Το έγκριτο αμερικανικό περιοδικό ‘’Consumer Reports’’ εκφράζει τον σκεπτικισμό του σχετικά με τα επίπεδα ασφαλείας του νέου Tesla Model 3 και συμβουλεύει τους αναγνώστες του, να μην το αγοράσουν. Το δημοσίευμα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς το συγκεκριμένο περιοδικό επηρεάζει καθοριστικά μία μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού δοκιμάζοντας κάθε χρόνο πολλά προϊόντα, μεταξύ των οποίων και αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το ‘’Consumer Reports’’, το Tesla Model 3 αποδεικνύεται πολύ ευχάριστο οδηγικά, όμως δεν φρενάρει αποτελεσματικά και η κεντρική οθόνη αφής του είναι δυσλειτουργική. Σε δοκιμές του περιοδικού, χρειάστηκε το μικρότερο μοντέλο της Tesla 46 ολόκληρα μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθεί φρενάροντας από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, δηλαδή περισσότερο από ό,τι ένα βαρύ Pick-up.

Η καλιφορνέζικη μάρκα με ειδικότητα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντέκρουσε το δημοσίευμα και υποστήριξε, ότι στις δικές δοκιμές σταματά το Tesla Model 3 μετά από 40,5 μ., ενώ με τα ιδανικά ελαστικά ακινητοποιείται σε μόλις 38,4 μ. Τα επιχειρήματα της Tesla είναι ωστόσο σαθρά, αφού ακόμη και τα 40 μέτρα θεωρούνται υπερβολικά ως απόσταση φρεναρίσματος για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Το περιοδικό των αμερικανών καταναλωτών ανέφερε, ότι τα αποτελέσματά του βασίζονται σε μία σειρά δοκιμών και όχι μόνον σε ένα τεστ, ενώ χρησιμοποίησε και ένα δεύτερο Model 3, όμως δεν άλλαξε τίποτα προς το καλύτερο. Το πλήγμα είναι για την Tesla τεράστιο, επειδή ποντάρει στο κόμπακτ Model 3 για να περάσει πλέον από την κατηγορία των κατασκευαστών πολυτελών και ακριβών αυτοκινήτων σε εκείνη των κατασκευαστών μοντέλων μαζικής παραγωγής με προσιτές τιμές.

Αρχικός στόχος της Tesla ήταν να προσφέρει το Model 3 με τιμή εκκίνησης τις 35.000 δολάρια, όμως η συγκεκριμένη βασική έκδοση θα καθυστερήσει να κυκλοφορήσει στην αγορά. Αντίθετα, ο ιδιοκτήτης της Tesla Ελον Μασκ, ανακοίνωσε στο Twitter το λανσάρισμα δύο νέων, ακριβών εκδόσεων του Model 3 από τον Ιούλιο. Η δυνατότερη από αυτές θα κοστίζει στις ΗΠΑ 78.000 δολάρια και μάλιστα χωρίς το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot, ενώ προς το παρόν όλα τα Tesla Model 3 κοστίζουν πάνω από 50.000 δολάρια.

Αλυτο πρόβλημα παραμένει και η μαζικοποίηση της παραγωγής του μεσαίου μοντέλου της αμερικανικής μάρκας. Ο Μασκ είχε θέσει ως στόχο μέχρι τα τέλη του 2017 την κατασκευή 5.000 τέτοιων αυτοκινήτων εβδομαδιαίως, τώρα τον μετέθεσε για τα μέσα του τρέχοντος έτους, ενώ σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg ο ρυθμός της τρέχουσας παραγωγής κυμαίνεται στις 2.900 μονάδες.

Να υπενθυμίσουμε, ότι η επίσημη ανακοίνωση της παραγωγής του νέου Tesla Model 3 είχε προκαλέσει πραγματική υστερία στις ΗΠΑ (και όχι μόνον), όπου μέσα σε ελάχιστο διάστημα είχαν γίνει εκατοντάδες χιλιάδες παραγγελίες από ενδιαφερόμενους πελάτες, που κατέθεσαν από 1.000 δολάρια ο καθένας. Όσο καθυστερεί το συγκεκριμένο εγχείρημα και αναβάλλεται το λανσάρισμα των προσιτών εκδόσεων του Model 3, τόσο περισσότερο κινδυνεύει να χάσει η Tesla ένα μεγάλο μέρος από αυτούς τους πελάτες μαζί με τις προκαταβολές τους, πάνω στις οποίες βασίζεται σε σημαντικό βαθμό το αποθεματικό της.