Η υγραεριοκίνηση και η αεριοκίνηση αναπτύσσονται με σταθερό ρυθμό στην Ελλάδα και όπως συμβαίνει συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις, κάποιες επιχειρήσεις «ανοίγουν» το δρόμο για να δημιουργηθεί η αγορά, να αναπτυχθούν οι υποδομές και να έρθουν σε επαφή οι ιδιώτες και οι επαγγελματίες οδηγοί με τα εναλλακτικά καύσιμα.

Η εταιρεία Autogas Tsopelogiannis, αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρισμένες επιχειρήσεις στον Κλάδο, διαθέτοντας σύγχρονα κέντρα εγκαταστάσεων και after sales service στην Αττική, ενώ πλέον αναπτύσσεται μέσω franchising και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Δημήτρης Τσοπελογιάννης, μιλά για την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης, για την αγορά των εναλλακτικών καυσίμων, για τα πλεονεκτήματα που αυτά παρουσιάζουν για τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις αλλά και για τα κίνητρα που απαιτούνται στην Ελλάδα για την περαιτέρω ανάπτυξη τους.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Δημήτρης Τσοπελογιάννης:

1) Πώς θα αξιολογούσατε την πορεία της αγοράς της υγραεριοκίνησης και της αεριοκίνησης όσον αφορά στις μετατροπές;

Οι μετατροπές σήμερα αφορούν κυρίως στην υγραεριοκίνηση, κυρίως λόγω του εκτεταμένου δικτύου διανομής του- και γίνονται τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις με στόλους αυτοκινήτων, όπως οι μεταφορικές εταιρείες, ο τουρισμός, η μαζική εστίαση, οι φαρμακευτικές και άλλες. Όλα τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή diesel, μπορούν να μετατραπούν σε υγραερίου, από  ΙΧ μέχρι φορτηγά, ανεξαρτήτως κυβισμού και όγκου.

2) Πρακτικά τι κερδίζει ένας οδηγός με τη μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο;

Η επιλογή σίγουρα είναι πιο συμφέρουσα, καθώς πρόκειται για ένα άκρως πιο οικονομικό καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη και το diesel, το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να μετακινούνται εντός πόλεως ή να διανύουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς να σκέφτονται το κόστος.

Το υγραέριο είναι περίπου 30% πιο φθηνό σε σύγκριση με το πετρέλαιο και  50% φθηνότερο σε σύγκριση με τη βενζίνη και έχει υπολογιστεί ότι ένας μέσος οδηγός μπορεί να εξοικονομεί ετησίως, τουλάχιστον 1500 ευρώ μετά την μετατροπή.

Στην εγκατάσταση ενός συστήματος υγραερίου, η απόσβεση είναι άμεση κι υπολογίζεται περίπου στα 12.000 χλμ., ανάλογα βέβαια και με τον τύπου του αυτοκινήτου.

Ακόμη, τα υγραεριοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% σε σύγκριση με τη βενζίνη και κατά 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο).

Όπως καταλαβαίνετε, με την επιλογή αυτή, ο καταναλωτής και βοηθά το περιβάλλον, και εξοικονομεί χρήματα και του μένει και το κεφάλαιο, το οποίο θα δαπανούσε για την αγορά ενός καινούριου οχήματος.

Τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν πολλά πλεονεκτήματα και όταν η επιχείρηση η οποία αναλαμβάνει τη μετατροπή και το service είναι αξιόπιστη, αυτό επιφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Η Autogas Tsopelogiannis είναι υπερήφανη για τα υψηλά στάνταρ της ποιότητας και των υπηρεσιών της. Προσφέρει εγγυήσεις για το σύνολο των συστημάτων που εγκαθιστά όπως και τη μοναδική 15ετή εγγύηση καλής λειτουργίας του κινητήρα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που διαθέτει πιστοποίηση ποιότητας της TÜV AUSTRIA και η μόνη με εξειδικευμένα κέντρα after sales service για να φροντίζει τα αυτοκίνητα και μετά την εγκατάστασή τους.

Με περισσότερες από 30.000 εγκαταστάσεις υγραερίου και φυσικού αερίου τα τελευταία χρόνια, γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθέναν τις ανάγκες ενός οχήματος και πως αυτό μπορεί να εξοικονομήσει τα μέγιστα μετά τη μετατροπή του.

3) Θα μας πείτε και λίγα λόγια για τα οφέλη της μετατροπής σε φυσικού αερίου;

Όπως ίσως θα γνωρίζετε, το φυσικό αέριο θεωρείται ως η «γέφυρα» της μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Πρόκειται για ένα καύσιμο το οποίο είναι απόλυτα συμβατό με τους υφιστάμενους εναλλακτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση. Οδηγώντας ένα όχημα με φυσικό αέριο επιτυγχάνει κανείς έως 68% οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χλμ σε σύγκριση με τη βενζίνη και έως 40% σε σύγκριση με το πετρέλαιο.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί το τεράστιο όφελος που μπορεί να έχουν και οι επαγγελματίες οδηγεί οχημάτων diesel από την μετατροπή σε φυσικό αέριο. Στην Autogas Tsopelogiannis έχουμε ξεκινήσει ήδη τέτοιου είδους εγκαταστάσεις, εξάγοντας ασφαλή συμπεράσματα που καταδεικνύουν εξοικονόμηση έως 28%.

Με βάσει έναν υπολογισμό που κάναμε πρόσφατα, ένα μέσο επαγγελματικό μέχρι 3,5 τόνους μπορεί να εξοικονομήσει έως 3.500ευρώ ανά 100.000χλμ. Αντιλαμβάνεστε τι κέρδος είναι αυτό για έναν επαγγελματία..!

4) Θεωρείτε ότι υπάρχουν επαρκή κίνητρα για την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων στην κίνηση οχημάτων;

Τα κίνητρα σίγουρα δεν επαρκούν. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις θα έπρεπε να είχαν λάβει μέτρα όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στην Ισπανία, την Ιταλία, την Αγγλία, όπου επιδοτούνται οι εγκαταστάσεις. Στην Αγγλία, σχεδιάζεται η εναλλακτική μετακίνηση με υγραέριο ώστε τα παγκοσμίως αναγνωρίσιμα λονδρέζικα ταξί να μετατραπούν σε υγραεριοκίνητα οχήματα. Στην Ισπανία έχει ξεκινήσει πρόγραμμα επιδότησης. Η τοπική κυβέρνηση της Μαδρίτης σε μια προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πήρε την πρωτοβουλία Strategy for Air Quality of the Community of Madrid και προχωρά στην επιδότηση των μετατροπών οχημάτων σε υγραεριοκίνητα. Σχολειά, υπηρεσίες και Αρχές, όπως είναι η Αστυνομία και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τα πυροσβεστικά και απορριμματοφόρα έχουν μετατραπεί σε φυσικού αερίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό συμβαίνει με κίνητρα που παρέχει το κράτος. Αντίθετα, στην Ελλάδα,  οι περισσότερες πρωτοβουλίες ανήκουν σε ιδιώτες. Χρειάζονται συνέργειες και οικονομική στήριξη από την πλευρά των αρμόδιων αρχών, συνυπολογίζοντας πάντα τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν, όχι μόνο για κάθε άτομο μεμονωμένα, αλλά και για ολόκληρη την οικονομία.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από τη Βρετανία: η εταιρεία Alternatech βρήκε τον τρόπο να καταστήσει τους μεγάλους εταιρικούς στόλους, πολύ πιο οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον. Προκειμένου να μην επιβαρυνθούν το κόστος της μετατροπής σε CNG ή LPG οι επιχειρήσεις με επαγγελματικούς στόλους, προσφέρει εκείνη έτοιμα οχήματα διπλού καυσίμου, τα οποία τα έχει μετατρέψει η ίδια και τα διαθέτει μέσω leasing.

Επίσης, όσον αφορά στο φυσικό αέριο κίνησης, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιείται από οχήματα δημόσιας χρήσης (600 λεωφορεία ΟΣΥ, 102 απορριμματοφόρα δήμων) αλλά και από επαγγελματικά οχήματα (ταξί κλπ) και ιδιώτες, η περιορισμένη τροφοδοσία του (λόγω του μικρού αριθμού πρατηρίων) εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο.  Το κράτος, σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις, θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες χρηματοδότησης και διεύρυνσης του υφιστάμενου δικτύου πρατηρίων.

Κάτι ακόμη που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι, θα έπρεπε να επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων που κυκλοφορούν με υγραέριο ή φυσικό αέριο, μετά από μετατροπή, στο δακτύλιο. Αυτή τη στιγμή επιτρέπεται μόνο στα εργοστασιακά οχήματα διπλού καυσίμου, κάτι που σημαίνει ότι ευνοούνται τα εισαγόμενα και όχι οχήματα που έχουν ουσιαστικά μετατραπεί σε τοπικές επιχειρήσεις. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις για την οικονομία, την απασχόληση και σίγουρα επιδρά ανασταλτικά στην απόφαση του καταναλωτή να προχωρήσει σε μετατροπή.

5) Προσφέρετε κάποιες δυνατότητες χρηματοδότησης/επιδότησης;

Σαφώς υπάρχουν πολλές διευκολύνσεις με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας και πάντα σε συνεργασία μαζί τους βρίσκουμε μια λύση «στα μέτρα τους». Ακόμη, κατά καιρούς συμμετέχουμε σε προγράμματα επιδότησης εταιρικών στόλων, όπως πρόσφατα που χρηματοδοτήσαμε την εγκατάσταση συστήματος φυσικού αερίου σε 40 βενζινοκίνητα οχήματα έως 3,5 τόνων, με 800 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

6) Η εταιρεία αναπτύσσεται και μέσω franchising....

Προκειμένου να καλύψουμε τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και των επιχειρήσεων που στρέφονται στο υγραέριο και το φυσικό αέριο, αναπτυσσόμαστε μέσω franchising, προσφέροντας έτσι την ευκαιρία στους εν δυνάμει συνεργάτες της εταιρείας, να ανοίξουν τη δική τους επώνυμη επιχείρηση «υπό την ομπρέλα» ενός αναγνωρισμένου Ομίλου επιχειρήσεων.

Λίγα λόγια για τον όμιλο Tsopelogiannis

Ο Όμιλος επιχειρήσεων Tsopelogiannis, δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1985, έχοντας εξυπηρετήσει πάνω από 115.000 αυτοκίνητα, ενώ περισσότερες από 30.000 εγκαταστάσεις συστημάτων υγραερίου και φυσικού αερίου έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια. 

Το σύνολο των τεχνικών που απασχολεί η επιχείρηση είναι πιστοποιημένο από το Υπουργείο Μεταφορών και διαθέτει εξειδίκευση με τις υψηλότερες προδιαγραφές στις αντίστοιχες εταιρείες που εκπροσωπεί ο όμιλος ανά την Ευρώπη.

Τα κέντρα εγκαταστάσεων της Autogas Tsopelogiannis είναι εφοδιασμένα με τον πλέον άρτιο εξοπλισμό και είναι σχεδιασμένα βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων, ώστε η τοποθέτηση του συστήματος στο αυτοκίνητο να πληροί τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας.

Η εταιρεία αντιπροσωπεύετε αποκλειστικά στην Ελλάδα, μερικές από τις πλέον δημοφιλείς εταιρείες στην Ευρώπη, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους πελάτες της τις καλύτερες τιμές της αγοράς σε συνδυασμό με τη μέγιστη ποιότητα προϊόντων. Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία: www.tsopelogiannisautogas.gr