Βρεθήκαμε στην Κροατία για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου συμπαγούς μοντέλου της Mercedes, όπου ανακαλύψαμε ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς σε αρκετούς τομείς και μάλιστα όχι μόνο στην κατηγορία του.

Εξωτερικά οι γραμμές του αυτοκινήτου, με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Mercedes όπου η απλότητα συνδυάζεται με την επιθετικότητα, εντυπωσιάζουν. Το αυξημένο μήκος του αμαξώματος, που φτάνει τα 4,42 μ. είναι 12 εκατοστά μεγαλύτερο από την A-class τρίτης γενιάς. Πρόκειται για μία διαφορά, που ωφελεί κυρίως τους πίσω επιβάτες. Πιο μεγάλο έγινε και το πορτ-μπαγκάζ, με τον όγκο του να κυμαίνεται μεταξύ 370 και 1.200 λίτρων, όμως εδώ θεωρούμε πολύ σημαντικότερο το πλατύτερο –κατά 20 ολόκληρα εκατοστά- άνοιγμα, που διευκολύνει αφάνταστα τη φόρτωση των αποσκευών.

Πλήρης ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα

Σημείο αναφοράς αποτελεί χωρίς αμφιβολία το κόκπιτ με δύο οθόνες 10,25 ιντσών η καθεμία και εκφράζουν την είσοδο σε μία νέα ψηφιακή εποχή, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το επαναστατικό σύστημα πολυμέσων Μercedes Benz User Experience (MBUX), το οποίο μαθαίνει τις συνήθειες και τις επιθυμίες του οδηγού, προσαρμόζεται σε αυτές και τον κατανοεί καλύτερα. Ο χειρισμός του γίνεται μέσω της οθόνης αφής (πρεμιέρα για τη Mercedes) και pads αφής στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, τα οποία στέλνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον γνωστό περιστροφικό διακόπτη.

Κάποιες εντολές γίνονται εύκολα κατανοητές, όπως π.χ. αν δηλώσεις ότι κρυώνεις, οπότε ρυθμίζει αυτόματα το σύστημα τη θερμοκρασία σε πιο ευχάριστα επίπεδα. Αν πάντως ρωτήσεις απίθανα πράγματα, όπως έκανε ο συνάδελφος και συνοδηγός Μιχάλης Σταυρόπουλος, που ήθελε να μάθει τον καιρό στην Ίο και στα Στύρα Ευβοίας, εκεί υπήρχε ένα προβληματάκι συνεννόησης. Το MBUX καταγράφει επίσης διάφορες συνήθειες του οδηγού, όπως καθημερινές διαδρομές και συχνές τηλεφωνικές επικοινωνίες με συγκεκριμένα πρόσωπα, οπότε μπορεί να σου κάνει τη ζωή εύκολη.

Πραγματικά ατέλειωτος είναι ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, ο οποίος είναι πρωτοφανής για ένα μοντέλο κατηγορίας κάτω των πέντε μέτρων. Ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης, έγχρωμο Head-up Display, έξυπνα φώτα LED, κλιματιζόμενα καθίσματα, μπροστινή κάμερα, κάμερα οπισθοπορείας, κλπ. μας δίνουν απλά μία γεύση. Να τονίσουμε πάντως, ότι ακόμη και στη βασική έκδοση προβλέπονται στο στυλάτο κόκπιτ με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά δύο ψηφιακές οθόνες των επτά ιντσών, αλλιώς υπάρχουν επιλογές με δύο οθόνες 10,25 ιντσών και με μία μικρή και μία μεγάλη οθόνη.

Απόλυτη ισορροπία στο δρόμο

Τεράστια βήματα έχουν γίνει στην άνεση οδήγησης, καθώς οι μηχανικοί της Mercedes δούλεψαν πάρα πολύ πάνω στις αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα, αφού η νέα Mercedes A-class αποσβένει πλέον εξαιρετικά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ κινείται πολύ πιο αθόρυβα χάρη στην αναβαθμισμένη ηχομόνωση και στον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή 0,25 στην compact κατηγορία.

Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε την αίσθηση οδήγησης της Mercedes A-class τέταρτης γενιάς, θα την ονομάζαμε ‘’απολύτως ισορροπημένη’’. Το αυτοκίνητο κάθεται πολύ στιβαρά στον δρόμο, όπου πείθει με την ευελιξία του και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Κινητήρες για κάθε γούστο

Η αρχική γκάμα θα περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου 1,5 λίτρων με ισχύ 116 ίππων, οι οποίοι πληρούν τις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6d-Temp. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας της έκδοσης Α 200 προέκυψε σε συνεργασία με τη Renault, διαθέτει χωρητικότητα 1,33 λίτρων και αποδίδει 163 ίππους ισχύ και 250 Nm μέγιστη ροπή στρέψης, ενώ είναι και το πρώτο μοτέρ της Mercedes με τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Πρόκειται για έναν αρκετά σπιρτόζο κινητήρα, με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, ο οποίος αρκείται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις σε 5,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Στην Κροατία οδηγήσαμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, το οποίο πάντως αντιδρούσε ορισμένες φορές απότομα και όχι ομαλά στις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ θα κυκλοφορήσουν και εκδοχές με μηχανικά κιβώτια, όπως επίσης με τετρακίνηση.

Πιο σβέλτος αποδείχθηκε ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας της Α 250 με 224 ίππους και 350 Nm μέγιστη ροπή, που αποτελεί μετεξέλιξη του ήδη υπάρχοντος και φροντίζει για εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2’’, τελική 250 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 χλμ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυαζόταν με το γνωστό –και πολύ καλό- επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο DCT της Mercedes. Όποιοι ενδιαφέρονται για κάτι πιο σκληροπυρηνικό, θα πρέπει να αναμένουν τις δύο εκδόσεις ΑΜG, που θα ακολουθήσουν. Γενικότερα, η γκάμα της νέας A-class θα συμπληρωθεί σταδιακά από του χρόνου με κινητήρες χαμηλότερης ισχύος και με μία ηλεκτρική εκδοχή του αυτοκινήτου, πιθανώς ως Plug-in υβριδικό με αυτονομία μπαταρίας γύρω στα 100 χιλιόμετρα.

Έρχεται τον Ιούνιο

To λανσάρισμα της νέας Mercedes A-class θα γίνει στην Ελλάδα τον Ιούνιο, όμως μπορεί ήδη να παραγγελθεί στους εξουσιοδοτημένους εμπόρους της μάρκας. Οι τιμές ανταποκρίνονται στον premium χαρακτήρα της νέας Mercedes A-class, αλλά και στα επίπεδα του –επίσης γερμανικού- ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα η ντιζελοκίνητη A 180d των 116 ίππων κοστίζει στην αυτόματη έκδοση από 32.338 ευρώ και η βενζινοκίνητη Α 200 των 163 αλόγων με το μηχανικό σαζμάν από 32.605 ευρώ. Η κορυφαία Α 250 Auto με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης θα ξεκινά στη χώρα μας από 44.120 ευρώ και βέβαια όλες αυτές οι τιμές μπορούν να ανέβουν πολύ υψηλότερα ανάλογα με τα επίπεδα του εξτρά εξοπλισμού.