Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα: Ο τουρισμός αύξησε τις πωλήσεις της

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα: Ο τουρισμός αύξησε τις πωλήσεις της

Κερδισμένη από τον τουρισμό βγήκε το 2016 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, παρά την σημαντική πτώση που κατέγραψε η αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, μετά την επιβολή του Ειδικού Φόρου Καταναλάνωσης στην μπύρα.

Αυτό δήλωσε χτες σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζωούλλης Μηνά, ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι και το 2017 η αγορά θα κλέισει με άνοδο 2%.
Το 2016 η εταιρεία ισοσκέλισε τις απώλειες από το αυξημένο τουριστικό ρεύμα αλλά και από την καλή πορεία της μπύρας ΑΛΦΑ, το μερίδιο της οποίας υπολογίζεται σήμερα στο 16%.

Ωστόσο σημαντική κάμψη εμφανίζουν οι εξαγωγές του Ομίλου οι οποίες υποχώρησαν στο 10% του τζίρου της από το 25% που ήταν πριν από λίγο καιρό.

Η υποχώρηση αυτή των εξαγωγών οφείλεται στη λήξη της συμφωνίας με τον μητρικό όμιλο που αφορούσε στην τροφοδοσία των αγορών της Κίνας και της Ιταλίας από τις μονάδες της Αθηναϊκή με συγκεκριμένους κωδικούς της μπίρας Heineken.

Σύμφωνα με τον κ. Μηνά η λήξη της συνεργασίας οφείλεται στο κόστος παραγωγής στην Ελλάδα και στην υποχώρηση της κατανάλωσης μπίρας στην ιταλική και κινεζική αγορά.

Στο μεταξύ, μέσα στο επόμενο διάστημα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δρομολογεί το λανσάρισμα της Heineken Light η οποία ήδη δοκιμάζεται αυτό το διάστημα πειραματικά στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Η Heineken Light κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2005 στις Ηνωμένες Πολιτείες και διαθέτει περά από λιγότερες θερμίδες και μικρότερο βαθμό αλκοόλ.

Η ελληνική αγορά θα αποτελεί μία από τις πρώτες αγορές που η Heineken Premium Light, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, θα κυκλοφορήσει εκτός Ηνωμένων Πολιτειών.
Στους στόχους της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι και η είσοδος της στην αγορά του μηλίτη - όταν ξεπεραστούν τα νομοθετικά κολλήματα- αλλά και η είσοδος της στην αγορά των αναψυκτικών με βάση τη βύνη.

Σήμερα το μερίδιο αγοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας ανέρχεται στο 53% ενώ του δεύτερου παίκτη της αγοράς (Ολυμπιακή Ζυθοποιϊα) στο 27%.

Αναφορικά με το πρόστιμο ύψους 31 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην εταιρεία, ο κ. Μηνά, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η εταιρεία θα δικαιωθεί από το Διοικητικό Εφετείο, στο οποίο έχει προσφύγει, το οποίο θα συνεδριάσει για το θέμα στις 18 Ιανουαρίου.

Τέλος ο κ. Μηνά εμφανίστηκε αισιόδοξος για την θετική έκβαση της συμφωνίας εξαγοράς του Μαρινόπουλου από το Σκλαβενίτη, ενώ να σημειωθεί ότι οι οφειλές της Μαρινόπουλος προς την Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα ανέρχονται στα 9 εκατ. ευρώ - εκ των οποίων τα 4,5 εκατ. ευρώ (στο πλαίσιο της συμφωνίας για κούρεμα των υποχρεώσεων κατά 50%) έχουν ήδη εγγραφεί ως ζημιά στον ισολογισμό του 2016.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider