Siemens και Alstom φτιάχνουν την «σιδηροδρομική Airbus»  

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Siemens και Alstom φτιάχνουν την «σιδηροδρομική Airbus»  

Η Γερμανική Siemens και η Γαλλική Alstom ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό γίγαντα στον τομέα των σιδηροδρόμων, στα πρότυπα της γαλλογερμανικής Airbus. Οι δύο εταιρείες υπόγραψαν Μνημόνιο Συμφωνίας για να συνδυάσουν την επιχειρηματική δραστηριότητα της Siemens στον τομέα των συγκοινωνιών με την Alstom.

Πρόκειται για μια κίνηση η οποία σίγουρα έχει την έγκριση των πολιτικών ηγετών των δύο χωρών, καθώς θα δημιουργήσει έναν «ευρωπαίο πρωταθλητή» στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο οποίος αναπόφευκτα θα κληθεί να αντιμετωπίσει την ραγδαία επέκταση της κινεζικής CRRC, η οποία είναι και η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής σιδηροδρομικού υλικού στον κόσμο.

Θετικά αντιδρούν στην είδηση και οι αγορές με τις μετοχές και των δύο εταιρειών να σημειώνουν άνοδο από χθες που έγινε γνωστή η συμφωνία. Άγνωστες παραμένουν οι αντιδράσεις των εργαζομένων καθώς σίγουρα θα υπάρξουν μειώσεις προσωπικού από την συγχώνευση των δραστηριοτήτων, οι επικεφαλής των δύο εταιρειών πάντως δηλώνουν ότι έχουν τα συνδικάτα μαζί τους.

Όπως αναφέρει κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί με την ονομασία Siemens Alstom θα μείνει εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Γαλλίας. Η Siemens θα αποκτήσει το 50% της νέας εταιρείας, και θα ελέγχει έξι θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο μεταξύ των οποίων και την θέση του προέδρου. Διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας θα παραμείνει ο επικεφαλής της Alstom, Ενρί Πουπάρτ – Λαφάρζ. Η έδρα της εταιρείας θα είναι το Παρίσι, η επιχειρηματική έδρα για τις Λύσεις Συγκοινωνιών θα είναι στη Γερμανία και για το Τροχαίο Υλικό στη Γαλλία.

«Αυτή η γάλλο – γερμανική ισότιμη συγχώνευση στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα με πολλούς τρόπους. Θέτουμε σε εφαρμογή την ευρωπαϊκή ιδέα και μαζί με τους φίλους μας στην Alstom δημιουργούμε ένα νέο Ευρωπαίο πρωταθλητή στην αγορά των σιδηροδρόμων με μακροπρόθεσμη προοπτική», δήλωσε ο Τζο Κέζερ, διευθύνων σύμβουλος της Siemens.

«Χάρη στην διεθνή κάλυψή του σε όλες τις ηπείρους, την κλίμακά του, την τεχνολογική τεχνογνωσία και τη μοναδική τοποθέτησή του στις ψηφιακές μεταφορές, ο συνδυασμός των δραστηριοτήτων συγκοινωνιών της Alstom και της Siemens θα παρέχει στους πελάτες του και τελικά σε όλους τους πολίτες, εξυπνότερα και πιο αποτελεσματικά συστήματα που θα ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των συγκοινωνιών πόλεων και χωρών», σημείωσε ο κ. Πουπάρτ-Λαφάρζ, ο οποίος πρόσθεσε ότι είναι ιδιαίτερα περήφανος που θα ηγείται της δημιουργίας ενός τέτοιου ομίλου ο οποίος χωρίς αμφιβολία θα διαμορφώσει το μέλλον των συγκοινωνιών».

Έργα σε 60 χώρες με 62.300 εργαζόμενους

Η νέα εταιρεία θα απασχολεί 62.300 εργαζόμενους σε περισσότερες από 60 χώρες. «Το παγκόσμιο αποτύπωμα επιτρέπει στη συγχωνευθείσα εταιρεία να έχει πρόσβαση σε αναπτυσσόμενες αγορές στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, την Ινδία και τη Μέση και Νότιο Αμερική, όπου έχει παρουσία η Alstom, καθώς και στην Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Ρωσία, όπου έχει παρουσία η Siemens», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο εταιρείες.

Η νέα οντότητα θα ωφεληθεί από το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους 61,2 δισ. ευρώ, έσοδα 15,3 δισ. ευρώ, προσαρμοσμένο EBIT 1,2 δισ. και ένα προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 8%, με βάση τις πληροφορίες που αντλούνται από τις τελευταίες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Alstom και της Siemens.

Η συναλλαγή θα πρέπει να εγκριθεί από τις σχετικές ρυθμιστικές αρχές, συμπεριλαμβανομένης της εκκαθάρισης ξένων επενδύσεων στη Γαλλία και στις αντιμονοπωλιακές αρχές.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται στα τέλη του 2018.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider