Γιατί εξόρισε η Porsche τους κινητήρες πετρελαίου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί εξόρισε η Porsche τους κινητήρες πετρελαίου

Σε ένα ασυνήθιστο –για Γερμανό αυτοκινητοκατασκευαστή- βήμα προχώρησε η Porsche. Η μάρκα από το Zuffenhausen αποχαιρετά, έστω προσωρινά, τους ντιζελοκινητήρες, καθώς ολοκληρώθηκε στις 15 Φεβρουαρίου η παραγωγή της πετρελαιοκίνητης Macan S. Ήταν το τελευταίο μοντέλο της Porsche με ντιζελοκίνητες εκδόσεις, αφού η λιμουζίνα Panamera διατίθεται στην Ευρώπη εδώ και μερικές εβδομάδες αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και ως υβριδική Plug-in, ενώ η Cayenne τρίτης γενιάς λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2017 χωρίς πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα της.

Ετσι δεν προβλέπεται πλέον για κανένα από τα έξι διαφορετικά μοντέλα της Porsche κάποια πετρελαιοκίνητη εκδοχή, αν και δεν πρόκειται για κάτι οριστικό. Η γερμανική μάρκα σχεδιάζει να εντάξει στη γκάμα της επόμενης Cayenne μία έκδοση με πετρελαιοκινητήρα, ωστόσο δεν έχει καθορίσει ακόμη το χρονικό σημείο του λανσαρίσματός της.

Μία από τις σημαντικότερες αιτίες αυτής της στάσης απέναντι στους κινητήρες πετρελαίου, αποτελεί η μεταστροφή του αγοραστικού κοινού προς τα μοντέλα βενζίνης και υβριδικής τεχνολογίας. Τα ντιζελοκίνητα μοντέλα κατείχαν 14% μερίδιο στις παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche, ενώ οι Ευρωπαίοι αγοραστές της Panamera επιλέγουν σε ποσοστό 60% Plug-in υβριδικά μοντέλα. Στην Ευρώπη κυμαινόταν το πρώτο εξάμηνο του 2017 το ποσοστό των ντιζελοκίνητων Porsche στο 35% επί των συνολικών της πωλήσεων, με αιχμή του δόρατος τα μοντέλα Macan και Panamera.

H ίδια η Porsche δεν εξελίσσει πετρελαιοκινητήρες, αλλά χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα μηχανικά σύνολα της Audi, τα οποία όμως εμφάνισαν αρκετά προβλήματα τα τελευταία χρόνια και υποχρέωσαν την εταιρεία σε σημαντικές και δαπανηρές ανακλήσεις. Η τελευταία ανακοινώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου του 2018 και αφορούσε σε αντικανονικότητες του συστήματος καθαρισμού των καυσαερίων της Macan S. Το φθινόπωρο του 2017 είχε εκτιμήσει η Porsche τις ζημιές της εξαιτίας των συγκεκριμένων πετρελαιοκινητήρων στα 200 εκατ. ευρώ.

Η γερμανική μάρκα του ομίλου Volkswagen έχει πραγματοποιήσει μία μεγάλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, όπως και οι ανταγωνιστές της που διαβλέπουν εκεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Ολιβερ Μπλούμε, έχει θέσει ως στόχο να ανέλθει έως το 2023 το ποσοστό των ηλεκτρικών μοντέλων της στο 50% των συνολικών της πωλήσεων. Απέφυγε όμως να αναφερθεί με σαφήνεια για το μέλλον του πετρελαιοκινητήρα, όσον αφορά στην εταιρεία του, το οποίο φαίνεται μάλλον…μαύρο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider