Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Ο «Γρηγόρης» δεν καταλαβαίνει από κρίση

Ο «Γρηγόρης» δεν καταλαβαίνει από κρίση - Κεντρική Εικόνα/Video

Είναι μία από τις ταχέως αναπτυσσόμενες αλυσίδες στην χώρα, η οποία έχει καταφέρει δύο πολύ σημαντικά «επιτεύγματα» εν μέσω κρίσης: να επεκτείνεται στο εξωτερικό και να διατηρεί άριστες σχέσεις με τράπεζες και προμηθευτές. 

Η αλυσίδα ταχείας εστίασης Γρηγόρης αριθμεί σήμερα περί τα 310 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Μπαχάμες και καταλαμβάνει την 8η θέση στην Ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ εξυπηρετώντας 250.000 επισκέπτες καθημερινά. 

Η ιστορία της Γρηγόρης ξεκινά το 1972 όταν ο Γρηγόρης Γεωργάτος άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Δάφνη.

Η πορεία της αλυσίδας μέσα στα 45 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, δεν ήταν εύκολη. 

Η Γρηγόρης κόντεψε να βρεθεί στα βράχια το 2008 όταν η προσπάθεια εξόδου της από το ταμπλό του χρηματιστηρίου ξεσήκωσε μεγάλες διαμαρτυρίες από τους μετόχους προκαλώντας κλυδωνισμούς στα θεμέλια της επιχείρησης. 

Ωστόσο η κρίση κατάφερε να ξεπεραστεί και η αλυσίδα να μετατραπεί παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό, στα «Goody's της τυρόπιτας» την οποία πολλοί την χαρακτήρισαν τότε.  

Η ενδυνάμωση και ισχυροποίηση της Γρηγόρης στην ελληνική αγορά επετεύχθη και μέσω μιας σειράς πρωτοπόρων ιδεών, όπως η συνεργασία με τις εταιρείες ΕΚΟ και BP.

Η αλυσίδα σε συνεργασία με τις συγκεκριμένες αλυσίδες καυσίμων, λάνσαρε ένα νέο concept καταστημάτων, το «Γρηγόρης Μικρό», το οποίο έχει εγκατασταθεί σε επιλεγμένα πρατήρια καυσίμων ΕΚΟ και ΒΡ, δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγούς και συνεπιβάτες να εφοδιαστούν με ποικιλία από έτοιμα προϊόντα. 

Από το δίκτυο των 310 καταστημάτων της αλυσίδας, η συντριπτική πλειοψηφία είναι μέσω του συστήματος franchise καθώς μόνο έξι από αυτά είναι ιδιόκτητα. 

Η μέθοδος ανάπτυξης αυτού του συστήματος θεωρείται από τα στελέχη της Γρηγόρης πλήρως επιτυχημένη δεδομένου ότι ισχυροποιεί την ηγετική θέση του ομίλου στην αγορά, μειώνοντας σημαντικά το επιχειρηματικό ρίσκο.

Όσον αφορά την παρουσία της στο εξωτερικό, διαθέτει 14 σηµεία πώλησης στην Κύπρο, ένα σηµείo πώλησης στην Αλβανία, ένα σηµείο πώλησης στις Μπαχάµες και τρία στη Γερµανία. 

Η παρουσία της αλυσίδας στη Γερμανία σηματοδοτείται από το 2015, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη διάσημη κεντρική πλατεία του Βερολίνου, την Alexanderplatz και να αποτελεί ορόσημο της εξαιρετικής πορείας της εταιρείας. Το δεύτερο κατάστημα, άνοιξε το Φεβρουάριο του 2017, στο Erlangen, που βρίσκεται δίπλα στη Νυρεμβέργη.

Από τις αρχές Οκτωβρίου λειτουργεί το κατάστημα της οδού Karl-Marx, εντός του μεγάλου εμπορικού κέντρου Neukölln Arcaden. Από το τέλος Αυγούστου ξεκίνησε τη λειτουργία του το κατάστημα της οδού Friedrichstrasse, ενός από τους πιο τουριστικούς δρόμους του Βερολίνου που καταλήγει στο διάσημο σημείο Checkpoint Charlie, ενώ από το τέλος Ιουλίου έχει ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό το κατάστημα στην οδό Schlossstrasse – κεντρικός εμπορικός δρόμος -στην συνοικία Steglitz. 

Οι Γερμανοί έχουν αγκαλιάσει τον Γρηγόρη και δείχνουν ιδιαίτερη αγάπη στις πίτες με ελληνικές πρώτες ύλες, όπως η φέτα, στη χωριάτικη ελληνική σαλάτα στα επιδόρπια γιαουρτιού και στους φρεσκοστυμμένους χυμούς ενώ ιδιαίτερη ανταπόκριση βρίσκουν και οι επιλογές κρύου καφέ -ιδιαίτερα του αγαπημένου και στους Έλληνες Espresso Freddo & Frappe.


Να σημειωθεί ότι η Γρηγόρης είναι από τις αλυσίδες που λόγω του ισχυρού τζίρου, της υψηλής κερδοφορίας του αλλά και στις συνεπείς καταβολές των υποχρεώεων του, διατηρεί άριστες σχέσεις με τις τράπεζες και τους προμηθευτές. 

Το 2016 και παρά την σημαντική πτώση που παρουσίασε η κατανάλωση στην ελληνική αγορά, ο τζίρος της αλυσίδας ανήλθε στα 40,4 εκατ. ευρώ από 39,8 εκατ. το 2015.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηµατοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσµάτων και αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν οριακή αύξηση στα 8,9 εκατ. ευρώ στη χρήση 2016 από 8,7 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ όσον αφορά τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5,1 εκατ. ευρώ. 

Η αλυσίδα συμμετείχε στην κοινή δράση των Ελλήνων επιχειρηματιών για τη υποστήριξη των ευπαθών κοινωνικών οµάδων, με το πρόγραµµα «∆εκατιανό στα σχολεία» που είχε ξεκινήσει στον Νοέµβριο του 2015, διαθέτοντας συνολικά περισσότερες από 1.200.000 µερίδες φαγητού σε 11.500 µαθητές σε 70 σχολικές µονάδες που λειτουργούν σε περιοχές µε κοινωνικές και οικονοµικές επιβαρύνσεις, σε συνεργασία µε 6 ακόµη εταιρείες στα πλαίσια της πρωτοβουλίας των συναρµόδιων Υπουργείων.
 

Best of Internet