Σε σανίδα σωτηρίας για τα νοικοκυριά εξελίσσονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ καθώς η εξοικονόμηση για τους καταναλωτές φτάνει έως και το 12% της δαπάνης τους σε είδη παντοπωλείου.

Η συρρίκνωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών μετέτρεψε τις προσφορές των αλυσίδων σε κυνήγι θησαυρού για τους καταναλωτές, με τους έξι στους δέκα να επιλέγουν τις προσφορές έναντι των χαμηλών τιμών καθώς τελικά αυτές είναι πιο συμφέρουσες.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2017/2018, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Όπως προκύπτει, οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών-κουπονιών-δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι επτά στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και ένας στους τέσσερις τουλάχιστον 20%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9,3%) κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και στην αύξηση της διάθεσης προσφορών.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30%, ανάλογα την κατηγορία, και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20%, ανάλογα την κατηγορία, με το σύνολο των κατηγοριών να παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 5%.

Πρακτικά, όπως εκτιμάται από το ΙΕΛΚΑ, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, καταγράφονται και άλλες σημαντικές καταναλωτικές τάσεις: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν πέρυσι περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το 74% δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι περισσότερο από τον ένα στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Μάλιστα, χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.