Κινέζοι χτίζουν «θέση» στην Daimler

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κινέζοι χτίζουν «θέση» στην Daimler

Η κινεζική βιομηχανία οχημάτων Geely έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια μια επιθετική πολιτική παγκοσμιοποίησης, εξαγοράζοντας ηχηρά brand names όπως αυτά της Volvo και της Lotus, αλλά και δημιουργώντας νέα, όπως αυτό της LYNK & CO.

Φαίνεται όμως ότι η μεγαλύτερη ιδιωτική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει ακόμα μεγαλύτερες βλέψεις, όπως αποδεικνύουν τα 9 δις δολάρια που ξόδεψε, για να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Daimler, που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά Mercedes.

Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο χρόνο όταν ο ιδρυτής, κύριος μέτοχος και πρόεδρος του Geely Group, o Λι Σουφού, έκανε πρόταση στη διοίκηση της Daimler να πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ώστε να μπορέσει να αποκτήσει ένα μεγάλο μέρος ο ίδιος, με στόχο τη στρατηγική συνεργασία των δύο εταιρειών στην ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Το Νοέμβριο του 2017 η Daimler αρνήθηκε αυτή την πιθανότητα θέλοντας να προστατεύσει την τιμή της μετοχής της και τα κέρδη των μετόχων της, συζητώντας όμως με τον Σουφού τη δυνατότητα μιας μελλοντικής συνεργασίας. Ο Κινέζος επιχειρηματίας ακολούθησε ταυτόχρονα άλλο δρόμο, αυτόν της σταδιακής εξαγοράς μετοχών του γερμανικού του στόχου, φτάνοντας σήμερα στο ποσοστό του 10% σχεδόν. Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του Σουφού, στόχος δεν είναι να αυξήσει αυτό το ποσοστό, αλλά να το διατηρήσει ως ένα πρώτο βήμα για τη μελλοντική συνεργασία των δύο εταιρειών.

Ο Σουφού, όπως δήλωσε πρόσφατα, πιστεύει ότι «καμία παραδοσιακή βιομηχανία αυτοκινήτων δεν μπορεί μόνη της να αντιμετωπίσει την είσοδο των πανίσχυρων εταιρειών πληροφορικής όπως η Google ή παροχής υπηρεσιών μετακινήσεων όπως η Uber, σε ένα έντονα μεταλλασσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον». Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, προσπαθεί να δημιουργήσει συμμαχίες με εταιρείες όπως η Daimler – Mercedes, η οποία έχει προχωρήσει πολύ σε τεχνολογικά ζητήματα, που συνδέονται με τα ηλεκτρικά και τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.

Η Daimler από την πλευρά της, που ήδη έχει συνάψει μια ευρύτατη σχέση με τη συμμαχία των Renault –Nissan, παράγοντας σε συνεργασία μαζί τους τόσο τα Smart, όσο και τις συμπαγείς Mercedes A-Class, GLA και CLA, δεν επιβεβαιώνει, ούτε όμως και αρνείται μια ενδεχόμενη συμμαχία με την Geely. Σε επίσημη δήλωση της Daimler ο Σουφού χαρακτηρίζεται ως αξιόπιστος και δυναμικός επιχειρηματίας, ένας από τους πολλούς που έχουν επενδύσει στο γερμανικό όμιλο. Μάλιστα αφήνεται να εννοηθεί ότι παρότι δεν έχει προχωρήσει τίποτα σε επίπεδο συμφωνίας συνεργασίας, υπάρχει διάθεση για συζήτηση.

Από την πλευρά του ο Σουφού, παρουσιάζει σε έγκριτα ευρωπαϊκά συνέδρια το πετυχημένο case study της Volvo, που από μια μάρκα σε φθίνουσα πορεία, κατάφερε να αναπτυχθεί ταχύτατα και σήμερα να παρουσιάζει τα καλύτερα οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα σε όλη την ιστορία της. Για την Daimler δεν ισχύει φυσικά κάτι τέτοιο, καθώς είναι ένας όμιλος με τεράστια κέρδη, ωστόσο οι ραγδαίες εξελίξεις που αναμένονται στο άμεσο μέλλον πιθανώς να επηρεάσουν τη σημερινή ηγετική της θέση.

Όπως όλα δείχνουν, η Mercedes δεν θα αποφύγει μια μελλοντική συνεργασία με το δαιμόνιο Κινέζο επιχειρηματία, καθώς έχει ανάγκη τα κινεζικά κεφάλαια αλλά και την υποστήριξη μιας ακόμα εγχώριας εταιρείας στην αχανή και με τεράστια δυναμική κινεζική αγορά. Την ίδια στιγμή, η Geely έχει ανάγκη το καλό όνομα, τις πρωτοποριακές τεχνολογίες και την εξειδίκευση στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων της Mercedes για να προχωρήσει με σιγουριά στο μέλλον. Το οποίο θα φέρει τα ηλεκτρικά και αυτόνομα κινούμενα οχήματα, όσο και μεγάλα κέρδη από την ανάπτυξη νέων μορφών υπηρεσιών μετακίνησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider