Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μια πίσω από την άλλη ρεκόρ παραγωγής, πωλήσεων και σε μερικές περιπτώσεις κερδών για το 2017. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα ισχυρό διαπραγματευτικό ατού για το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων της Γερμανίας, το IG Metall, που στις συλλογικές διαπραγματεύσεις απαιτεί αύξηση μισθών κατά 6% για 3,9 εκατομμύρια εργαζόμενους στη βαριά βιομηχανία της χώρας.

Παράλληλα, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, το σωματείο  απαιτεί λιγότερες ώρες εργασίας. Όχι γενικώς, αλλά υπό την έννοια οι εργαζόμενοι να έχουν το δικαίωμα να μειώσουν τις εβδομαδιαίες ώρες τους σε 28 από 35, όταν χρειάζεται να συμβάλλουν στην φροντίδα παιδιών, ηλικιωμένων ή ασθενών συγγενών τους. Αυτό για διάστημα δύο ετών και στη συνέχεια να μπορούν επιστρέψουν στην πλήρη απασχόληση, χωρίς μείωση μισθού.

Οι εργοδότες από την πλευρά του προσέφεραν 2% αύξηση μισθών για το 2017, συν μία εφάπαξ πληρωμή 200 ευρώ το πρώτο τρίμηνο. Ταυτόχρονα απορρίπτουν  τις απαιτήσεις για διετή περίοδο λιγότερων ωρών εργασίας, εκτός εάν οι ώρες μπορούν επίσης να αυξηθούν προσωρινά για να ισοσκελιστεί ο χαμένος χρόνος.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι πιέζουν με 24ωρες απεργίες, όπως την περασμένη Παρασκευή, ενώ απειλούν με  νέο κύκλο κινητοποιήσεων από την αρχή της εβδομάδας. Αναλυτές  δήλωσαν ότι αναμένουν συμφωνία για μισθολογική αύξηση περίπου 3,2%, με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας της IG Metall του παρελθόντος. Τυπικά, ανέφεραν, μια συμφωνία επιτυγχάνεται μετά από πέντε γύρους διαπραγματεύσεων.

Ήδη πολλές διμερείς διαπραγματεύσεις σε διάφορα κρατίδια της Γερμανίας εισέρχονται στον τρίτο κύκλο τους, με αποτέλεσμα όλοι να περιμένουν «λευκό καπνό» πριν το τέλος του μήνα. Κανείς δεν επιθυμεί μια αναταραχή στην ομαλή ροή της εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αυτή είναι ο μεγαλύτερος βιομηχανικός κλάδος στη χώρα, με τζίρο που ξεπερνά κατά πολύ τα 400 δις το έτος και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 20% της γερμανικής βιομηχανικής παραγωγής. Ταυτόχρονα ο κλάδος της κατασκευής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στη Γερμανία είναι κατά βάση εξαγωγικός, καθώς στη χώρα παράγονται περισσότερα από 6.000.000 οχήματα –από τα συνολικά 15.000.000 των Γερμανών κατασκευαστών παγκοσμίως- τα οποία εξάγονται σε όλο τον κόσμο.