Πτώση στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πτώση στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού

Νέα πτώση αναμένεται να σημειώσει φέτος η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού καθώς οι έλληνες καταναλωτές έχουν περιορίσει σημαντικά τις αγορές τους.

Αυτό επισημαίνει η διοίκηση της Καραμολέγκος τονίζοντας ότι η πίεση στο συσκευασμένο ψωμί θα συνεχιστεί και το 2017, καθώς εκτιμά ότι η οικονομική δυσπραγία των καταναλωτών και ο ανταγωνισμός προσφορών στις εμπορικές αλυσίδες θα εξακολουθούν να συμπιέζουν τις τιμές.

Tην επίπτωση αυτή είδε στα οικονομικά της μεγέθη η αρτοβιομηχανία η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του φθινοπώρου, ως γνωστόν, σειρά νέων αρτοσκευασμάτων με το σήμα «Κατσέλης», το οποίο είχε αποκτήσει από την ομώνυμη συναφή εταιρεία που χρεοκόπησε.
Η επανακυκλοφορία του παραδοσιακού σήματος «Κατσέλης» δεν στάθηκε ικανή να αποσοβήσει την καταγραφή σημαντικών ζημιών. Οι έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις και, κυρίως, η επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της με τη διαγραφή απαιτήσεων από την αλυσίδα Μαρινόπουλος, σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης αρτοσκευασμάτων στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, οδήγησαν την επιχείρηση στην καταγραφή ζημιών ύψους 4,7 εκατ. ευρώ.
Για την αλυσίδα πάντως τα καταστήματα «Απολλώνιον» αποτέλεσαν για δεύτερη συνεχή χρονιά το ισχυρό χαρτί για την «Καραμολέγκος», καθώς αυτά συγκράτησαν περαιτέρω απώλειες στον κύκλο εργασιών του ομίλου. Από την άλλη, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας επηρεάστηκαν σημαντικά από την κατάρρευση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2016, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του το 2016 ανήλθε σε 76,1 εκατ. έναντι 77,3 εκατ. το 2015, παρά το γεγονός ότι ο τζίρος της εταιρείας (που δεν περιλαμβάνει την αλυσίδα «Απολλώνιον») μειώθηκε κατά 7,3% το 2016, στα 55,6 εκατ. από 59,9 εκατ. το 2015.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 6,01 εκατ. και επηρεάστηκαν από την απομείωση της απαίτησης από τη «Μαρινόπουλος». Οι ζημίες μετά από φόρους ανήλθαν στο ποσόν των 4,71 εκατ. για τον όμιλο έναντι ζημιών 800.000 ευρώ το 2015.

Η διοίκηση της εταιρίας πάντως θα συνεχίσει την επιλεκτική διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της, σε συνδυασμό με αυστηρό έλεγχο του κόστους, ώστε να διατηρήσει την ηγετική θέση της στην αγορά των επώνυμων αρτοσκευασμάτων.

Προσδοκά, λόγω οικονομιών κλίμακας, ακόμη μεγαλύτερα οφέλη από τη θυγατρική Απολλώνιον, η οποία ανακαινίζει το δίκτυο πρατηρίων άρτου που διαθέτει, βάσει του νέου concept λειτουργίας του. Εντός του 2017 το δίκτυό της θα ενισχυθεί με δυο νέα καταστήματα. Η ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών της το 2016 προήλθε, σε σημαντικό βαθμό, από την ωρίμανση της λειτουργίας πέντε καταστημάτων που είχε θέσει σε λειτουργία το 2015.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider