Μαθήματα επιχειρηματικότητας από το... ουίσκι

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μαθήματα επιχειρηματικότητας από το... ουίσκι

Υπάρχει λόγος που το ουίσκι γίνεται όλο και πιο δημοφιλές ανά τον κόσμο. Την ώρα που άλλες βιομηχανίες αποτυγχάνουν η βιομηχανία του ουίσκι θριαμβεύει κι αυτό γιατί βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές που την βοηθούν να αναπτυχθεί περαιτέρω.

Ποιες είναι αυτές: το ακατέργαστο πάθος, η σταθερή αφήγηση, η στρατηγική και φυσικά η προσήλωση. Αυτά τα συστατικά-κλειδία βέβαια κρίνονται απαραίτητα όχι μόνο για την ανοδική πορεία μιας ετικέτας αλλά για την αύξηση των κερδών κάθε είδους επιχείρησης.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Georgie Crawford, μια από τους κυρίαρχους οινοπνευματοποιούς παγκοσμίως η οποία διευθύνει την Lagavulin, μια διάσημη οινοπνευματοποιία που φωλιάζει στα ερείπια του κάστρου Dunyvaig της Σκωτίας.

Όπως αναφέρει η Crawford, παρατηρώντας κανείς τον τρόπο που παρασκευάζεται το ουίσκι μπορεί να κατανοήσει και τα μυστικά της επιτυχίας κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος. Τα μυστικά αυτά σύμφωνα με την ίδια είναι πέντε και συνοψίζονται στα παρακάτω

Δώστε στο προϊόν σου μια ιστορία

Η μαγεία του να απολαύσει κανείς ένα ποτήρι ουίσκι συνίσταται στο να σκεφτεί όλη την διαδικασία παραγωγής του, εκτιμώντας την περιπλοκότητά της. Είναι άλλωστε γνωστό πως οι άνθρωποι διψούν να κάνουν κτήμα τους ιστορίες και εμπειρίες ικανές να τους συνδέσουν με το παρελθόν ενός προϊόντος που χρησιμοποιούν ή καταναλώνουν. Το να κρατάς ένα ποτήρι ουίσκι που παράγεται χειροποίητα με τον ίδιο τρόπο εδώ και 60 χρόνια προσφέρει ακριβώς την παραπάνω αίσθηση.

Ποια ιστορία διηγείται το προϊόν σου και με ποιο τρόπο, είναι κάτι που θα πρέπει να απασχολεί κάθε επιχειρηματία. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν πρέπει να σκεφτόμαστε γιατί οι άνθρωποι θα αγοράσουν το προϊόν μας και πως θα αισθανθούν μετά την συγκεκριμένη επιλογή.

Να έχετε πάθος

Το καλό ουίσκι παράγεται από το πάθος του ιδιοκτήτη του γι’ αυτό. Το πάθος όμως δεν είναι συστατικό μόνο της ποτοποιίας. Εάν εξετάσει κανείς επιτυχημένους επιχειρηματικούς κολοσσούς όπως η Αpple ή και μικρότερες εταιρείες όπως η TOMS θα διαπιστώσει πως το κοινό τους δεν είναι άλλο από το πάθος των ιδρυτών τους.

Αυτό ακριβώς το πάθος συνέβαλε στο να μην γίνουν απλά εταιρείες αλλά να δημιουργήσουν ένα ολόκληρο ρεύμα γύρω από το brand τους στο καταναλωτικό κοινό.

Όποιος θέλει να επιτύχει ως επιχειρηματίας πρέπει για αρχή να αγαπά το προϊόν του και να το υπηρετεί με τρόπο τέτοιο ώστε να κάνει κι άλλους να το αγαπήσουν. Τόσο στον κόσμο του ουίσκι όσο και σε άλλα επιχειρηματικά εγχειρήματα, αν παράγεις με πάθος η αγορά θα το νιώσει.

Δώστε ξεχωριστή ταυτότητα

Σε μια αχανή αγορά, ο σημαντικότερος παράγοντας που κάνει ένα ουίσκι να ξεχωρίζει είναι η ταυτότητά του, είτε πρόκειται για μια ήδη αναγνωρισμένη ετικέτα είτε για μια ξεχωριστή γεύση το αποστακτήριο της οποίας μπορεί να αναγνωρίσει κανείς από το άρωμα του προϊόντος και μόνο.

Η ταυτότητά άλλωστε είναι αυτή που θα σε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Δημιουργήστε ένα εμπορικό σήμα ικανό να ενθουσιάζει τους καταναλωτές και να θέλουν αδιαλείπτως να παρακολουθούν.

Αποστάξτε τις ιδέες σας

Το ουίσκι βγαίνει τόσο καλό όσο καλή είναι η διαδικασία απόσταξής του. Κατά την διάρκεια της οι ρύποι απομακρύνονται έτσι ώστε το τελικό προϊόν να φτάνει στον καταναλωτή στην πιο αγνή μορφή του.

Το ίδιο περίπου συμβαίνει περίπου και με τις επιχειρηματικές ιδέες. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε καλύτερα, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία και επικεντρωθείτε σε αυτό, χωρίς τίποτα να μπορεί να σας αποστάσει την προσοχή. Μην αναλώνεστε σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα, εντοπίστε το κενό της αγοράς, βρείτε το κατάλληλο προϊόν για να το γεμίσετε και προσηλωθείτε σε αυτό. Ένα μεγάλος ποτοποιός μπορεί να πάρει νερό και να το μετατρέψει σε ουίσκι, προσπαθήστε να κάνετε το ίδιο με την επιχείρησή σας.

Δείτε μπροστά

Ίσως η πιο σημαντική και συναρπαστική πτυχή της παραγωγής ουίσκι είναι η ικανότητα του ποτοποιού να σκέφτεται το μέλλον και να προβλέπει το που πηγαίνει η αγορά. Η διαδικασία παραγωγής του προϊόντος διαρκεί χρόνια, ακόμα και δεκαετίες. Χάρη σε αυτό οι παράγοντες που συνυπολογίζονται για την παραγωγή του είναι πολλοί: κλιματικές αλλαγές, πολιτικές αλλαγές, τεχνολογικές εξελίξεις και δυνητικές φυσικές καταστροφές συνυπολογίζονται πολύ προτού το μπουκάλι φτάσει στο ράφι σας.

Επιχειρήσεις όπως τα αποστακτήρια, υπολογίζουν προσεκτικά την ποσότητα της μελλοντικής παραγωγής τους, κάνουν προβλέψεις για τις μελλοντικές πωλήσεις λαμβάνοντας υπόψη τις παγκόσμιες συνθήκες και τάσεις. Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι ιδιοκτήτες διαφόρων επιχειρήσεων είναι που δεν αφιερώνουν τον απαραίτητο χρόνο για να προδιαγράψουν το μέλλον. Πρέπει πάντα να υπολογίζουμε τους κινδύνους, το απροσδόκητο και να μην υποτιμούμε ποτέ την δύναμη της προετοιμασίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider