Η καινοτομία στο επίκεντρο της ανάπτυξης της APIVITA

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η καινοτομία στο επίκεντρο της ανάπτυξης της APIVITA

Την ερευνητική της δραστηριότητα στο HORIZON 2020 παρουσίασε η εταιρεία APIVITA στο πλαίσιο της παγκόσμιας εβδομάδας καινοτομίας (16-21 Απριλίου). Παράλληλα, ανακοίνωσε την προκήρυξη Διαγωνισμού Καινοτομίας με τίτλο «Life Innovation», σε συνεργασία με το ΔΠΜΣ Βιοεπιχειρείν.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Κουτσιανάς, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η καινοτομία για την APIVITA δεν είναι μόνο τα ερευνητικά προγράμματα, είναι η όλη λογική που αναπτύχθηκε μέσα στην πολυετή πορεία της η οποία στηρίζεται στο παρακάτω τρίπτυχο: ευ επιχειρείν, ευ καινοτομείν και ευ δημιουργείν.

Στόχος της εταιρείας σήμερα είανι να προβάλλει την υγειή επιχειρηματικότητα που αγκαλιάζει τον άνθρωπο που σέβεται το περιβάλλον και που προσφέρει χρήσιμα και χρηστικά προϊόντα και υπηρεσίες.

«Μέσα στα 38 χρόνια από την ίδρυσή της, έχοντας κατακτήσει μοναδική τεχνογνωσία, η δραστηριότητα της APIVITA στον τομέα της έρευνας σταθερά πρωταγωνιστεί στις επιστημονικές εξελίξεις στον τομέα της σύγχρονης κοσμητολογίας. Η πατενταρισμένη μέθοδος εκχύλισης της πρόπολης βραβεύτηκε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας «Η Ελλάδα Καινοτομεί», που διοργανώνει ο ΣΕΒ και η Eurobank» τόνισε ο κ. Κουτσιανάς.

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα συνολικού ύψους πάνω από 16 εκατομμύρια ευρώ ενώ έχει παρουσία σε 15 χώρες ενώ ο τζίρος της αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία συνεργάζεται με 74 ακαδημαϊκούς φορείς και πανεπιστήμια από 23 χώρες του κόσμου (Κίνα, Ισραήλ, Ταϊλάνδη, Ευρώπη και φυσικά Ελλάδα). Η ανάδειξη της μοναδικότητας της ελληνικής βιοποικιλότητας αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της εταιρείας, πραγματοποιώντας επιστημονικές ανακαλύψεις και δημοσιεύσεις σε έγκυρα περιοδικά και συνέδρια.

Κατά την παρουσίαση των δραστηριοτήτων καινοτομίας και ανάπτυξης της εταιρείας παραβρέθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κ. Φωτάκης. Από πλευράς του ανέφερε ότι «τη σημερινή εποχή της κρίσης, το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι καταρχήν η κοινωνία να σταθεί όρθια με όρους αξιοπρέπειας και στη συνέχεια να δημιουργηθούν προοπτικές για την επόμενη ημέρα. Στην προσπάθεια αυτή έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, ειδικότερα στο χώρο της έρευνας και καινοτομίας. Στις πρωτοβουλίες αυτές στηρίζονται οι άνθρωποι της έρευνας και το επιστημονική δυναμικό της χώρας, το οποίο υφίσταται μεγάλες πιέσεις που εκφράζονται συχνά με φυγή στο εξωτερικό».

Ο υπουργός χαρακτηρίσε την Apivita επιτυχημένο παράδειγμα επιχειρηματικότητας αφού όπως εξήγησε την χαρακτηρίζουν 4 στοιχεία: η έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία, στην αξιοποίηση του πλούτου της ελληνικής γης, στο ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον που σπανίζει στις μέρες μας καθώς και διασύνδεση της πολιτισμικής κληρονομιάς και ιστορίας.

Ο κ. Φωτάκης αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες που γίνονται από πλευράς της κυβέρνησης για την προώθηση της έρευνας και την καινοτομίας, πρωτοβουλίες που όπως διευκρίνισε, πρώτη φορά λαμβάνονται επί ελληνικού εδάφους.

Παράλληλα έκανε αναφορά και στα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν θεσμοθετηθεί, τα οποία όπως είπε είναι προσαρμοσμένα στην σημερινή κατάσταση. «Έχουν εγκριθεί 1,2 δισ. μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ για έρευνα και καινοτομία για την επταετία» σημείωσε.

Ιδιαίτερα ελκυστικό στην εποχή της κρίσης για τις ελληνικές επιχειρήσεις χαρακτήρισε και το ΥπερΤαμείο το οποίο θα ξεκινήσει την λειτουργία του τον Ιούνιο και θα περιλαμβάνει τρία υποταμεία: το «Παράθυρο καινοτομίας» το «Ταμείο πρώιμης επιχειρηματικότητας» και το «Ταμείο Μεγέθυνσης».

Αξίζει να σημειωθεί πως η APIVITA, από την ίδρυσή της, επενδύει στην έρευνα των μελισσοκομικών προϊόντων και των βοτάνων της ελληνικής φύσης. Αναπτύσσει φόρμουλες και καινοτομίες με στόχο να μεγιστοποιηθούν τα αποτελέσματα των δραστικών συστατικών στις συνθέσεις των φυσικών προϊόντων της. Μέσα στο χρόνια η εταιρεία έχει πετύχει

  • Δημιουργία μελισσοκομικών χαρτών της Ελλάδας με καταγεγραμμένες τις χημικές και κυρίως θεραπευτικές ιδιότητές όλων των μελισσοκομικών προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι η επιλογή της κατάλληλης περιοχής για τη λήψη μελιού, γύρης, βασιλικού πολτού, πρόπολης ανάλογα με τη χρήση και την ανάγκη που προορίζονται να καλύψουν.
  • Δημιουργία σειράς από πρωτοποριακά εκχυλίσματα μικροφυκών από τις ελληνικές θάλασσες τα οποία εμφανίζουν εξαιρετικές αντιοξειδωτικές και ενυδατικές ιδιότητες.
  • Τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου βιοχημικού εργαστηρίου παρατήρησης της συμπεριφοράς του ανθρώπινου γονιδιώματος, όταν έρχεται σε επαφή με τα προϊόντα της ελληνικής φύσης. Με μία πρωτοποριακή πλατφόρμα, που δημιουργήθηκε μέσω ενός μεγάλου ευρωπαϊκού προγράμματος σε συνεργασία με το τμήμα φυτικών μακρομορίων του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών της Γαλλίας (CNRS, Grenoble) και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας γίνεται η παρατήρηση της επίδρασης των προϊόντων της μέλισσας και των ελληνικών φυτών στο DNA του ανθρώπινου δέρματος.
  • Την παγκόσμια αναγνώριση, τόσο για το ερευνητικό της έργο, όσο για τη μοναδικότητα των πρώτων υλών και της Ελλάδας, που καταλήγουν στα πλέον ασφαλή και αποτελεσματικά προϊόντα.

Καινοτομία από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Ε.Ε - 3D PRO-ALGAE®

Στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα (Marie Curie Actions), στο οποίο συμμετέχει η APIVITA από το 2011, το ALGAECOM, με θέμα την «Αξιοποίηση μικροφυκών των θαλασσών της Μεσογείου για την παραγωγή καινοτόμων και υψηλής προστιθέμενης αξίας καλλυντικών», το οποίο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με ακαδημαϊκό συνεργάτη το Εθνικό Κέντρο Ερευνών της Γαλλίας (CNRS) και την Ισπανική εταιρεία έρευνας και παραγωγής μικροφυκών Fitoplancton Marino, η έρευνα εστιάστηκε στα θαλάσσια προϊόντα με βιοτεχνολογία και βιοχημεία αιχμής.

Η εξαετής ερευνητική προσπάθεια οδήγησε στη δημιουργία ενός καινοτόμου συνδυασμού μικροφύκους με εκχύλισμα πρόπολης, που ονομάζεται 3D PRO-ALGAE και συνδυάζει τις φωτοπροστατευτικές ιδιότητες της πρόπολης και ένα μικροφύκος της Μεσογείου, το Nannochloropsis Gaditana. Δρα σαν αρχιτέκτονας της επιδερμίδας, αφού προστατεύει και διατηρεί την τρισδιάστατη δομή της κάτω από τον ήλιο, ενισχύοντας την πυκνότητα και την ελαστικότητά της, προσφέροντας ενυδάτωση και προστασία από τη φωτογήρανση, τη Νο1 αιτία πρόωρης γήρανσης. Το νέο σύμπλοκο 3D PRO-ALGAE έχει ενσωματωθεί στη νέα σειρά αντηλιακών προσώπου APIVITA SUNCARE. Όλα τα προϊόντα της σειράς είναι υποαλλεργικά και ανθεκτικά στο νερό, ενώ δεν περιέχουν σιλικόνη και οινόπνευμα.

Καινοτομία από το «HORIZON 2020» - Θαλάσσια προϊόντα

Η APIVITA συμμετέχει σε τρία νέα προγράμματα, στο Πλαίσιο της Ε.Ε. «Horizon 2020». Πρόκειται ίσως για το ανταγωνιστικότερο πρόγραμμα, που έχει προκηρυχθεί ποτέ και είναι ιδιαίτερη τιμή για την APIVITA και την Ελλάδα να έχει τρεις εγκεκριμένες προτάσεις.

Στα έργα αυτά, σε συνεργασία με τους σημαντικότερους ακαδημαϊκούς φορείς στον κόσμο η έρευνα εστιάζεται σε θαλάσσια προϊόντα με βιοτεχνολογία και βιοχημεία αιχμής. Οι συγκεκριμένοι θαλάσσιοι οργανισμοί που ερευνώνται αποτελούν το μέλλον για την καινοτομική ανάπτυξη.

Tα νέα προϊόντα που αναπτύσσονται, στοχεύουν όχι μόνο στον καλλωπισμό του δέρματος, αλλά και στη βελτίωση της υγείας με θετικές επιδράσεις στο περιβάλλον και με την επιτομή της ολιστικής προσέγγισης. Αναμένουμε νέα σαμπουάν, αφρόλουτρα, κρέμες προσώπου και σώματος και αντηλιακά προϊόντα, που θα προέρχονται από 100% ανανεώσιμες πράσινες α’ ύλες και από οργανισμούς που δεν έχουν μελετηθεί έως τώρα. Σίγουρα υπόσχονται πρωτότυπη αλλαγή στα δεδομένα για την περιποίηση των μαλλιών και του δέρματος.

Η μεγάλη πρόκληση για την ΑPIVITA ήταν και είναι να συνεχίσει να είναι πρωτοπόρος και καινοτόμος με τρόπο αποτελεσματικό για το περιβάλλον και την αειφορία. Η επιστήμη, η έρευνα και η καινοτομία μας διδάσκουν νέους τρόπους αξιοποίησης και χρήσης της φύσης με απόλυτο σεβασμό προς αυτή και κατ' επέκταση στον άνθρωπο.

APIVITA: η εταιρεία που δημιουργήθηκε από μεράκι

Να υπενθυμίσουμε ότι η APIVITA ιδρύθηκε το 1979 από τους φαρμακοποιούς Νίκη και Νίκο Κουτσιανά, που δημιούργησαν τα πρώτα τους προϊόντα μέσα στο φαρμακείο τους. Το όνομά της, που αντανακλά και το σύνολο της φιλοσοφίας της, προέρχεται από τις λέξεις Apis (μέλισσα) και Vita (ζωή), και APIVITA σημαίνει η ζωή της μέλισσας. Σήμερα, το αντικείμενο εργασιών της APIVITA είναι η παραγωγή και η εμπορία φυσικών καλλυντικών και φυσικών προϊόντων,η παροχή συναφών υπηρεσιών, και δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του retail, του e-commerce, των ξενοδοχείων και SPA.

Η APIVITA εμπνευσμένη από την θαυμαστή κοινωνία της μέλισσας, την πλούσια σε βιοποικιλότητα ελληνική χλωρίδα και τις διδαχές του Ιπποκράτη, συνδυάζει μελισσοκομικά προϊόντα όπως πρόπολη, μέλι και βασιλικό πολτό, πιστοποιημένα φυτικά εκχυλίσματα και αιθέρια έλαια βιολογικής καλλιέργειας, για να παράγει φυσικά – με έως και 100% φυσικές συνθέσεις- αποτελεσματικά, ολιστικά προϊόντα. Με πίστη στη φιλοσοφία του Ιπποκράτη, πατέρα της Ιατρικής, η APIVITA προάγει έναν ισορροπημένο, ολιστικό, φυσικό τρόπο ζωής, τον «τρόπο ζωής APIVITA».

Με έδρα τις βιοκλιματικές της εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Η APIVITA δραστηριοποιείται σε 15 χώρες: στην Κύπρο, στην Ισπανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Ρουμανία, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κροατία, την Ουκρανία και Βουλγαρία και πρόσφατα και στην Ιταλία, σε συνεργασία με αλυσίδες φαρμακείων αλλά και στον χώρο του retail με δικά της καταστήματα, στα πρότυπα του flagship καταστήματος The APIVITA Experience Store στο κέντρο της Αθήνας.

Πρόσφατα μάλιστα απασχόλησε εντόνως την επιχειρηματική κοινότητα μετά την εύρεση στρατηγικού εταίρου την ισπανική Puig. Το πλειοψηφικό πακέτο της APIVITA απέκτησε η ισπανικών συμφερόντων PUIG (www.puig.com), μια εταιρία με παγκόσμια παρουσία που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών. Η επένδυση της PUIG στην APIVITA έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζονται μια σειρά από προϋποθέσεις, οι οποίες εξαρχής ήταν κεφαλαιώδους αξίας για την οικογένεια Κουτσιανά, που διατηρεί την καταστατική μειοψηφία.

Με την συγκεκριμένη συμφωνία διασφαλίστηκε η κεφαλαιακή επάρκεια της APIVITA – η οποία ενισχύθηκε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ενώ συνεχίζονται κι όλες οι υφιστάμενες συνεργασίες της APIVITA ενώ δίνεται και η ευκαιρία να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο, όπως οι συνεργασίες με μια ολόκληρη κοινότητα από παραγωγούς και καλλιεργητές σε όλη τη χώρα που εξασφαλίζουν την απόλυτη ιχνηλασιμότητα και εξαιρετική ποιότητα των πρώτων υλών της εταιρείας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider