Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Γιατί κατρακύλησαν τα smartphones της Lenovo;

Γιατί κατρακύλησαν τα smartphones της Lenovo; - Κεντρική Εικόνα/Video

Eδώ και πέντε χρόνια, η Samsung και η Apple δεν το κουνάνε από τις δύο πρώτες θέσεις των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones. Ωστόσο, η υπόλοιπη λίστα καταλαμβάνεται όλο και πιο γρήγορα από κινεζικές εταιρίες.

Η Huawei διατηρήθηκε στην τρίτη θέση χωρίς να έχει μπει στην αμερικανική αγορά, και στοχεύει σε πρωτιά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Οι Oppo και Vivo, ιδιοκτησίας της BBK Electronics, μπήκαν στο top-5 στο δεύτερο τρίμηνο του 2016. Γιατί όμως η Lenovo, που στις αρχές του 2014 ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphones στην Κίνα, δύο χρόνια μετά βρίσκεται στην 11η θέση της παγκόσμιας κατάταξης;

Τον Ιανουάριο του 2014 η Lenovo αγόρασε την Motorola από τη Google προς 2,91 δισ. δολάρια. Με όπλα την τεχνολογία της Motorola, τις κατοχυρωμένες πατέντες της και την ισχυρή της παρουσία στη Λατινική Αμερική και την Ινδία, η κινεζική εταιρία ήλπιζε σε ένα μεγάλο «μπαμ» στο χώρο των smartphones, ώστε να αναπληρώσει τις απώλειες από την παρακμάζουσα βιομηχανία των επιτραπέζιων ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι προσδοκίες ήταν υψηλές, αν σκεφθεί κανείς πόσο καλά είχε πάει η εξαγορά της IBM από τη Lenovo το 2005, που έφερε τους Κινέζους στην πρώτη θέση των κατασκευαστών ηλεκτρονικών υπολογιστών παγκοσμίως. Ωστόσο, όπως εξηγεί στο Forbes ο αναλυτής Ben Stanton, η Lenovo δεν κατόρθωσε να απορροφήσει τη Motorola αρκετά γρήγορα, και έμεινε έξω από δύο μεγάλες τάσεις τις αγοράς. Η πρώτη ήταν η μετάβαση από τις πωλήσεις μέσω παρόχων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας σε απευθείας διάθεση και πωλήσεις ανοιχτής αγοράς. Οι ανταγωνιστές της ανέπτυξαν εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων και βγήκαν μπροστά. Η Huawei, για παράδειγμα, διακινεί τη σειρά Honor μόνο μέσω online πωλήσεων, ενώ η Oppo έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο 200.000 καταστημάτων στην Κίνα, τα οποία παρά το μεγάλο κόστος τους, φέρνουν τους πελάτες πιο κοντά στην εταιρία και τα προϊόντα της.

Η Lenovo εξακολουθούσε να διαθέτει τα περισσότερα κινητά της μέσω παρόχων. Όταν η κινεζική κυβέρνηση υποχρέωσε τους κρατικούς παρόχους να μειώσουν τα έξοδά τους, που περιλάμβαναν τις επιδοτήσεις κινητών, κατά 6,45 δισ. δολάρια, η εταιρία έμεινε πίσω στις πωλήσεις.

Αλλά και στον τομέα της διαφοροποίησης και της καινοτομίας, δεν έδειξε διάθεση ανάλογη των Samsung και Apple να εξελίξει τα κινητά τηλέφωνά της. Ενώ άρχισε να δέχεται χτυπήματα από μικρότερες εταιρίες που κέρδιζαν μερίδιο στην αγορά με χαμηλές τιμές και έξυπνο μάρκετινγκ. Η σειρά smartphone R9 της Oppo, για παράδειγμα, πούλησε 7 εκατ. κομμάτια μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες στις αρχές του 2016, γιατί οι κινέζοι καταναλωτές έσπευσαν να αποκτήσουν ένα τηλέφωνο που είχαν μάθει ότι φόρτιζε πιο γρήγορα από τα υπόλοιπα της αγοράς.

Ωστόσο, η Lenovo δείχνει να αναγνωρίζει τα λάθη της και φαίνεται πρόθυμη να δαπανήσει αδρά στην καινοτομία, τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ στην προσπάθειά της να μπει στην τριάδα των μεγαλύτερων παικτών της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Ηδη για τη σειρά της Moto Z Play ακολούθησε το παράδειγμα των LG και Google και «αγκάλιασε» τον modular σχεδιασμό στα smartphones – με τον οποίο ο χρήστης μπορεί να διαμορφώσει το hardware της συσκευής του, όπως γίνεται τόσα χρόνια με τους υπολογιστές.

Σχόλια

Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet