Χωρίς λύση παραμένει το πρόβλημα του αυξημένου κόστους καυσίμων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χωρίς λύση παραμένει το πρόβλημα του αυξημένου κόστους καυσίμων

Χωρίς λύση παραμένει το πρόβλημα του αυξημένου κόστους καυσίμων σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας καθώς οδεύουμε πλέον προς το τέλος του καλοκαιριού. Καταναλωτές, μόνιμοι κάτοικοι και τουρίστες έχουν πληρώσει μέχρι στιγμής αρκετά ακριβά τη βενζίνη στα νησιά του Αιγαίου ενώ η τελευταία επίσημη θέση της κυβέρνησης είναι ότι επεξεργάζεται μέτρα τα οποία θα απαντούν στα διαρθρωτικά προβλήματα.

Οι πρατηριούχοι πάντως στη συνάντηση που είχαν στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον αντιιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ. Δραγασάκη, σημείωσαν ότι η αγορά και η διαμόρφωση των τιμών κινείται ικανοποιητικά εντός των κανόνων της ελεύθερης οικονομίας, επισημαίνοντας παράλληλα και τα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, κλ.π), γεγονός το οποίο δημιουργεί γενικότερες στρεβλώσεις στην αγορά.

Όπως είναι γνωστό ο αρχικός σχεδιασμός της κυβέρνησης και η εισήγηση της ΡΑΕ για επιβολή πλαφόν σε 17 νομούς προκειμένου να προστατευτούν οι καταναλωτές βρίσκει αντίθετους τους φορείς της αγοράς οι οποίοι κάνουν λόγο για ενδεχόμενο πλήγμα στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Το υπουργείο Οικονομίας από την πλευρά του ύστερα από συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της ΠΟΠΕΚ, ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται μια συνολική πολιτική παρέμβαση η οποία θα απαντά στα διαρθρωτικά προβλήματα και θα αφορά στη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών σε ολόκληρη τη διάρκεια του έτους. Μάλιστα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί και προτού ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις θα υπάρξει διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία, τις δημόσιες αρχές και τους αρμόδιους επαγγελματικούς φορείς.

Και ενώ οι διαβουλεύσεις για τη διαμόρφωση μιας συνολικής πολιτικής στον κλάδο των καυσίμων βρίσκονται σε εξέλιξη, οι τιμές δεν λένε να πέσουν.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή λιανικής για την αμόλυβδη 95 οκτανίων διαμορφώθηκε στα 1,884 ευρώ στις Κυκλάδες, στα 1,805 ευρώ το λίτρο στο νομό Σάμου, στα 1,796 ευρώ το λίτρο στα Δωδεκάνησα και στα 1,703 ευρώ το λίτρο στο νομό Λέσβου.

Κόνσολας: Δεν μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα το πλαφόν

Οι χειρισμοί της κυβέρνησης στον τομέα αυτό έχουν εγείρει αντιδράσεις και από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η οποία κάνει λόγο για καθυστερήσεις και σχέδια που δεν πρόκειται να εφαρμοστούν άμεσα.

«Βρισκόμαστε στα μέσα Αυγούστου και η κυβέρνηση ακόμα δεν ξέρει τι θα κάνει για το πρόβλημα των αυξημένων τιμών στα καύσιμα στα νησιά του Αιγαίου», δήλωσε αναφορικά με το θέμα ο τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι:

«Κατέθεσα δύο Ερωτήσεις στη Βουλή για το πρόβλημα των αυξημένων τιμών στα καύσιμα στα νησιά του Αιγαίου. Η πρώτη, μάλιστα, κατατέθηκε από το Μάιο. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε να ασχοληθεί με το πρόβλημα στα μέσα Αυγούστου. Ακόμη, όμως, και τώρα, η κυβέρνηση πορεύεται χωρίς σχέδιο.
Διαρρέει την πρόθεσή της να επιβάλλει πλαφόν στην τιμή των καυσίμων, με τη διαφορά ότι το μέτρο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ακόμα φθηνό επικοινωνιακό παιχνίδι για να καλυφθεί η ανεπάρκεια της κυβέρνησης. Επιπρόσθετα, ουδείς γνωρίζει τα κριτήρια που θα καθορίζουν το πλαφόν στην τιμή των καυσίμων αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπως έδειξε και με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, δεν αντιλαμβάνεται τι σημαίνει υψηλό κόστος μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών στα νησιά ενώ δεν υπολογίζει και τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών οικονομιών, που αποτελούν οικονομίες μικρής κλίμακας.

Με όλες αυτές τις παλινωδίες, περνάει το καλοκαίρι και η κυβέρνηση περιορίζεται στο ρόλο του θεατή, αποφεύγοντας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Δεν την ενδιαφέρει το γεγονός ότι οι νησιώτες πληρώνουν την τιμή της βενζίνης σε πολύ πιο υψηλές τιμές, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν την ενδιαφέρουν οι αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό.

Η κυβέρνηση θα έπρεπε να δει το ζήτημα της αποκλιμάκωσης των φόρων στα καύσιμα και ειδικά στις νησιωτικές περιοχές. Γιατί όταν στο 1,64 ευρώ, που είναι η μέση τιμή λίτρου για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα, οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι πάνω από 1 ευρώ, τότε αυτό συνιστά παραλογισμό».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider