Στα online super market επενδύει ο όμιλος Παντελιάδη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα online super market επενδύει ο όμιλος Παντελιάδη

Στον «παρθένο» χώρο των online σούπερ μάρκετ μπαίνει ο όμιλος ΜΕΤΡΟ προσπαθώντας να κερδίσει το δικό του μερίδιο μιας αγοράς που εμφανίζει πολλά περιθώρια ανάπτυξης και στην οποία προστίθενται όλο και περισσότεροι μεγάλοι παίκτες τον τελευταίο καιρό.

Ο όμιλος ΜΕΤΡΟ της οικογένειας Παντελιάδη προχώρησε στην εξαγορά ποσοστού του παλαιότερου ελληνικού online καταστήματος του WeLoveSuperMarket.gr. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΜΕΤΡΟ, οι εταιρίες θα διατηρήσουν την αυτονομία τους -παρά την μετοχική συμμετοχή που αποκτάται- με ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντική επέκταση συνεργασίας. Προς το παρόν η συμφωνία έχει στόχο την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η εταιρεία των αδελφών Ζήβα, το welovesupermarket.gr, ιδρύθηκε το 2013 και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα οnline σούπερ μάρκετ το οποίο διατηρούσε αποκλειστικά μέχρι πρότινος την online διάθεση των προϊόντων. Σήμερα το Welovesupermarket, το οποίο συνεργάζεται με 110 μεγάλους προμηθευτές, πουλά μόνο επώνυμα προϊόντα και διαθέτει καθημερινά 8.000 κωδικούς μέσω των εγκαταστάσεων έκτασης 1.500 τ.μ. που έχει στην Παιανία. Η πελατειακή βάση του, ξεπερνά τα 100.000 νοικοκυριά, ενώ οι αδερφοί Ζήβα, έχουν αναπτύξει και το WeLoveB2B. Πρόκειται για ένα online κατάστημα, κατά το μοντέλο των Cash & Carry, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016 και απευθύνεται στους επαγγελματίες του HORECA (Hotel, Restaurant, Catering) και των μικρών σημείων πώλησης όπως ψιλικών, μίνι μάρκετ και περιπτέρων. Τον Ιανουάριο μάλιστα ξεκίνησε την διάθεση μαναβικής στα online καταστήματά του.

Σημειώνεται ότι στο μπουκέτο των online καταστήματων περιλαμβάνονται, τα click2shop της ΑΒ Βασιλόπουλος, το e-fresh.gr, το Caremarket.gr (της Μαρινόπουλος που σήμερα συνεργάζεται με γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για την προμήθεια των προϊόντων), το Yoda.gr των Γιάννη Χήτου – Βασίλη Στασινούλια και Γιάννη Ανδρικόπουλου που συνεργάζεται με αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar του Δήμου Βερούκα.

Αυξητική η τάση του κλάδου

Οι προσπάθειες στην online αγορά αυξάνουν τον τελευταίο καιρό ως επακόλουθο της αυξητικής τάσης του κλάδου η οποία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στους αριθμούς. Το 2014 ο τζίρος των ειδών σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα ανήλθε στα 11 εκατ. ευρώ, το 2015 οι Έλληνες δαπάνησαν τo ποσό των 20 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό αναμένεται να εκτοξευθεί στα 383 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα δε, με τις εκτιμήσεις της Convert Group, εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων για θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικού επιχειρείν τα 209 εκατ. ευρώ εκ των 383 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιούνται από τα eshops που θα έχουν αναπτύξει οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Τα υπόλοιπα 44 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από τα eshops μικρότερων παραδοσιακών αλυσίδων, τα 71 εκατ. ευρώ θα αντιστοιχούν στον τζίρο των σούπερμάρκετ που λειτουργούν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και τα 59 εκατ. ευρώ θα είναι ο τζίρος που θα πραγματοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα είδη σούπερμάρκετ.

Τις ενθαρρυντικές ενδείξεις επιβεβαιώνει και η έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου UTURN. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μόλις ένας στους 4 Έλληνες καταναλωτές εμφανίζεται να πραγματοποιεί κάπως συστηματικά αγορές μέσω online σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός του ότι σε άλλες αγορές υπάρχει σημαντικότερη προσήλωση των Ελλήνων καταναλωτών.

Σε ότι αφορά, πάντως, την συγκεκριμένη αγορά ειδών σούπερ μάρκετ η πρόσφατη έρευνα του ELTRUN καταδεικνύει ότι βασικό κριτήριο όσων επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι προσφορές που διατίθενται ανά ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ σημαντικό προνόμιό τους αποτελεί και η εξοικονόμηση χρόνου

Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι προς το παρόν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και λιγότερο την επαρχία.

Όσον αφορά τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ συνήθως δεν ανήκουν στην κατηγορία των τροφίμων με τα κυριότερα εξ αυτών να περιλαμβάνουν προϊόντα προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider