Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

F40, το super icon της Ferrari

F40, το super icon της Ferrari - Κεντρική Εικόνα/Video

Η Ferrari F40 γίνεται εφέτος 30 ετών, παραμένει όμως το απόλυτο μέτρο σύγκρισης για όλα τα μοντέλα από το Μαρανέλο και το πιο ασυμβίβαστο αυτοκίνητο με σήμα το Cavallino rampante!

Αν θέλεις να φέρεις ένα φίλο της Ferrari σε αμηχανία, ρώτησέ τον ποιο μοντέλο από το Μαρανέλο λατρεύει περισσότερο. Θα χρειαστεί άπειρο χρόνο, μέχρι να κατασταλάξει και δεν είναι και καθόλου σίγουρο, ότι θα το καταφέρει τελικά. Ωστόσο το φαβορί σε μία τέτοια δημοσκόπηση, που συνιστά ίσως και…ασέβεια, θα ήταν σίγουρα η F40, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1987.

Η τριαντάρα κούκλα προκάλεσε κεραυνοβόλο έρωτα στους λάτρεις των supercars, καθώς ήταν η πιο ασυμβίβαστη Ferrari παραγωγής που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε και έδειχνε τόσο ακραία επιθετική, που γινόταν sexy. Δημιουργός της ήταν ο σχεδιαστής του οίκου Pininfarina, Λεονάρντο Φιοραβάντι, που ‘’ευθύνεται’’ για το συναρπαστικό σχήμα του αμαξώματος από υλικά, όπως αραμίδιο, ανθρακόνημα και αλουμίνιο.

Πίσω από τον οδηγό βρυχάται ένας μεγάλος V8 βενζινοκινητήρας 2,9 λίτρων με την υποστήριξη δύο Turbo και 478 ίππους, οι οποίοι ωθούν την τετράτροχη βολίδα των περίπου 1.300 κιλών από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 4,1’’. Και ακόμη και αν υπάρχουν ανταγωνιστές της Ferrari F40, που πιάνουν περισσότερα από τα 324 χλμ./ώρα της δικής της τελικής ταχύτητας (όπως π.χ. η Porsche 959), για τους Petrolheads δεν τίθεται αμφιβολία, ότι αυτή είναι ο απόλυτος σταρ! Aνάμεσα σε αυτούς και πολλές διασημότητες, όπως ‘’ο Ράμπο’’ Σιλβέστερ Σταλόνε και ο Νικ Μέισον των θρυλικών Pink Floyd.

Oι αφίσες της F40 σε δωμάτια εφήβων συναγωνίζονται σε αριθμό –και σε πόθο- εκείνες της Πάμελα Αντερσον. Ωστόσο η πραγματικότητα ήταν σκληρή και εντελώς διαφορετική, καθώς το Αγιο Δισκοπότηρο με σήμα το όρθιο αλογάκι Cavallino rampante προοριζόταν για έναν πολύ κλειστό κύκλο πελατών, αφού κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 1.300 τέτοια μοντέλα.

Στο λανσάρισμά του το 1987 κόστιζε το διθέσιο supercar των 478 αλόγων γύρω στα 440.000 Γερμανικά Μάρκα ή 220.000 ευρώ με βάση την ισοτιμία μεταξύ των δύο νομισμάτων. Μετά τον θάνατο του Εντσο Φεράρι το 1988 -και την τεράστια ζήτηση για μοντέλα της Ferrari, που προκάλεσε- απογειώθηκαν οι τιμές της συλλεκτικής F40 και ξεπέρασαν ακόμη και τα δύο εκατομμύρια ευρώ, για να πέσουν σταδιακά έως και 90% χαμηλότερα στο χρηματιστήριο των κλασικών supercars. 

Σήμερα θεωρείται η αγορά μίας τέτοιας Ferrari μία επένδυση με προοπτικές και απαιτεί από περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ και πάνω. Ευτυχώς πάντως, οι αφίσες της Ferrari F40 εξακολουθούν να κοστίζουν μόνον ελάχιστα χρήματα.

Best of Internet