Πάνω από 100 εκατ. θα κοστίσει το μπλακ άουτ της British

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πάνω από 100 εκατ. θα κοστίσει το μπλακ άουτ της British

Ένα μπλακ άουτ στα ηλεκτρονικά συστήματα μιας αεροπορικής εταιρείας το οποίο αφήνει χιλιάδες επιβάτες δυσαρεστημένους δεν είναι εύκολη υπόθεση και σίγουρα κοστίζει ακριβά.

Αυτή τη σκληρή πραγματικότητα βιώνει τις τελευταίες ημέρες και η British Airways της International Consolidated Airlines IAG η οποία ήρθε αντιμέτωπη με ένα ψηφιακό χάος αποτέλεσμα του οποίου ήταν αμέτρητες ακυρώσεις πτήσεων, πολύωρες αναμονές και καθηλωμένα στο έδαφος αεροπλάνο για σχεδόν μια ολόκληρη ημέρα.

Σύμφωνα μάλιστα με την Citigroup, το πρόβλημα της British Airways υπολογίζεται ότι επηρέασε σχεδόν 175.000 επιβάτες από τις ακυρώσεις πτήσεων της 27ης Μαΐου, αριθμός που αυξάνεται παραπάνω αν υπολογιστεί και η 28η και την 29η Μαΐου. Το κόστος όλης αυτής της ιστορίας φτάνει ίσως και ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ (40 εκατ. οι απώλειες των εσόδων από τις ακυρωμένες πτήσεις και 60 εκατ. οι αποζημιώσεις που καλείται να δώσει η αεροπορική εταιρεία βάσει της κείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας).

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι επιβάτες που καθυστερούν περισσότερο από τρεις ώρες με ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών -όπως ένα πρόβλημα στα υπολογιστικά τους συστήματα- θα πρέπει να αποζημιώνονται με 250 ευρώ για πτήσεις μέχρι και 1.500 μίλια, με 400 ευρώ για πτήσεις έως και 3.000 μίλια και 600 ευρώ για μεγαλύτερης απόστασης πτήσεις που καθυστερούν για περισσότερο από 4 ώρες. Συμφωνα με τους συγκεκριμένους κανόνες όποιος επιβάτης της British ταξίδευεαπό το Ηνωμένο Βασίλειο προς Νέα Υόρκη ή Μπανγκόνγκ θα πρέπει να αποζημιωθεί με 600 ευρώ (671 λίρες) σε μετρητά. «Επιπλέον οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν το κόστος διαμονής και διατροφής που υπέστησαν εξαιτίας των καθυστερήσεων» διευκρινίζει η Citi.

Ωστόσο οι ταξιδιώτες δυσκολεύονται να διεκδικήσουν από τις αεροπορικές εταιρείες αυτά που δικαιούνται και πολλές φορές αποφεύγουν την διαδικασία. Όπως διευκρίνισε ο εκπρόσωπος της British Airways θα τηρηθούν όλοι οι ισχύοντες κανονισμοί και όλοι οι πελάτες της εταιρείας θα ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους». Στόχος βέβαια μέχρι στιγμής παραμένει η επαναλειτουργία των πτήσεων» συμπλήρωσε.

Κι αν το χάος στις αερομεταφορές φαντάζει άνευ προηγουμένου η British Airways δεν είναι η μόνη που ήρθε αντιμέτωπη με τον εφιάλτη της κατάρρευσης των υπολογιστικών συστημάτων. Να υπενθυμίσουμε ότι πριν από περίπου ένα χρόνο, η Delta Air αναγκάστηκε να ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις παγκοσμίως, λόγω ενός αντίστοιχου προβλήματος στα συστήματά της. Η διακοπή ρεύματος η οποία δημιούργησε πρόβλημα για ημέρες κατάφερε να ανοίξει μια τεράστια τρύπα στο έσοδα και στα κέρδη του τρίτου τριμήνου της εταιρείας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider