Chipita: Διψήφια αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Chipita: Διψήφια αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα

Διψήφια αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις της Chipita στην Ελλάδα το 2016, παρά τη γενικότερη μείωση της κατανάλωσης.

Ειδικότερα η μητρική εταιρεία στην Ελλάδα σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 10,7% και διαμορφώθηκαν στα 91 εκατ. ευρώ, από 79 εκατ. ευρώ το 2015 ενισχυμένες από την επιτυχή προώθηση στην αγορά νέων chips και των νέων προϊόντων «Choco Rocks» και «Molto».

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και οι πωλήσεις του Ομίλου στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κατά 14,1% (15% στη Ρουμανία και 13,5% στην Πολωνία).

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 432,3 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 11,2%, και το προσαρμοσμένο EBITDA σε 59,8 εκατ. (+5,8 %) έναντι 56,5 εκατ. το 2015. Τα συγκρίσιμα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν στα 13,7 εκατ. έναντι 12,2 εκατ. το 2015 (αυξημένα κατά 12%).

Να σημειωθεί ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 ξεκίνησε η λειτουργία της νέας γραμμής Bake Rolls στην Πολωνία σε νέες εγκαταστάσεις στο υφιστάμενο εργοστάσιο. Το μειωμένο κόστος μεταφοράς και η ευκολότερη πρόσβαση σε αγορές, όπως η Γερμανία, οι Βαλτικές και οι χώρες με εμπορική παρουσία, όπως η Τσεχία, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, ανοίγουν σημαντικές προοπτικές για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.

Από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης εξαιρετική πορεία κατέγραψε η Τσεχία, η οποία παρουσίασε έντονη ανοδική τάση στις πωλήσεις της, που ξεπέρασαν τα 13,9 εκατ., ενώ διπλασίασε το EBITDA της. Η διαφημιστική υποστήριξη του Chipicao από την αρχή της χρονιάς, του Bake Rolls καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και οι στοχευόμενες προωθητικές ενέργειες απέφεραν πολύ θετικά αποτελέσματα.

Επίσης στη Γερμανία συνεχίστηκε η ανοδική πορεία της εταιρείας παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση πωλήσεων στα Bake Rolls και κρουασάν της τάξεως των 5 εκατ. (+24,8%) και του EBITDA στο 1 εκατ. (+69,6%) σε σχέση με πέρυσι. Οι βασικοί άξονες της ανάπτυξης προήλθαν από την επέκταση της διανομής των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες μέσω στοχευμένων προωθητικών ενεργειών.

Αντίθετα, αρνητικά αποτελέσματα παρουσιάζει η δραστηριότητα του Ομίλου στην Τουρκία. Η σημαντική υποτίμηση του τοπικού νομίσματος και η ρευστή πολιτική και μακροοικονομική κατάσταση της χώρας, συμβάλουν στη δυσκολία ανεύρεσης λύσεων για τη βελτίωση των πωλήσεων και των αποτελεσμάτων.

Επίσης η Chipita απέκτησε το 14% της Wonderplant. Η Wonderplant καλλιεργεί, συσκευάζει και διανέμει 7.500 τόνους ντομάτας, ετησίως, χρησιμοποιώντας υδροπονική καλλιέργεια σε θερμοσκοπική μονάδα, σε καλυπτόμενη έκταση 120.000τμ. Η μονάδα αυτή θεωρείται από τις πιο σύγχρονες της Ευρώπης και δραστηριοποιείται σε ένα χώρο με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider