Τα νέα όρια CO2 θα φέρουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα νέα όρια CO2 θα φέρουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων

Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πρόκειται να «πιάσουν» τα αυστηρά όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, που θα ισχύουν για την ΕΕ από το 2020 και μετά. Σε αυτή την περίπτωση θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μόνον λίγες εταιρείες προβλέπεται να γλιτώσουν από αυτά.

Μία ανάλυση της αμερικανικής εταιρείας συμβούλων MSCI εκτιμά, ότι ο όμιλος VW θα πληρώσει – με βάση τα σημερινά δεδομένα – 1,7 δις ευρώ πρόστιμο για τις υπερβάσεις των ορίων CO2 για το έτος 2020, η γαλλική PSA μαζί με τη νέα θυγατρική της Opel περίπου 700 εκατ. ευρώ, η BMW 600 εκατ. ευρώ, η Ford 350 εκατ. ευρώ και η Daimler 200 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, εκτιμάται ότι η Volvo, η Toyota, η Renault/Nissan και η Jaguar Land Rover θα μείνουν κάτω από το όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και δεν θα χρειαστεί να ματώσουν οικονομικά από τα υψηλά πρόστιμα.

Όπως είναι γνωστό από το 2020 θα πρέπει να εκπέμπει ο στόλος κάθε αυτοκινητοκατασκευαστή κατά μέσο όρο 95 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Στην αντίθετη περίπτωση, προβλέπεται για κάθε επιπρόσθετο γραμμάριο πάνω από το προαναφερόμενο όριο πρόστιμο ύψους 95 ευρώ ανά όχημα!

Πρόκειται για ένα πολύ αυστηρό όριο, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μόνον υπό προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα με τη μαζική πώληση ηλεκτρικών μοντέλων και ντιζελοκίνητων εκδόσεων. Οι τελευταίες θεωρούνται λόγω της τεχνολογίας τους πιο κατάλληλες για χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Όπως βλέπουμε ωστόσο, η τάση στην Ευρώπη είναι υπέρ της βενζίνης, μάλιστα υπολογίζεται ότι έως το 2021 θα έχει υποχωρήσει το μερίδιο των ντιζελοκίνητων μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο κατά περίπου 30% σε σχέση με σήμερα, κάτι που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την επίτευξη του στόχου των 95 γρ.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι πωλήσεις των οποίων εξακολουθούν να χωλαίνουν και να βρίσκονται ακόμη σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι θα χρειαζόταν, για να επηρεάσουν θετικά τον μέσο όρο κατανάλωσης του στόλου μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι το συγκεκριμένο όριο των 95 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο είχε συμφωνηθεί σε συνδυασμό με τον παλαιότερο τυποποιημένο τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης, από τον οποίο προέκυπταν εξαιρετικά χαμηλές τιμές σε εκπομπές CO2. Με τη νέα μέθοδο μέτρησης, που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, θα εμφανίζουν τα νέα μοντέλα υψηλότερες καταναλώσεις και κατά συνέπεια μεγαλύτερους μέσους όρους εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Γιαυτό και οι βιομηχανίες αυτοκινήτων ζητούν με επιμονή μία αναπροσαρμογή των ορίων προς τα πάνω, κάτι που δεν δείχνει ωστόσο διατεθειμένη να δεχθεί η ΕΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.