H μάχη του καφέ... για Μikel και Coffee Island

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H μάχη του καφέ... για Μikel και Coffee Island

Είναι δύο από τις μεγαλύτερες και ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρίες καφέ στην Ελλάδα και έχουν παρουσία σε κάθε σημείο της πόλης. Ο λόγος για τα Mikel και τα Coffee Island, που αν και οι δύο δραστηριοποιούνται στην αγορά του καφέ, η φιλοσοφία τους είναι διαφορετική.
Ο στόχος τους όμως κοινός: η αύξηση των μερίδιων αγοράς τους.

Αν και η επιβολή των capital controls έβαλε προσωρινό φρένο στην περαιτέρω ανάπτυξη των αλυσίδων, μέσω franchise, εντούτοις και οι δύο αλυσίδες αριθμούν πάνω από 420 καταστήματα ανά την Ελλάδα.
Σήμερα τα Μikel έχουν132 καταστήματα, ενώ για τα Coffee Ιsland, ο αριθμός των καταστημάτων έχει φτάσει αισίως τα 292.

Η μεν πρώτη αλυσίδα ξεκίνησε την δραστηριοποίηση της από την Λάρισα από τον επιχειρηματία Λευτέρη Κυριακάκη και η δεύτερη από την Πάτρα από τον επιχειρηματία Βαγγέλη Λιόλιο.

Η ιστορία τους

H δημιουργία των Coffee Island ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα όπου δημιουργήθηκε ένα καφεκοπτείο με ύφος αμιγώς παραδοσιακό, το οποίο όμως ταυτόχρονα έδωσε την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαύσουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια, και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού καφέ. Με τις μοντέρνες νότες που η πρωτότυπη εκείνη ιδέα προσέδωσε στο παραδοσιακό καφεκοπτείο κέρδισε το αγοραστικό κοινό.

Συνέχεια της επιτυχίας αυτής ήταν το άνοιγμα και άλλων καφεκοπτείων Coffee Island. Το 2006, με ένα ήδη δυνατό δίκτυο καταστημάτων franchise στην Ελλάδα, η εταιρεία αποφασίζει να ιδρύσει τη δική της μονάδα παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ, επενδύοντας σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία κυρίως από την Ιταλία.

Το 2009 η εταιρεία ξεκινάει να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με το πρώτο κατάστημα Coffee Island στη Λευκωσία και καταφέρνει μέσα σε τρία χρόνια να δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο καταστημάτων στην Κύπρο, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται αριθμώντας σήμερα περί τα 30 καταστήματα.

Από την άλλη ο Λευτέρης Κυριακάκης ξεκίνησε την επαγγελματική του ενασχόληση με τον καφέ το 1996 ως υπάλληλος καφετέριας στη Λάρισα.

Είναι γιος δωδεκαμελούς οικογένειας, με άλλα εννιά αδέλφια. Στα χρόνια που ακολούθησαν έκανε κάποια επιχειρηματικά βήματα πάντα με την σκέψη να δημιουργήσει κάποτε μια δική του αλυσίδα καφέ. Με εφόδιο την εμπειρία του, στα 29 του άνοιξε το πρώτο Mikel στη Λάρισα.
Η ανταπόκριση και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών τον ώθησαν να επεκτείνει σταδιακά το εγχείρημά του και σε άλλες πόλεις, με δεύτερο σταθμό το Βόλο.

Έκτοτε η ανάπτυξη του ήταν ραγδαία.

Η μάχη των αριθμών

Αν και σχεδόν διπλάσσσιο δίκτυο καταστημάτων από εκείνο του Coffee Island, η οικονομική πορεία των Mikel - τουλάχιστον για το 2014 - είναι ιδιαίτερη καλή. Η αλυσίδα κατάφερε το 2014 να διπλασσιάσει τζίρο της σε σχέση με τοπ 2013, καθώς οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 3,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,5 εκατ ευρώ.

Επισης τα προ φόρων κέρδη του Ομίλου ανήλθαν στα 2,1 εκατ ευρώ έναντι 991 χιλ. ευρώ το 2013.

Από την άλλη πλευρά ο τζίρος των Coffee Island το 2014 ανήλθε στα 8,5 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,85 εκατ ευρώ (χωρίς να υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το 2013).

Πάντως στελέχη τη αγοράς εκφράζουν την επιφύλαξη τους αν η συνέχεια για τις δύο αλυσίδες θα είναι το ίδιο συναρπαστική. Η μόδα του «καφέ στο χέρι» έχει αρχίσει να ξεθωριάζει, αναφέρουν χαρακτηριστικά στο insider.gr.

«Στο επόμενο διάστημα, θα δούμε και κλείσιμο καταστημάτων και υποχώρηση των πωλήσεων στην αγορά καφέ», σπεύδουν να συμπληρώσουν με νόημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider