Αφήνουν το καρότσι και πιάνουν το... ποντίκι οι καταναλωτές

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αφήνουν το καρότσι και πιάνουν το... ποντίκι οι καταναλωτές

Το διαδίκτυο αποτελεί εργαλείο ακόμα και για τα καθημερινά ψώνια τους σούπερ μάρκετ καθώς ένας στους τρεις αγορές το χρησιμοποιούν πριν ψωνίσουν ενώ από αυτούς το 65% χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο για να ψάξει πρόσφορες . Μάλιστα οι νότιοευρωπαίοι, ανάμεσα τους και οι Έλληνες αναζητούν περισσότερο την καλύτερη προσφορά σε σχέση με τους βορειοευρωπαίους.

Αυτά δείχνει η Ευρωπαϊκή Έρευνα Αγοραστών της IRI, η οποία υπογραμμίζει την ολοένα αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου κυρίως μέσω κινητών τηλεφώνων, η οποία αποδεικνύεται ότι βοηθάει τους αγοραστές να βρουν σχετικές πληροφορίες για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες που με τη σειρά τους, τους βοηθούν να μειώσουν τα έξοδα τους στο σούπερ μάρκετ. Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω συνεντεύξεων σε 2,600 αγοραστές στην Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία αποτύπωσε πώς η διαδικτυακή εμπειρία αλλάζει τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ και έδειξε ότι περισσότεροι από το 30% των αγοραστών χρησιμοποιούν τις εφαρμογές των κινητών για να βρουν διαδικτυακά πληροφορία με το 34% να χρησιμοποιεί το κινητό πριν ψωνίσει (34%) και το 36% στη διάρκεια των αγορών. Μάλιστα από το σύνολο των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το διαδύκτιο το 65% αυτών ισχυρίζονται ότι εξοικονομούν χρήματα με αυτή τους την προσπάθεια.

Η διείσδυση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στην καθημερινή ζωή είναι τέτοια που πλέον ο ένας στους δέκα καταναλωτές από το 85% του συνόλου που φτιάχνουν λίστα για ψώνια τους το κάνει πλέον στο κινητό του τηλέφωνο.

Αναζητούν το κατάστημα με τις καλύτερες προσφορές στο κινητό

Αναφορικά με το τι ψάχνουν οι καταναλωτές η ερευνά της δείχνει ότι ενώ το 37% των αγοραστών που ψάχνουν στο διαδίκτυο θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα από διάφορες προωθητικές ενέργειες και προσφορές στο κατάστημα, το 22% των αγοραστών ψάχνουν πληροφορίες σχετικά με το πιο κατάστημα έχει τις καλύτερες προσφορές τη συγκεκριμένη ημέρα ή εβδομάδα που έχουν επιλέξει να κάνουν τις αγορές τους. Ένα επιπλέον ποσοστό 38% των αγοραστών αναζητούν τα συστατικά των προϊόντων και τη χρήση τους.

«Είναι ξεκάθαρο ότι οι αγοραστές σχεδιάζουν προσεκτικά τις αγορές τους ώστε να εξοικονομούν χρήματα αλλά και να εξασφαλίζουν ότι αγοράζουν τις πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων. Η αυξημένη ζήτηση για πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων, όπως είναι τα προϊόντα για χορτοφάγους ή αυτά που δεν περιέχουν γλουτένη, αλλά και η ανησυχία για την προέλευση των τροφίμων είναι σαφώς καθοριστικής σημασίας για τους αγοραστές που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές», εξηγεί Λίβιο Μαρτούτσι Διευθυντής της IRI και αναλυτής της έρευνας.

Πως φτιάχνουν την λίστα για τα ψώνια

Οι περισσότεροι αγοραστές (84%) φτιάχνουν λίστα (με 1 στους 10 να χρησιμοποιούν το κινητό τους για αυτό) στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα. Η πλειοψηφία λέει ότι ελέγχει τι χρειάζεται στο σπίτι την ώρα που φτιάχνει τη λίστα με τα ψώνια, αλλά περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) διαβάζει φυλλάδια εντός του καταστήματος ή κοιτά τις προσφορές.

Μόνο το 11% είναι αυθόρμητοι αγοραστές και δεν κάνουν κάποια ενέργεια προετοιμασίας για τα ψώνια τους. Πάντως οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της λίστας για ψώνια αφού το 93% κάνει λίστα για ψώνια πριν πάει στο σούπερ μάρκετ. Οι Γάλλοι είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν χαρτί και μολύβι (65% σε σύγκριση με ένα 55% μέσο όρο στην Ευρώπη), ενώ οι Βρετανοί και οι Έλληνες αγοραστές τα συγκρατούν στο μυαλό τους (23% και 25% αντιστοίχως συγκριτικά με ένα ποσοστό 18% σε όλη την Ευρώπη).

Πάντως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι νοτιοευρωπαίοι, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρότερες οικονομικές δυσκολίες, χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για να αναζητούν πληροφορίες, με το 45% των Ελλήνων, το 39% των Ισπανών και το 33% των Ιταλών να χρησιμοποιούν συχνά για να αναζητούν πληροφορίες πριν τις αγορές τους. Έρευνα αγοράς μέσω διαδυκτίου κάνει και το 37% των Γερμανών το 26% των Ολλανδών ενώ και στη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία τρεις στους δέκα αναζητούν πληροφορίες για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Η αυξανόμενη χρήση κινητών τηλεφώνων εντός των καταστημάτων αποτελεί ευκαιρία για τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο για μεγαλύτερη σύνδεση με τους αγοραστές. Από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων αγοραστών που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο εντός των καταστημάτων, το 17% αναζητά προωθητικές ενέργειες ,με την Ιταλία να κατέχει ποσοστό 25% και την Ελλάδα είναι 22%.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 34% των Ευρωπαίων αγοραστών έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο για τα ψώνια τους στο σούπερ μάρκετ τουλάχιστον μία φορά τη χρονιά που μας πέρασε όμως μόνο το 21% των αγοραστών είπε ότι είναι περισσότερο πιθανό να αγοράζουν από το διαδίκτυο στο μέλλον καθώς περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές προτιμούν να βλέπουν και να αγγίζουν τα προϊόντα στο κατάστημα από το να τα αγοράζουν στο διαδίκτυο. Τέλος το 28% των αγοραστών πιστεύουν ότι είναι ευκολότερο να συγκρίνεις τιμές εντός του καταστήματος.

Η IRI θα παρουσιάσει τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας – συμπεριλαμβανομένου των αγορών σε διαφορετικά κανάλια και των υγιεινών τροφίμων – στις 2 Οκτωβρίου 2017.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.