Τα βιοκαύσιμα «μπαίνουν στο παιχνίδι» από το 2019

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα βιοκαύσιμα «μπαίνουν στο παιχνίδι» από το 2019

Λύση στο χρόνιο πρόβλημα της χαμηλής διείσδυσης των βιοκαυσίμων στην Ελλάδα σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη επιχειρεί να δώσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Βουλή.

Όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, η ανάμειξη βιοαιθανόλης στη βενζίνη καθίσταται υποχρεωτική σε ποσοστό 1% από το 2019.

Συγκεκριμένα, θεσπίζεται η υποχρέωση ανάμειξης της βενζίνης με βιοκαύσιμα και ειδικότερα με αυτούσια βιοαιθανόλη ή με βιοαιθέρες που παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης, με έναρξη το 2019 και πρόβλεψη για αύξηση της εν λόγω υποχρέωσης. Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής, επισημαίνεται από το ΥΠΕΝ, έχει στόχο την περαιτέρω προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μέσω της αύξησης συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής σχετικά με τον υποχρεωτικό στόχο περί μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τη διάταξη, η συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης επί του τελικού μείγματος βενζίνης θα είναι 1% το 2019 και 3,3% το 2020, ενώ από εκεί και πέρα το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται με υπουργική απόφαση. Η ανάμειξη θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των διϋλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας. Ήδη, όπως είναι γνωστό, εφαρμόζεται η υποχρεωτική ανάμειξη βιοντήζελ στο πετρέλαιο.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προωθήσει τη διείσδυση των βιοκαυσίμων στην ελληνική αγορά η οποία παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς οι ποσότητες που απορροφούνται υπολείπονται σε σχέση με τις κατανεμημένες, με συνέπεια να μην έχουν επιτευχθεί οι καθοριζόμενοι από την Ε.Ε. στόχοι.

Οι αιτίες για την υστέρηση αυτή εντοπίζονται κυρίως σε στρεβλώσεις και καθυστερήσεις προηγούμενων ετών, όπως: α) Επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις αναφορικά με την έκδοση προσκλήσεων και αποφάσεων κατανομής βιοντίζελ. β) Περιπτώσεις αδυναμίας ορισμένων εταιρειών να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις παραδόσεις τους προς τα διυλιστήρια. γ) Απουσία αποτελεσματικού ελέγχου αναφορικά με την υποχρέωση ανάμιξης βιοντίζελ με το πετρέλαιο κίνησης.

Η παραγωγή βιοντίζελ στην Ελλάδα βασίζεται στο Πρόγραμμα Κατανομής, το οποίο καθορίζει κάθε χρόνο την ποσότητα που διατίθεται στα διυλιστήρια για υποχρεωτική ανάμιξη με συμβατικά καύσιμα. Το 2016 εγκρίθηκε η κατανομή 132.000 χιλιολίτρων σε 23 δικαιούχους, ποσότητα 5,7% χαμηλότερη από το 2015. Ακολούθως, η αντίστοιχη ποσότητα τη φετινή χρονιά καθορίστηκε εκ νέου στα 132.000 χιλιόλιτρα σε 17 δικαιούχους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider