Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Από τις έδρες στα... ελαιόδεντρα - Ένα ξεχωριστό business story

Από τις έδρες στα... ελαιόδεντρα - Ένα ξεχωριστό business story - Κεντρική Εικόνα/Video

«Εάν η Ελλάδα καταστραφεί τελείως, θα μείνει μια ελιά, ένα κλήμα και μια βάρκα. Είναι αρκετά για να ξαναχτιστεί από την αρχή» έγραφε κάποτε ο Οδυσσέας Ελύτης. Χρόνια μετά ο κ. Γιάννης Καμπούρης εν μέσω της οικονομικής κρίσης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την ελιά για να χτίσει ένα νέο επαγγελματικό μέλλον. Από ιδιοκτήτης φροντιστηρίων δημιούργησε ένα από τα καλύτερα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα του κόσμου.

Αυτό το ταξίδι από την έδρα στη φύση, όπως διηγείται στο Insider.gr, είχε προορισμό τον κόσμο των Αρχαίων Μυκηνών, εξού το ξεχωριστό όνομα E-LA-WON.

Η αφορμή όπως μας λέει για να αποφασίσει να τυποποιήσει το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο δόθηκε κατά την πρόσφατη οικονομική κρίση. Αιτία, βέβαια, δεν ήταν άλλη από την αγάπη του για το ελαιόλαδο. Όσο για την αλλαγή πορείας, δεν μοιάζει και τόσο περίεργη αφού όπως μας εξηγεί οι δύο ιδιότητες δεν συγκρούονται, αντιθέτως.

«Η μια ιδιότητα συμπορεύτηκε με την άλλη. Ο δάσκαλος “συνθλίβει  το χρόνο μέσα του και παραμένει παιδί” ανάμεσα σε παιδιά  τα οποία παίρνει από το χέρι και τα οδηγεί στο Πανεπιστήμιο. Μα και η αγάπη για τη φύση έχει τις ρίζες της στα παιδικά χρόνια, στη μακρινή Ίμβρο, όπου μεγάλωσα στον ίσκιο της «γιαγιάς ελιάς» και γεύτηκα από παιδί την αγαπημένη γεύση του αγουρόλαδου – μνήμες και βιώματα αξεπέραστα.

Αυτή η αγάπη και η πρόσφατη οικονομική κρίση που οδηγεί χιλιάδες Ελληνόπουλα στο εξωτερικό με οδήγησε στο εγχείρημα της τυποποίησης του εξαιρετικού Παρθένου Ελαιόλαδου E- LA-WON. Οι Έλληνες πρέπει να αντισταθούμε και να αποδείξουμε ότι είμαστε ικανοί, ότι δεν είμαστε εκεί που θέλουν να μας τοποθετήσουν, ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε τον πολιτισμό της ελιάς και τη βάση της διατροφής των Ελλήνων, το ελαιόλαδο, αναλλοίωτο, όπως και χιλιάδες χρόνια πριν, έχοντας μάλιστα υπόψη ότι η ποιότητα του Ελληνικού ελαιολάδου – σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου – κατά 80% είναι έξτρα παρθένο».

 

Τις ρίζες της στην ελληνική παράδοση έχει άλλωστε και η ξεχωριστή ονομασία του προϊόντος.

«Η ονομασία E-LA-WON είναι συλλαβογραφική απόδοση της ελληνικότατης λέξης ΕΛΑΙΟΝ εδώ και 3.500 χρόνια στη Γραμμική Γραφή Β, όπως αποκρυπτογραφήθηκε το 1952 από τον Michael Ventris. Κοιτάξαμε πίσω για να πάμε μπροστά, εγώ και συνεργάτες μου. Δεν μπορεί να ξέρουν οι ξένοι την ιστορία μας καλύτερα από εμάς. Γι’ αυτό και η επιλογή του ονόματος από την πανάρχαια γραφή, άσβεστη στο χρόνο για ένα ελαιόλαδο τόσο αγνό όσο τότε».

 

Όσο για την παραγωγή του E-LA-WON έχει διττή ιδιαιτερότητα, όπως μας πληροφορεί ο κ. Καμπούρης.

«Αφενός αγκαλιάζει το περιβάλλον μέσω της οικο-καινοτομίας με καλλιεργητικές πρακτικές που στοχεύουν στην επίτευξη υψηλής απόδοσης και παραγωγής ποιοτικού ελαιολάδου με ταυτόχρονη προστασία της γης και των ελαιοδέντρων. Αφετέρου ο χυμός ελιάς μεταφέρεται σε ανοξείδωτες δεξαμενές, συνοδεία αζώτου, για την αποφυγή ανάπτυξης ανεπιθύμητων ενζύμων. Σημαντικότερο όλων αυτών όμως είναι ότι σε κάθε φιάλη εισάγεται και μια "πνοή" επιπλέον αζώτου ώστε να διατηρεί αναλλοίωτη τη πρώτη φρεσκάδα της σταγόνας του ελαιόκαρπου.

Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύονται και επικοινωνούνται καλύτερα, η Μεσογειακή - Ελληνική διατροφή, ο σεβασμός στο περιβάλλον και στην αειφορία χωρίς να επεμβαίνουμε στις διαδικασίες της φύσης. Ταυτόχρονα αφήνουμε παρακαταθήκη ένα υγιές περιβάλλοντος στα παιδιά μας, αφού προωθούμε την εξάλειψη φυτοφαρμάκων που επιβαρύνουν το οικοσύστημα καθώς και μια κοινωνική ευαισθησία προς τις αδύναμες κοινωνικές μάζες με προσφορές κατά τις εορτές.

Βέβαια στην προσπάθεια, όπως συμπληρώνει ο κ. Καμπούρης, δεν έλειψαν κι οι γνωστές γραφειοκρατικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις στη χώρα μας.

«Όμως στην OLIVELAWON επιλέγουμε να βλέπουμε την κρίση ως μια ερίοδο που αναδεικνύει ευκαιρίες. Οι δημιουργικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν από ψηλά για να κάνουν τη διαφορά. Οι επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται στην πρόκληση να έχουν στόχους πέρα και έξω από τον άμεσο ορίζοντα προκειμένου να αδράξουν διεθνείς ευκαιρίες είναι πιο ανταγωνιστικές, πιο καινοτόμες».

Ερωτηθείς για τη διαδικασία τις παραγωγής του ελαιολάδου καθώς για τις απαιτήσεις που έχει ένας ελαιώνας ο ιδιοκτήτης του E-LA-WON μας εξηγεί πως μιας και η OLIVELAWON είναι εταιρεία τυποποίησης και διακίνησης premium εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου από δικά της λιοτόπια στην Πελοπόννησο, απαιτείται και μόνιμο και εποχικό προσωπικό, το οποίο αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία περιποίησης και φροντίδας των ελαιώνων.

«Συμπυκνωμένη γνώση και εμπειρία πέντε γενεών, και σύγχρονες τεχνικές είναι εκ τῶν οὐκ ἄνευ στην καλλιεργητική τεχνική για τον πολλαπλασιασμό της ελιάς, στην προετοιμασία του εδάφους του οπωρώνα (ελαιώνα;), στη φυσική λίπανση, στο κλάδεμα στην καρποφορία, στη συγκομιδή, στην ελαιοποίηση.

Στο τραπέζι το E-LA-WON φτάνει με τους χυμούς και το άρωμα της ελιάς, όπως κόπηκε από το δέντρο, γιατί τα προαπαιτούμενα τηρούνται ευλαβικά: έγκαιρη συγκομιδή, όταν ο καρπός ακόμη είναι καταπράσινος για την διατήρηση των πολυφαινολών, ελαιοποίηση την ίδια μέρα σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, όταν ακόμη ο καρπός είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Σύνθλιψη, μάλαξη, φυγοκέντρηση, διαχωρισμός σε ψυχρή έκθλιψη, όλα ὡς δεῖ (όπως πρέπει) εχέγγυα ώστε να παραχθεί υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο με πλούσιο άρωμα, μηδενική οξύτητα και πλούσιο σε φαινολικές ουσίες.

Το success story όμως του E_LA-WON δεν περιορίζεται στα γεωγραφικά σύνορα της χώρα μας. Ήδη τα προϊόντα E-LA-WON διατίθενται σε επιλεγμένα Delicatessen και ξενοδοχεία τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως Αγγλία και Γερμανία, και ακολούθως Βέλγιο, Ελβετία και Ολλανδία. Βραχυπρόθεσμα στοχοθετείται και η αγορά των Σκανδιναβικών χωρών και των Αραβικών Εμιράτων ενώ μακροπρόθεσμα σχέδια αφορούν την ανάπτυξη ενός δικτύου διανομής στην αντίπερα πλευρά του Ατλαντικού, Αμερική, Καναδά, Ιαπωνία.

«Η διείσδυση και η κατάκτηση των αγορών δεν είναι εύκολη. Απαιτείται σχεδιασμός και επιμονή. Η έρευνα αγοράς αποτελεί πρωταρχικό μέλημα και η διερεύνηση της κουλτούρας και των καταναλωτικών συνηθειών των κοινωνιών στις οποίες απευθυνόμαστε. Η προβολή του προϊόντος και επικοινωνία γίνεται είτε μέσω εκθέσεων είτε με Β2Β συναντήσεις. Βασική προϋπόθεση είναι η άριστη προετοιμασία, όσον αφορά τα: ISO, Πιστοποιητικά Ανάλυσης, Χημικές Αναλύσεις, Οργανοληπτικοί έλεγχοι, αναλύσεις για πλαστικοποιητές, φυτοφάρμακα, βαρέα μέταλλα και η παροχή σταθερά υψηλής ποιότητας προϊόντων».

Η φροντίδα με την οποία συμπλήρωσε το επιχειρηματικό του πλάνο ο κ. Καμπούρης καθώς και η επιμέλεια και αγάπη για τη φύση και το προϊόν, δεν άργησε να φέρει και τη βράβευση της επιχείρησης. Αυτή ακριβώς η βράβευση της επιχείρησης και του προϊόντος αποτελεί και δέσμευση για αντίστοιχη συνέχεια στο μέλλον.

«Ξεκινώντας αντίστροφα το χρόνο η εταιρεία μας βραβεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβρη 2015 με «Τιμητική Διάκριση» από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ στην κατηγορία «Βραβείο Νεοφυούς Παραγωγική Αριστείας» . Το ελαιόλαδο E-LA-WON απέσπασε για τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά Χρυσό Μετάλλιο τον Ιούνιο 2015 στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό «Terra Olivo» του Ισραήλ, Αργυρό Μετάλλιο τον Απρίλιο του 2015 στον Διεθνή Διαγωνισμό «Olive Japan» στο Τόκυο της Ιαπωνίας και Χρυσό Βραβείο συσκευασίας καθώς και Έπαινο συνολικής εικόνας το Μάιο 2015 στο διαγωνισμό «Aristion Olive oil Pachaging Design» στην Ελλάδα. Οι διακρίσεις αυτές για την επιχείρησή μας σηματοδοτούν μια αύξουσα δυναμική αφενός, αφετέρου διαρκή εγρήγορση για διεύρυνση  του κύκλου εργασιών με αφοσίωση στην ποιότητα».


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet