Παγκόσμια υπερδύναμη στο αυτοκίνητο η Κίνα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παγκόσμια υπερδύναμη στο αυτοκίνητο η Κίνα

Η Κίνα θα γίνει σύντομα η χώρα με την ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις, για να ξεπεράσει την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.

Τα αυτοκίνητα made in China θεωρούνται -ακόμη και σήμερα- φτηνιάρικα και χαμηλών προδιαγραφών ασφαλείας, ενώ πολλά από τα συγκεκριμένα μοντέλα αποτελούν σχεδιαστικούς κλώνους Ευρωπαίων και άλλων ξένων ανταγωνιστών. Ωστόσο η πολυπληθέστερη χώρα στον πλανήτη έχει ξεπεράσει πλέον αυτό το στάδιο και αποτελεί απλά θέμα χρόνου η ανάδειξή της σε ισχυρότερο παγκόσμιο παίκτη στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεν πρόκειται για κάποιο ουτοπικό σενάριο, αλλά για ένα success story, το οποίο ασπάζονται και οι δυτικοί όμιλοι του αυτοκινήτου, γιαυτό εξάλλου και επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια και ευρώ στην παραγωγή και στην πώληση μοντέλων τους στην Κίνα. Υπέρ αυτής της άποψης συνηγορούν οι εξής λόγοι, που αναμένεται να καταστήσουν την Κίνα σε απόλυτη υπερδύναμη στον χώρο του αυτοκινήτου.

1. Τεράστια και μη κορεσμένη αγορά

Πριν εννέα χρόνια πωλούνταν στην Κίνα 6,8 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο, το 2016 έφτασαν οι ταξινομήσεις τις 24,4 εκατ. μονάδες, οπότε μιλάμε για τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο και μάλιστα με διαφορά. Για πολλές εταιρείες, όπως π.χ. τη VW, αποτελεί η χώρα του μεταξιού ήδη τη σημαντικότερη αγορά με υψηλότατα περιθώρια κερδοφορίας. Η Κίνα κατασκευάζει συνέχεια αυτοκινητοδρόμους και το μέσο εισόδημα των πολιτών της αυξάνει συνέχεια, όμως ακόμη αναλογούν περίπου 200 αυτοκίνητα σε 1.000 κατοίκους, ενώ στις ΗΠΑ είναι ο αντίστοιχος αριθμός 797 και στη Γερμανία 572.

2. Καινοτόμα ηλεκτροκίνητα μοντέλα

Το 2016 ταξινομήθηκαν στην Κίνα 336.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή περισσότερα από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Το μερίδιο των συγκεκριμένων μοντέλων κυμαίνεται στο 1,6% του συνόλου της κινέζικης αγοράς, όταν το αντίστοιχο ποσοστό σε ΗΠΑ και Ευρώπη βρίσκεται περίπου στο 1%. Μάλιστα, τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατασκευάζονται από εγχώριες εταιρείες, όπως οι BYD, Baic, Saic, κλπ. και όχι από δυτικές μάρκες τύπου Tesla ή ΒMW. Οι Κινέζοι βρίσκονται επίσης πολύ μπροστά και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης με παρόχους υπηρεσιών στα πρότυπα της Uber, ενώ ξεφυτρώνουν συνέχεια σαν τα μανιτάρια μικρές φίρμες (Faraday, NextEV, κλπ.) με πεδίο δραστηριοποίησης την ηλεκτροκίνηση.

3. Αφθονα χρήματα και επενδυτές

Οι προϋποθέσεις χρηματοδότησης είναι ιδανικές για τις νέες εταιρείες αυτοκινήτου στην Κίνα, οι οποίες υποστηρίζονται από κρατικές τράπεζες και ντόπιους κολοσσούς με άλλο επιχειρηματικό αντικείμενο. Η Faraday χρηματοδοτήθηκε για παράδειγμα από την ιντερνετική εταιρεία Jia Yueting με 1,7 δις δολάρια για τη δημιουργία ενός εργοστασίου στο Λας Βέγκας. Επίσης η Geely, που κατασκεύαζε μέχρι πρόσφατα μικρά μοντελάκια low cost, εξαγόρασε χάρη στη χρηματική βοήθεια των πόλεων Daqing και Shangai την Volvo από τη Ford, ενώ η τεράστια ζήτηση της κινέζικης αγοράς προσελκύει και μεγαλοεπενδυτές, όπως ο δισεκατομμυριούχος Αμερικανός Warren Buffet στην περίπτωση της BYD.

4. Λεωφορεία και μηχανάκια

Οι αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές έχουν προκαλέσει μεγάλες ανατροπές στις αστικές μετακινήσεις στην Κίνα και έχουν δημιουργήσει νέες αγορές. Σε πολλές πόλεις απαγορεύεται η χρήση μοτοσικλετών με κινητήρες βενζίνης και κυκλοφορούν μόνον ηλεκτρικά δίκυκλα, ενώ σε αρκετές περιοχές εκτελούν δρομολόγια μόνον ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Σε αυτά τα δεδομένα έχουν προσαρμοστεί οι Κινέζοι κατασκευαστές, με αποτέλεσμα να έχουν παραχθεί το 2016 στη χώρα περίπου 115.000 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ στην Ευρώπη υπάρχει έλλειμμα σε τέτοια μοντέλα. Η κινέζικη BYD θα εγκαινιάσει μάλιστα εντός του 2017 μία τέτοια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 200 μονάδων και αργότερα 400.

5. Ελντοράντο για τους Δυτικούς

Οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί συρρέουν στην Κίνα, όπου έχουν μυριστεί πολύ χρήμα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, δήλωσε πριν λίγες μόλις ημέρες, ότι η Κίνα θα γίνει έδρα της εταιρείας του για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ στοχεύει σε ένα εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις τέτοιων μοντέλων έως το 2025. Τα δύο τρίτα της συγκεκριμένης παραγωγής θα προέρχεται από εργοστάσια στην Κίνα. Η GM θα επενδύσει 470 εκατ. δολάρια στην κατασκευή μίας αντίστοιχης μονάδας για e-cars και ανακοίνωσε άλλη μία επένδυση σε εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κίνα. Επίσης ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται τα επόμενα χρόνια από τη Ford στην πληθυσμιακά μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, θα είναι ηλεκτροκίνητο.

6. Στοχευμένο «παιδομάζωμα»

Koρυφαίοι μάνατζερ ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών βρίσκονται πλέον στα μισθολόγια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Ενα μάλιστα από τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής τους είναι η θητεία τους σε επιτελικές θέσεις που έχουν σχέση με τεχνολογίες αιχμής, όπως ισχύει στην περίπτωση του Γερμανού Carsten Breitfeld, υπεύθυνου εξέλιξης της υβριδικής BMW i8 και διευθύνοντα συμβούλου -πλέον- της κινέζικης νεοφυούς εταιρείας αυτοκινήτου Future Mobility. Στόχος των ξένων μάνατζερ είναι premium μάρκες, όπως οι Audi, Mercedes και BMW, ενώ ο Breitfeld δήλωσε όλο αυτοπεποίθηση στη γερμανική εφημερίδα Die Zeit, ότι «θέλουμε να γίνουμε η Apple της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider