Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών

Ζήσαμε το όνειρο –σχεδόν- κάθε άνδρα οδηγώντας όλα τα μοντέλα της Porsche, εξαιρουμένης της Cayenne, στην υπερσύγχρονη πίστα των Σερρών. Μαγεία!

Υπεροοξυγόνωση. Αυτό βιώσαμε, καθώς πέρασαν μέσα από τα χέρια μας μέσα σε μία ημέρα πέντε διαφορετικά μοντέλα της Porsche, δηλαδή οι 718 Cayman S και 718 Boxster S, 911 Turbo, Panamera Turbo και Macan Turbo με Performance Package. Εξαιρουμένης της Cayenne λοιπόν, όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας ήταν διαθέσιμα για οδήγηση στην –μακράν- καλύτερη πίστα της χώρα μας, το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

Πως όμως βρέθηκαν όλες αυτές οι απίστευτες καλλονές μαζί στη διάθεσή μας; Γι’ αυτό είναι υπεύθυνη η αντιπροσωπεία της Porsche στη χώρα μας, η Μοτοδυναμική, η οποία έχει καταφέρει, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, το πρόγραμμα Porsche Driving Experience να επισκέπτεται τη χώρα μας. Αυτό προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες της μάρκας, υφιστάμενους και δυνητικούς, να αποκτήσουν την εμπειρία τη οδήγησης των νέων μοντέλων στο ασφαλέστερο δυνατό περιβάλλον, συνοδεία μάλιστα ειδικού πλοηγούν της Porsche.

Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν μαζί με το βασιλικό –πελάτες- ποτίστηκε και η γλάστρα –δημοσιογράφοι- καθώς είχαμε την ευκαιρία, με την εποπτεία του Φινλανδού οδηγού αγώνων που εκτελούσε χρέη πλοηγού, να οδηγήσουμε για δύο γύρους το κάθε ένα από τα πέντε διαθέσιμα μοντέλα στην πίστα.

Οι κανονισμοί κατά τη διάρκεια της οδήγησης ήταν πολύ αυστηροί, καθώς το πρόγραμμα δεν είναι αγωνιστικής οδήγησης, ωστόσο ο ρυθμός ήταν σβέλτος και υπήρχε η ευχέρεια να εντοπίσεις τις δυνατότητες του κάθε μοντέλου αλλά και τις διαφορές μεταξύ τους.

Η τέλεια μέρα για κάθε λάτρη του αυτοκινήτου και τη οδήγησης, σηματοδοτήθηκε και από ιδανικές καιρικές συνθήκες, με ελαφριά συννεφιά και θερμοκρασία στους 18 βαθμούς.

718 Cayman S: Το ιδανικό ορεκτικό

Το εισαγωγικό σπορ μοντέλο στο συναρπαστικό κόσμο της Porsche είναι και αυτό που έκλεψε την καρδιά μας στην πίστα των Σερρών. Κινητήρας στο κέντρο, 350 ίπποι από το νέο τετρακύλινδρο boxer με turbo, PDK 7 σχέσεων και κίνηση μόνο πίσω συνθέτουν ένα εξαιρετικά ευέλικτο και ικανό κουπέ. Στο περιβάλλον της πίστας, όπου το χαμηλό βάρος παίζει μεγάλο ρόλο, τα 1.385 κιλά του συναρπαστικού κουπέ είναι «κομμάτι κέικ» όπως λένε και στο χωριό μας. Ο στριγγός ήχος του κινητήρα που φτάνει στα αυτιά άμεσα και η ικανότητά του να ξεπερνά με χαρακτηριστική άνεση τις 7.000 σ.α.λ. χωρίς εμφανή απώλεια ισχύος, αποτελούν δύο ακόμα στοιχεία που προσφέρουν απίστευτη απόλαυση.

Εξαιρετικά ισορροπημένη, με τη μάζα της συγκεντρωμένη στο κέντρο βάρους, η 718 Cayman S μπορεί να μετατραπεί σε απόλυτο παιχνίδι στα χέρια ενός ικανού οδηγού. Η ισχύς της δε είναι τόση, όση χρειάζεσαι για κάθε περίσταση, χωρίς να σε αγχώνει. Άλλωστε τα 4,2 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα και τα 285 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας είναι υπεραρκετά για τις οδικές συνθήκες, αλλά ακόμα και για τις πίστες της χώρας μας.

718 Boxster S: Μπόνους, τον ουρανό με τα άστρα

Με τις ίδιες ακριβώς επιδόσεις, το ίδιο βάρος και τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, η roadster εκδοχή της 718 είναι το ίδιο απολαυστική στην πίστα όσο και η coupe αδελφή της. Με δεδομένους τους εκδρομικούς ρυθμούς της οδήγησης δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε διαφορές στη στιβαρότητα ή στην ακρίβεια των χειρισμών σε σχέση με την coupe έκδοση.

Ωστόσο προσφέρει τη δυνατότητα της άμεσης επαφής με το περιβάλλον σε χαλαρό cruising και δικαιολογεί έτσι και το premium της τιμής των 3.000€ περίπου έναντι της Cayman.

911 Turbo: Θηρίο (αν)ήμερο

Οι 540 ίπποι, τα 320 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και τα 3.0 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ,/ώρα, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα απαιτούσαν και ικανότητες έμπειρου οδηγού αγώνων για να μπουν σε μια τάξη. Ωστόσο η περίπτωση τη 911 Turbo είναι πολύ ιδιαίτερη και συναρπαστική. Μπαίνεις, ρυθμίζεις κάθισμα και τιμόνι, βάζεις το PDK στην επιλογή manual για την πίστα και από εκεί και πέρα, τα πάντα γίνονται εύκολα.

Εντάξει, δεν είναι και βόλτα στο πάρκο, ωστόσο είναι ότι πιο φιλικό και αποτελεσματικό μπορείς να οδηγήσεις σε αυτό το επίπεδο ισχύος. Η τετρακίνηση, τα ενεργά διαφορικά, το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus αλλά και η κολοσσιαία πρόσφυση αναλαμβάνουν να κάνουν την καταιγιστική επιτάχυνση και τις ασύλληπτες ταχύτητες στις στροφές απόλυτα εφικτά. Πας αέρα, βγαίνεις ατσαλάκωτος και –το κυριότερο- ασφαλής σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε αυτές όπου οι 540 ίπποι μπορούν να γίνουν μπούμερανγκ.

Ο εθιστικός ήχος κατά την επιτάχυνση και οι αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων είναι κάτι που δεν μπορείς να βιώσεις σε οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο, όσο ισχυρό και αν είναι, όπως επίσης και τα φρένα, που σε κάθε απότομο πάτημα απειλούν να αναδιατάξουν τη δομή του σκελετού σου.

Panamera Turbo: Σιδερένια γροθιά σε βελούδινο γάντι

Αντικρύζοντας το πολυτελές τετραθέσιο σεντάν της Porsche, βρίσκεσαι αυτόματα στο δίλημμα της επιλογής του εμπρός ή του πίσω καθίσματος. Άνεση, ποιότητα, εξοπλισμός και φυσικά ο διαθέσιμος χώρος σε κάνουν να αναρωτιέσαι τι κάνει αυτή η πανάκριβη limo στην πίστα.

Η απάντηση δίνεται κατά την οδήγηση και είναι ακριβώς αυτή που διαφοροποιεί την Panamera από οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχου μεγέθους αυτοκίνητο κύρους. Το τεράστιο αμάξωμα των πέντε και κάτι μέτρων, νοιώθει το ίδιο άνετα στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης στα S των Σερρών, όσο και στις χωρίς όριο ταχύτητας ευθείες των γερμανικών Autobahn.

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως ένα αυτοκίνητο με βάρος δύο τόνων –παρά πέντε κιλά για να ακριβολογούμε- μπορεί να κοντραριστεί στην πίστα με την ευέλικτη και απόλυτα εστιασμένη στη σπορ οδήγηση 718, που είναι περίπου ένα αυτοκίνητο πιο ελαφριά.

Βασικός υπεύθυνος είναι ο εντελώς νέος κινητήρας V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων και 2 turbo, που αποδίδει 550 ίππους και μεταφέρει την ισχύ στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου PDK 8 σχέσεων. Τη διαχείριση της τεράστιας ισχύος αναλαμβάνουν η ενεργή ανάρτηση και η τετραδιεύθυνση. Η τελευταία είναι υπεύθυνη για την αίσθηση μπαλαρίνας της ογκώδους και πολυτελούς κυρίας, την οποία έχεις μέσα στην πίστα.

Φυσικά αυτό δεν είναι το ιδανικό περιβάλλον για την οδήγηση της Panamera. Το γεγονός όμως ότι μπορεί να κινείται ταχύτατα χωρίς να γίνεται κουραστική η δυσάρεστη, αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα της Porsche. Το οποίο επισκιάζεται μόνο από το αμέσως επόμενο.

Macan Turbo Performance Package: Η μεγάλη έκπληξη

Ένα SUV σε μια πίστα θα μπορούσε να είναι το συντομότερο ανέκδοτο πριν μερικά χρόνια ή ακόμα και σήμερα. Πλέον όμως κανείς δεν δικαιολογείται να μειδιά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, παρουσία της Macan. Το νεότερο και μικρότερο SUV στη γκάμα της Porsche είναι και αυτό με τον πιο έντονο σπορ χαρακτήρα, που αν δεν τον βιώσεις οδηγώντας δεν μπορείς ούτε καν να τον φανταστείς. Δεν είναι, μάλιστα, οι 440 ίπποι του V6 κινητήρα που εντυπωσιάζουν, μήτε τα 272 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας ή τα 4,4 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.

Στην ευθεία, υπάρχουν και άλλα SUV που μπορούν να αποδειχθούν εξίσου γρήγορα –γερμανικής κυρίως προέλευσης με τα γράμματα M και AMG να τα χαρακτηρίζουν. Το εντυπωσιακό με την Macan είναι ότι τα 1.925 κιλά της και οι θηριώδεις επιδόσεις της δεν αποτελούν τροχοπέδη για την απόλαυση της οδήγησης στην πίστα, αλλά τα κυρίως συστατικά της.Το ψηλό και μεγάλο αμάξωμα που λογικά θα έπρεπε να νοιώθει σαν το ψάρι έξω από το νερό, αποδεικνύεται δελφίνι. Και τόσο ηχητικά, όσο και από άποψη ταχύτητας, του δίνεις με άνεση τη σφραγίδα σπορ, σε όλες τις εκφάνσεις του.

Επιμύθιο

718 και 911 σχεδιάστηκαν, εξελίχτηκαν και κατασκευάστηκαν στην πίστα και σε απαιτητικές διαδρομές στο δημόσιο δρόμο, για την πίστα και τις απαιτητικές διαδρομές στο δημόσιο δρόμο. Σπορ και σούπερ σπορ αντίστοιχα, έχουν ως στόχο συναρπαστικές στιγμές οδήγησης όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν και το επιβάλλουν.

Το σπορ DNA όμως δεν λείπει ούτε από τις δύο Porsche, τις Panamera και Macan, που θεωρητικά εξυπηρετούν ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο ζωής και μετακίνησης. Αν ο οδηγός θέλει και μπορεί, θα ζήσει την ένταση και θα απολαύσει την αδρεναλίνη και με τα δύο αυτά μοντέλα, τα οποία υποτίθεται ότι βρίσκουν τον σκοπό της ύπαρξής τους στα μεγάλα ταξίδια επί αυτοκινητοδρόμων και επί παντός εδάφους αντίστοιχα.

Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών
Γκουρμέ μενού με πέντε Porsche στην πίστα των Σερρών

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider