Η μάχη ανάμεσα στις premium μάρκες αυτοκινήτων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η μάχη ανάμεσα στις premium μάρκες αυτοκινήτων

Συνεχίστηκε η κυριαρχία της Μercedes και το πρώτο εξάμηνο του 2018 στην κατηγορία των premium κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η μάρκα με σήμα το αστέρι πούλησε από την αρχή του έτους έως τα τέλη Ιουνίου 1.882.832 αυτοκίνητα, καταγράφοντας έτσι αύξηση 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αν και τον Ιούνιο σημείωσε 2,6% πτώση.

Πρόκειται για το καλύτερο εξάμηνο στην ιστορία της Mercedes, όσον αφορά στις πωλήσεις της, με την Κίνα να αναδεικνύεται σε κορυφαία αγορά για τη γερμανική εταιρεία. Συγκεκριμένα το πρώτο εξάμηνο του 2018 πουλήθηκαν στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη πάνω από 340.000 καινούριες Mercedes, που ισοδυναμούν με 16,2% αύξηση.

Aντίθετα, στην Ευρώπη είδε η Mercedes τις πωλήσεις της να μειώνονται το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους κατά 1,5% και να φτάνουν τις 476.790 μονάδες. Πτωτικό ήταν το εξάμηνο και για τη θυγατρική του ομίλου Daimler, τη Smart, με συνολικές ταξινομήσεις 65.660 καινούριων αυτοκινήτων και μείωση 6,0 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Η μάχη της κορυφής στην premium κατηγορία ήταν πάντως σκληρή, καθώς η δεύτερη BMW πούλησε τον Ιούνιο 200.160 αυτοκίνητα (+4%), ενώ από την αρχή έως τα μέσα του 2018 ταξινομήθηκαν παγκοσμίως 1.059.296 καινούρια μοντέλα με το γνωστό ασπρογάλαζο λογότυπο. Ο όμιλος BMW, που περιλαμβάνει εκτός από τη βαυαρική μάρκα και τις MINI και Rolls-Royce, κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους 1.247.507 πωλήσεις (+ 1,8%) συνολικά και ποντάρει σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση με την επέκταση της παραγωγής της Χ3 στην Κίνα και στη Νότια Αφρική. Από την αρχή του 2018 έως τη συμπλήρωση του Ιουνίου πουλήθηκαν εξάλλου 60.660 ηλεκτρικές BMW και MINI, που συνιστούν αύξηση 42,5%, αν και ο ετήσιος στόχος του ομίλου είναι πάνω από 140.000 μονάδες!

Πάντως, το Νούμερο Ένα της BMW, ο Χάραλντ Κρούγκερ, φιλοδοξεί να ξεπεράσει η εταιρεία του έως το 2020 τη Mercedes στην premium κατηγορία και να την εκτοπίσει από την πρώτη θέση.

Αρκετά χαμηλότερα βρίσκεται η Audi στη μάχη μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών premium αυτοκινήτων. Η θυγατρική της VW πούλησε το πρώτο εξάμηνο του 2018 γύρω στις 949.000 καινούρια αυτοκίνητα, όμως επηρεάστηκε αρνητικά από το σκάνδαλο Dieselgate εξαιτίας του οποίου συνελήφθη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ. Και εδώ όμως αναμένεται ανάκαμψη χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων τους επόμενους μήνες, μεταξύ των οποίων το μικρό Α1, το SUV Q3 της επόμενης γενιάς, κλπ.

Η Volvo απέχει πολύ από την κορυφαία τριάδα, ωστόσο εμφανίζει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της εντυπωσιακής ανόδου της τα τελευταία χρόνια με αιχμή του δόρατος μία σειρά νέων μοντέλων. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018, οι πωλήσεις της Volvo Cars σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθαν σε 317.639 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 14,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά της, να καταγράφει αύξηση 5,7%. Η εξαιρετική επίδοση στο πρώτο μισό του έτους προδιαγράφει ακόμη ένα ρεκόρ πωλήσεων για το σύνολο του 2018, το οποίο θα ξεπεράσει το προηγούμενο ρεκόρ των 571.577 αυτοκινήτων το 2017.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider