Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)

Το μεγαλύτερο σε διαστάσεις SUV της Ford στην Ευρώπη χαρακτηρίζεται «μεσαίο» στην Αμερική. Ειδικά στη χώρα μας όμως, ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,8 μέτρα, πλάτος 1,92 και ύψος 1,7 έχει έναν, αν μην τι άλλο, εντυπωσιακό όγκο σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα αλλά και το περιβάλλον.

Το Edge σηματοδοτεί για την Ford την είσοδό της στην κατηγορία των SUV πολυτελείας στην Ευρώπη, όπου την ισχυρότερη παρουσία έχουν σήμερα οι Γερμανοί κατασκευαστές. Το πρώτο λοιπόν χαρτί που ρίχνει στο τραπέζι του πόκερ των εντυπώσεων, είναι η επιβλητική εμφάνιση. Οι διαστάσεις δεν είναι το μόνο αυτού. Οι έντονες ακμές, το «παιχνίδι» των διάφανων πίσω φωτιστικών σωμάτων, η επιβλητικά μάσκα εμπρός και οι μεγάλοι τροχοί, δημιουργούν ένα αρχοντικό και με έντονο χαρακτήρα σύνολο.

Αρχοντικοί είναι και οι χώροι, με πέντε ενήλικες να φιλοξενούνται με χαρακτηριστική ευκολία και άνεση. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών με όγκο 602 λίτρα θυμίζει van. Oδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους καθίσματα με δεκάδες ρυθμίσεις, που προσαρμόζονται σε κάθε απαίτηση.

Το σύστημα πολυμέσων SYNC II της Ford, που βρίσκουμε στην κεντρική οθόνη αφής των οκτώ ιντσών, υποστηρίζει τη σύνδεση με smartphone, την αναπαραγωγή μουσικής από εξωτερικές πηγές, τις φωνητικές εντολές και την πλοήγηση.

Οδηγώντας την έκδοση με τον δίλιτρο turbo diesel κινητήρα που αποδίδει 180 ίππους (υπάρχει και ισχυρότερη με τα δύο τούρμπο και 210 ίππους) και 400 Nm ροπής, νοιώθεις ότι η ισχύς επαρκεί απόλυτα για το βάρος του Edge. Παρότι σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο οι επιδόσεις δεν είναι το κυρίως ζητούμενο, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'' και η μέγιστη ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα, μόνο εξαιρετικές κρίνονται.

Αν ωστόσο κανείς αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, θα δει την κατανάλωση να φτάνει κοντά στα 10,0 λίτρα/100 χλμ. Λογικό, λόγω του μεγάλου βάρους και της τετρακίνησης. Η τελευταία ωστόσο, μαζί με την προσεγμένη ανάρτηση, επιτρέπει στο Edge να κρύβει αριστοτεχνικά τον όγκο και το βάρος του στη σβέλτη οδήγηση, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και πολύ πιο εύκολο απ’ ότι θα περίμενες από ένα SUV τέτοιου μεγέθους.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, οι αναρτήσεις δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις και τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αντοχή. Εκτός ασφάλτου, θα περάσει από κακοτράχαλα σημεία και δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στην άμμο, το χιόνι ή τη λάσπη. Δεν είναι όμως «αγριοκάτσικο», έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση, κυρίως λόγω βάρους και μεγέθους.

Επιβλητικό, εντυπωσιακό, καλά εξοπλισμένο και τεράστιο, το Edge ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις όσων επιθυμούν ένα full size SUV. Ανάλογο όμως μέγεθος πρέπει να έχει και το πορτοφόλι τους, καθώς οι 60.660€ που κοστίζει η βασική έκδοση, παρά το ότι είναι λογικό τίμημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι αρκετά χρήματα.

Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)
Ford Edge: Εν τω πολλώ το ευ (pics & vid)

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider