Η Γενεύη, που φέτος πραγματοποιείται στις 6 Μαρτίου, είναι σίγουρα η πιο σημαντική διεθνής έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη, καθώς πραγματοποιείται κάθε έτος και «ανοίγει» τη χρονιά. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, για πολλούς λόγους, οι κατασκευαστές επιλέγουν να μην συμμετέχουν ακόμα και σε αυτή.

Οι πρώτες απουσίες που καταγράφονται στην 88η διεθνή έκθεση της Γενεύης αφορούν το group PSA και συγκεκριμένα τις Opel και DS. Η πρώτη, υπό την πίεση ενός πολύ ασφυκτικού προγράμματος αναδιάρθρωσης και επιστροφής στην κερδοφορία, με το όνομα PACE, και με δεδομένο ότι δεν έχει νέα μοντέλα να δείξει στο κοινό, θα μείνει εκτός νυμφώνα γλιτώνοντας ταυτόχρονα ένα σημαντικό ποσό χρημάτων. Η DS δεν αντιμετωπίζει τα ίδια οικονομικά προβλήματα αλλά μη έχοντας νέα μοντέλα, ακολουθεί το δρόμο της γερμανικής μάρκας.

Όπως πολλοί κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια, έτσι και η Opel θα χρησιμοποιήσει εταιρικές εκδηλώσεις και το internet σε συνδυασμό με τα social media, αν και όταν έχει να επικοινωνήσει κάτι νέο, ενώ θα συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις μόνο με σημαντικά καινούρια μοντέλα. Αυτό, άλλωστε, αποτελεί μια νέα τακτική τα τελευταία χρόνια.

Στις διεθνείς εκθέσεις, το ενδιαφέρον του κοινού διαχέεται σε πολλές μάρκες και δεκάδες νέα μοντέλα, ενώ με τις εταιρικές εκδηλώσεις και με τη βοήθεια των social media, μια μάρκα μπορεί να πετύχει ακόμα μεγαλύτερη διάχυση της πληροφορίας της. Αρκετές άλλωστε εταιρείες όπως η Volvo και η Ford, δεν συμμετέχουν σε κάποιες από τις σημαντικές διεθνείς εκθέσεις, ακολουθώντας την προηγούμενη πρακτική.

Ένας ακόμα σημαντικός λόγος για τη μη συμμετοχή των εταιρειών στις ευρωπαϊκές εκθέσεις, πέρα από το μεγάλο κόστος και την μικρότερη επικέντρωση στα δικά τους προϊόντα, αποτελεί και το γεγονός της ανάδειξης κάποιων «περιφερειακών» στο παρελθόν εκθέσεων σε σημαντικές διοργανώσεις. Για παράδειγμα η έκθεση NAIAS στο Ντιτρόιτ και αυτή της Σανγκάης στην Κίνα, προσελκύουν πλέον το ενδιαφέρον μεγάλων Ευρωπαίων κατασκευαστών, καθώς αφορούν τις δύο πιο σημαντικές αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο.