Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Πώς ονειρεύεται η VW το μέλλον των οικογενειακών μετακινήσεων;

Πώς ονειρεύεται η VW το μέλλον των οικογενειακών μετακινήσεων; - Κεντρική Εικόνα/Video

Στην Ελλάδα δεν είναι πια δημοφιλές, ωστόσο το VW Bus θυμίζει πολλά και διάφορα σε πολλούς, παλαιότερους. Ήδη το πρωτότυπο I.D., με το μικρό του μέγεθος, είχε κάνει την αρχή, φανερώνοντας τα σχέδια για ένα αυτοκίνητο πόλης. Αντιθέτως, το I.D. Buzz μας μεταφέρει στο διάδοχο του Bus, το οποίο είναι πολύ πιθανό να κυκλοφορήσει το 2022, δύο χρόνια έπειτα από το I.D., με ηλεκτροκινητήρα και δυνατότητα αυτόνομης κίνησης. Το Buzz βασίζεται στην τελείως νέα αρχιτεκτονική MEB, για τα «ευέλικτα ηλεκτροκινούμενα πλαίσια». Χάρη στην κατασκευαστική πρωτοτυπία του, το Buzz έχει ένα τεράστιο μεταξόνιο 3,3 μ., ενώ χάρη και στον πίσω άξονα, ο οποίος στρίβει επίσης τους τροχούς του, ο κύκλος στροφής αυτού του VW φτάνει τα 11 μ. Επίσης, επειδή δεν υφίστανται ούτε κινητήρας ούτε κάποιο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, οι πρόβολοι εμπρός και πίσω είναι πάρα πολύ μικροί.

Στο εσωτερικό μην περιμένετε να συναντήσετε ένα φυσιολογικό ταμπλό ή ένα νορμάλ πίνακα οργάνων. Όπως σε όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της VW που έχουμε δει, έτσι και στο I.D. Buzz ο πίνακας οργάνων έχει μεταφερθεί κατά 10 εκ. προς τα εμπρός. Εκτός όλων αυτών, το συγκεκριμένο ηλεκτροκίνητο VW διαθέτει στο εσωτερικό του μόνο το τιμόνι, ένα head-up-dipslay και μία οθόνη αφής. Οι σημαντικότερες πληροφορίες προβάλλονται με τη βοήθεια τρισδιάστατων εικόνων μέσω του augmented reality head-up-display (δηλαδή προβολή επαυξημένης πραγματικότητας) στην άσφαλτο, ενώ οι δευτερεύουσες σε ένα tablet, το οποίο βοηθά στη χρήση συστημάτων πληροφοριών, αλλά και του συστήματος κλιματισμού. Αξίζει να σημειωθεί πως στις επενδύσεις των θυρών, αλλά και εξωτερικά στην τρίτη σειρά θέσεων, υπάρχουν ξεχωριστά επιπλέον πεδία, με τα οποία είναι δυνατόν να ρυθμιστούν οι λειτουργίες του κλιματιστικού συστήματος σε έξι ζώνες. Από την πλευρά του, ούτε το τιμόνι είναι συμβατικό, αφού και στην περίπτωσή του πρόκειται για ένα touch pad με πεδία ελέγχου. Μέσω αυτών μπορούν να ελεγχθούν και να επιλεγούν οι σχέσεις του κιβωτίου (P, R, N και D, δηλαδή parking, reverse-όπισθεν, neutral-νεκρά και drive-κίνηση προς τα εμπρός), τα φλας και διάφορες λειτουργίες του μενού, όπως οι ρυθμίσεις του head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας. Ολοκληρώνοντας με τα του εσωτερικού, η πλάτη των καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορεί να μετατραπεί σε τραπεζάκι. Η τρίτη σειρά θέσεων μπορεί να μετατραπεί με τα κατάλληλα stop και κάποιες λαβές σε… σεζ λονγκ.

Με δεδομένο πως δεν υπάρχουν κινητήρες ή ένα σύστημα μετάδοσης της κίνησης, το μήκους 4,94 μ., πλάτους 1,98 μ. και ύψους 1,96 μ. μοντέλο παρέχει εξαιρετικά πλούσιους χώρους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο φόρτωσης που κυμαίνεται από τα 660 έως τα 4.600 λίτρα! Στο μπροστινό τμήμα του Buzz μπορούν να φιλοξενηθούν αποσκευές με όγκο έως και 200 λίτρων. Όλες οι πόρτες και τα καπό ανοιγοκλείνουν ηλεκτρικά. Η πόρτα του χώρου αποσκευών, οι μπροστινές θύρες και οι συρόμενες πόρτες πίσω ανοίγουν απ’ έξω με τη βοήθεια ενός αισθητήρα, επιλογή που είχαμε δει και στο προηγούμενο αντίστοιχο μοντέλο, το Budd-e.

Η ονομαστική -συνδυαστική- ισχύς του I.D. Buzz, που ανακοίνωσε η VW, φτάνει τους 374 ίππους. Αυτή προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω. Μεμονωμένα, κάθε κινητήρας αποδίδει 204 ίππους. Η κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες γίνεται μέσω ενός ηλεκτρικού καρδανικού συνδέσμου. Έτσι, το πρωτότυπο της VW μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 5”, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η αυτονομία της ηλεκτρικής ισχύος του φτάνει έως και τα 600 χλμ., ενώ η μπαταρία του είναι σε θέση να αποθηκεύει ενέργεια έως και 111 kWh. Η φόρτιση έως το 80% (για ισχύ περίπου 150 kW) δεν απαιτεί περισσότερα από 30 λεπτά. Τέλος, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι επίπεδες και τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Από πλευράς αναρτήσεων, ο πίσω άξονας φέρει αερανάρτηση, τη στιγμή που και στους δύο άξονες έχουν τοποθετηθεί προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, εξασφαλίζοντας έτσι κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

Από το 2025 το Buzz θα είναι ικανό να κινείται και αυτόνομα. Αρκεί μία ελαφριά πίεση στο τιμόνι, τότε αυτό υποχωρεί και ουσιαστικά ενοποιείται με το cockpit, με συνέπεια να αναλαμβάνει άμεσα ο αυτόματος πιλότος. Τότε, το τιμόνι επανεμφανίζεται σε μία νέα μορφή! Από την πλευρά του, ο οδηγός μπορεί τότε να περιστρέψει το κάθισμά του προς τα πίσω και να… πιάσει ψιλή κουβεντούλα με τους συνταξιδιώτες του. Όταν το Buzz μετακινείται μέσω του «χειροκίνητου» προγράμματος, τότε μπροστά, ανάμεσα από τα καθίσματα, εμφανίζεται το λεγόμενο I.D. Box, το οποίο παίζει ουσιαστικά το ρόλο ενός ενσωματωμένου tablet στην κεντρική κονσόλα. Μάλιστα, βρίσκεται σε τέτοια θέση, που μπορεί να είναι εύχρηστο τόσο από τον οδηγό όσο και από το συνοδηγό. Στην περίπτωση του «αυτόνομου» προγράμματος, το Box μετακινείται στο χώρο των πίσω θέσεων. Έτσι, γίνονται πλέον διαθέσιμες ευκολίες, όπως ποτηροθήκες και ένα αναδιπλούμενο τραπεζάκι.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet