Hγετική θέση H&M, Zara και BSB στην αγορά της Ρουμανίας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Hγετική θέση H&M, Zara και BSB στην αγορά της Ρουμανίας

Ηγετική θέση στην αγορά ενδύματος της Ρουμανίας κατέχει η σουηδικών συμφερόντων H&M (τζίρος 165 εκατ. ευρώ), ο όμιλος Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Zara Home), ενώ εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία της ελληνικής BSB η οποία έχει 20 καταστήματα σε εμπορικά κέντρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Βουκουρέστι, από τις ξένες επενδύσεις στον τομέα ενδυμάτων και υποδημάτων στη χώρα, οι περισσότερες επιχειρήσεις προέρχονται κατά από την Κίνα (1.957), την Ιταλία (793) και την Τουρκία (585). Από άποψη κύκλου εργασιών οι ιταλικές εταιρείες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με 2,12 δισ. Ron (400 εκατ. ευρώ).

Οι κυριότεροι παραγωγοί ενδυμάτων και προϊόντων μόδας στη Ρουμανία είναι είναι η Alison Hayes SRL με κύκλο εργασιών 337,1 εκατ. Ron (73,5 εκατ.ευρώ), ακολουθούμενη από την Formens SRL με 245,2 εκατ. Ron (53,2 εκατ.ευρώ), την Pandora Prod SRL, με 198,1 εκατ Ron (43,26 εκατ.ευρώ), την Oztasar SRL με 156,6 εκατ. Ron (33,9 εκατ.ευρώ) και την Artifex srl με 146,5 εκατ. Ron (39,9 εκατ.ευρώ).

Σημαντική είναι και η ελληνική παρουσία στη ρουμανική αγορά, με πιο αναγνωρίσιμες εταιρίες την ΒSB με 20 καταστήματα (κυρίως σε εμπορικά κέντρα), την Premium και Shoe Art (Ιωάννου) την NOTOS, την Shark του ομίλου Σαράντη, τον Όμιλο Κoutsolioutsos και άλλες μικρότερες εταιρείες.
Η Ρουμανία από δεκαετίες χώρα παραγωγής ενδυμάτων και υποδημάτων. Το 2000 κατατασσόταν στην τρίτη θέση, μετά την Κίνα και την Τουρκία στην κατάταξη χωρών προμηθευτών ετοίμων ενδυμάτων στην αγορά της ΕΕ, κυρίως λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, ενώ πέντε χρόνια αργότερα έπεσε στην τέταρτη θέση όταν και το Μπαγκλαντές προστέθηκε στο σκηνικό. Σήμερα κατέχει την 11η θέση ανάμεσα στις χώρες παραγωγούς και εξαγωγικές χώρες ενδυμάτων στην ΕΕ και τη 16η παγκοσμίως στην παραγωγή.

Με τον ανταγωνισμό από τις χώρες τις Ασίας, που συμπίεσαν σημαντικά τις τιμές, και με την κρίση του 2008, αρκετές μικρές επιχειρήσεις έκλεισαν μεταξύ 2008-2016 και έμειναν πολύ λιγότερες (περί το 60% αυτών), δραστηριοποιούμενες κυρίως στην περιοχή του Βουκουρεστίου και του Cluj. Το κλείσιμο των παραγωγικών επιχειρήσεων ακολούθησε η εγκατάσταση ολοένα και περισσότερων ξένων αλυσίδων καταστημάτων.

Τα δύο τελευταία έτη, με την τόνωση της κατανάλωσης και την αύξηση του βιοτικού επιπέδου των Ρουμάνων λόγω αύξησης μισθών, παρατηρείται μία στροφή προς τα υψηλής ποιότητας ενδύματα και έχουν αρχίσει να εμφανίζονται κάποια μικρά ρουμανικά brands, ωστόσο, το ενδιαφέρον τον καταναλωτών έχει πλέον στραφεί στις ξένες επιχειρήσεις με διεθνή σήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider