Kερδίζουν έδαφος τα online σουπερμάρκετ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Kερδίζουν έδαφος τα online σουπερμάρκετ

Ολοένα και περισσότερους καταναλωτές κερδίζουν τα online σουπερμάρκετ κυρίως λόγω της ευκολίας που προφέρουν (παράδοση την ίδια μέρα κατ’ οίκον).

Ενδεικτικό είναι το δυναμικό ξεκίνημα που κατέγραψε το νέο ηλεκτρονικό supermarket e-Fresh.gr που καταγράφει άνοδο πωλήσεων 30% κάθε μήνα το πρώτο διάστημα της on line δραστηριότητας του. Αξιοσημείωτο είναι δε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης διατηρήθηκε και τον μήνα Αύγουστο, που παραδοσιακά η αγορά της Αττικής παρουσιάζει πτώση λόγω της θερινής περιόδου.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, ένας από τους βασικούς λόγους προτίμησης των καταναλωτών φαίνεται να είναι η άμεση παράδοση των προϊόντων με ένα 70% των πελατών να επιλέγουν παράδοση την ίδια μέρα. Παράλληλα, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πώς όσοι ψωνίζουν, ξαναψωνίζουν, αφού το 75% των πελατών έχουν προβεί σε επαναλαμβανόμενες αγορές.

Όσον αφορά το τί ψωνίζουν οι πελάτες του e-fresh.gr; Τα πιο δημοφιλή προϊόντα, εντοπίζονται στις κατηγορίες του φρέσκου γάλατος, σε ψωμί του τοστ, σακούλες απορριμμάτων, προϊόντα μαναβικής, αλλά και προϊόντα υγιεινού snacking όπως οι μπάρες δημητριακών. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι επίσης και η κάβα του e-fresh.gr με αυξημένες πωλήσεις σε κρασιά και μπύρες.

Ένα 10% των πελατών υποβάλλει την παραγγελία του μετά τις 10 το βράδυ, σε ώρες δηλαδή όπου τα παραδοσιακά καταστήματα είναι κλειστά, επιλέγοντας να παραλάβει ακόμη και το επόμενο πρωί.

Το πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνει αρκετές νέες οικογένειες, νέες μητέρες που διευκολύνονται με την άμεση παράδοση κατοίκον, εργαζομένους που επιλέγουν τις βραδινές παραδόσεις 21:00 – 23:00 αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές που υποβάλλουν τις παραγγελίες απευθείας στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας.

Στα 383 εκατ. ευρώ ο τζίρος έως το 2020

Η αυξητική τάση που ακολουθεί ο κλάδος αποτυπώνεται στους αριθμούς. Το 2014 ο τζίρος των ειδών σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα ανήλθε στα 11 εκατ. ευρώ, το 2015 οι Έλληνες δαπάνησαν τo ποσό των 20 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό θα εκτοξευθεί στα 383 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα δε, με τις εκτιμήσεις της Convert Group, εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων για θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικού επιχειρείν τα 209 εκατ. ευρώ εκ των 383 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιούνται από τα eshops που θα έχουν αναπτύξει οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Τα υπόλοιπα 44 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από τα eshops μικρότερων παραδοσιακών αλυσίδων, τα 71 εκατ. ευρώ θα αντιστοιχούν στον τζίρο των σούπερμάρκετ που λειτουργούν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και τα 59 εκατ. ευρώ θα είναι ο τζίρος για τα είδη σούπερμάρκετ που θα πραγματοποιούν τα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά super markets.

Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι προς το παρόν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και λιγότερο την επαρχία.

Όσον αφορά τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ περιλαμβάνουν κυρίως προϊόντα εκτός της κατηγορίας των τροφίμων όπως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider