Αγορά αναψυκτικών: «Χάθηκαν» 350 εκατ. ευρώ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αγορά αναψυκτικών: «Χάθηκαν» 350 εκατ. ευρώ

Ισχυρό πλήγμα έχει δεχτεί στα χρόνια της κρίσης η αγορά των αναψυκτικών στη χώρα μας, καθώς έχει απολέσει το ήμισυ του τζίρου της.

Έτσι από τα 700 εκατ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις το 2006, πλέον έχουν υποχωρήσει στα 350 εκατ. ευρώ.

Ο λόγος της σημαντικής συρρίκνωσης που έχει υποστεί η αγορά είναι τόσο η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, που ολοένα και περισσότερο μειώνουν τις δαπάνες τους για προϊόντα που δεν χαρακτηρίζονται «είδη πρώτης ανάγκης», όσο και η αύξηση του ΦΠΑ, τόσο στη λιανική πώληση όσο και στην εστίαση.

«Χαμένοι» από την νέα κατάσταση που πλέον έχει παγιωθεί στην αγορά είναι οι δύο leader Coca Cola και Pepsico HBH, το ποσοστό των οποίων αθροιστικά δεν υπερβαίνει το 75%, όταν πριν από την κρίση ήταν 85%.

Μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκε η Pepsico, τα μερίδια αγοράς της οποίας έχουν πλέον υποχωρήσει σε μονοψήφια νούμερα, αναγκάζοντας την να κλείσει το εργοστάσιο της στα Οινόφυτα και να μεταφέρει την παραγωγή της στη Ρουμανία.

Πρόσφατα η Pepsico HBH προχώρησε σε διαγραφή των συσσωρευμένων της ζημιών ύψους 70 εκατ. ευρώ μετά την από 12 χρόνια ζημιογόνων χρήσεων. Nα σημειωθεί ότι στο διάστημα 2009-2015 η εταιρεία έχει χάσει τζίρο της τάξεως των 75,5 εκατ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών της το 2015 να διαμορφώνεται σε 50 εκατ. ευρώ έναντι 125,5 εκατ. ευρώ το 2009.

Ενισχυμένες έχουν βγει οι μικρές ελληνικές επιχιειρήσεις όπως η Green Cola, η Λουξ, ο Βίκος αλλά και η ΕΨΑ.

Η Green Cola έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς της στην ελληνική αγορά, ενώ αξιοσημείωτη είναι η πορεία της και στο εξωτερικό.
Ηδη έχει συνάψει συμφωνία παραχώρησης άδειας εμφιάλωσης στην Κύπρο με την ΚΕΑΝ, αλλά και στη Σαουδική Αραβία και τη Σερβία.

Η Green Cola εξάγει σήμερα σε 22 αγορές, κυρίως στην Ευρώπη καθώς και στην Ασία, την Μέση Ανατολή και την Αυστραλία, είτε μέσω απευθείας εξαγωγικής δραστηριότητας είτε μέσω εμφιάλωσης με τοπικό συνεργάτη. Η παραγωγή που αφορά στις εξαγωγές αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, ενώ το σήμα Green Cola είναι κατοχυρωμένο σε 140 χώρες.

Αποτελεί μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, με βάση παραγωγής την Ορεστιάδα, η οποία σε λίγα χρόνια από την ίδρυση της, κατάφερε να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά, που πλέον ξεπερνά το 8%, κατατάσσοντάς την στην δεύτερη θέση στα αναψυκτικά τύπου cola. Ο ετήσιος τζίρος της εκτιμάται στα 18 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 3 εκατομμύρια προέρχονται από την εξαγωγική της δραστηριότητα.

Αξιοσημείωτη είναι και η πορεία της Λουξ, η οποία έχει διεισδύσει σε ολόκληρη την ελληνική αγορά, κερδίζοντας την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών. Συγκεκριμένα, η Λουξ έχει ανέλθει στο 9,4% (σε όγκο) και 10,2% (σε αξία) της αγοράς αναψυκτικών συνολικά, ενώ στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση έχει κατακτήσει το 27,2% (σε όγκο) και 30,5% (σε αξία) μεριδίων. Τη θέση της Λουξ αναμένεται να ισχυροποιήσει, περαιτέρω, η είσοδός της πρόσφατα στην αγορά των ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών, με τη νέα καινοτόμα σειρά λουξ plus 'n light.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.