματοποιώντας έμμεση αναφορά στην επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τον Σκλαβενίτη.

Ειδικότερα για την παρουσία του στην Ελλάδα και την πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο διεθνής όμιλος αναφέρει πως οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την ανάκαμψη του ανταγωνισμού, μέσω της επαναλειτουργίας και της αναδιαμόρφωσης των καταστημάτων του. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος πιέστηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε το περιθώριο κέρδους της.

Συζητήσεις My Market με Market In

Σε διερευνητικές επαφές με την αλυσίδα Market In ακούγεται πως βρίσκονται τα My Market του Ομίλου Παντελιάδη. Οι επαφές αφορούν το ενδεχόμενο συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι οι συζητήσεις θα καταλήξουν σε συμφωνία.

Η «Market In», που ανήκει στην οικογένεια Ράμμου, ιδρύθηκε το 1990 και σταδιακά αναπτύχθηκε σε όλη την Ελλάδα. Τα περισσότερα καταστήματα της «Market In» βρίσκονται στην Αττική (περί τα 100) και τη Δυτική Ελλάδα, ενώ μέσα στο 2017 προστέθηκαν στο δίκτυο της αλυσίδας 29 καταστήματα. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, του 2016, η εταιρεία είχε 229,471 εκατ ευρώ, έναντι 186,066 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Η χρήση 2016 παρουσίασε κέρδη προ φόρων 1,118 εκατ. ευρώ, έναντι 186.066 ευρώ της χρήσης 2015.

Όσον αφορά τα My Market, σήμερα αριθμούν 271 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και απασχολούν 10.600 εργαζόμενους.

Nα σημειωθεί ότι τα My Market σχεδιάζoυν να αναπτύξουν σε πιλοτικό επίπεδο προς το παρόν, μικρά σημεία πώλησης.

Τα νέα μικρά καταστήματα σουπερμάρκετ θα φέρουν την επωνυμία Easy My Market, θα λειτουργούν με λιγότερο προσωπικό και θα είναι μικρότερης έκτασης από τα «κανονικά» καταστήματα του δικτύου.

Η αγορά των μικρών «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores) αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς στην Ελλάδα. Ειδικότερα στην Αττική η αγορά υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην Ελλάδα στο 1 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider