ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)

Η ΜINI έδωσε τα ρέστα της λανσάροντας με το Clubman ένα μοντέλο με Maxi χώρους, κορυφαία λειτουργικότητα, αλλά και όλα τα στοιχεία lifestyle, που συνθέτουν το DNA της μάρκας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάσαμε την έκδοση MINI Clubman Οne D, για να πάρουμε απάντηση στο ερώτημα, πόσο ταιριάζει το μεγαλύτερο μοντέλο της MINI με τον μικρότερο ντιζελοκινητήρα της γκάμας της; Και όπως συμβαίνει συχνά, διαπιστώσαμε –για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια- ότι ένας φαινομενικά αταίριαστος συνδυασμός μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένος στην πράξη.

Το Clubman αποτελεί για τη ΜΙΝΙ ένα τέκνο…ανάγκης, αφού το πεντάθυρο μοντέλο της θυγατέρας της BMW προσφέρει μεν ικανοποιητικότερους χώρους από το μινιμαλιστικό τρίθυρο, απέχει όμως πολύ από το χαρακτηρισμό του οικογενειακού μοντέλου, αποτελώντας έτσι μία «μεσοβέζικη» πρόταση. Το εξάπορτο Clubman δίνει λοιπόν τη λύση στους νέους οικογενειάρχες, που ψάχνουν για ένα premium κόμπακτ μοντέλο με lifestyle χαρακτήρα και υψηλή λειτουργικότητα, ώστε να βολεύονται μέσα σε αυτό μωρά, πιπίλες, πάμπερς και παιδικά καροτσάκια.

Όλα αυτά –και πολύ περισσότερα- εκπληρώνει με ιδανικό τρόπο το Clubman, που έχει ένα σωρό «επιχειρήματα» απέναντι στους αμφισβητίες σκληροπυρηνικούς φίλους της ΜΙΝΙ. Το μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας με τις βρετανικές ρίζες είναι πάνω από 40 εκατοστά μακρύτερο από το τρίθυρο ΜΙΝΙ (και 27 από το πεντάθυρο), «μετράει» εννέα πόντους μεγαλύτερο πλάτος από πεντάπορτο αδελφάκι του, ζυγίζει γύρω στα 1.400 κιλά και –στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας- εφοδιαζόταν με ένα τρικύλινδρο μοτέρ πετρελαίου χωρητικότητας 1,5 λίτρων.

Όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση, διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά της μάσκας που αποτελεί σήμα κατατεθέν για όλα τα ΜΙΝΙ, ενώ τη διαφορά κάνει σίγουρα η δίφυλλη πόρτα του χώρου αποσκευών. Προσωπικά, θεωρούμε το μήκους 4,3 μ. Clubman πιο δυναμικό αισθητικά από το πεντάθυρο MINI και πιο κομψό και χαριτωμένο από το Countryman. Ταυτόχρονα πείθει με την πρακτικότητα του χώρου φόρτωσης με όγκο μεταξύ 360 και 1.250 λίτρων, καθώς τα δύο φύλλα της πίσω πόρτας του ανοίγουν είτε πατώντας το ειδικό μπουτόν στο κλειδί είτε –προαιρετικά- με μία κίνηση του ποδιού.

Πρώτα ανοίγει το δεξιό φύλο και μετά το αριστερό, οπότε αποκαλύπτεται πίσω τους ένας ιδανικός χώρος αποσκευών με διπλό πάτωμα, θήκες, άνοιγμα για τη φόρτωση μακρόστενων αντικειμένων (όπως π.χ. πέδιλων του σκι), δύχτια συγκράτησης βαριών αντικειμένων, κλπ. Και κάτι για τους επαγγελματίες γκρινιάρηδες. Ναι, η δίφυλλη πόρτα δεν διεκδικεί οπωσδήποτε Όσκαρ πρακτικότητας, ωστόσο χάρη σε αυτή διαθέτει το MINI Clubman το πορτ-μπαγκάζ με το μεγαλύτερο άνοιγμα στην κατηγορία του.

Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και το κατά δέκα εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τις πεντάθυρες εκδόσεις φροντίζουν ωστόσο και για το ευ ζην των επιβατών του Clubman. Έτσι βολεύονται πολύ άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες και με κάποιες παραχωρήσεις και ένας πέμπτος, ενώ απολαμβάνουν και άπλετης ορατότητας χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά του αμαξώματος. Ο θάλαμος επιβατών φέρει τη σφραγίδα της MINI με σήμα κατατεθέν το τεράστιο στρογγυλό πολυόργανο στην κεντρική κονσόλα και τους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Σαν γνήσιο τέκνο του ομίλου BMW, πείθει το Clubman και στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, αλλά και του φινιρίσματος, επιβεβαιώνοντας έτσι τον premium χαρακτήρα του. Δείγμα της ιδιαίτερης προσοχής που έδωσε η εταιρεία στο Clubman είναι και το γεγονός, ότι για πρώτη φορά προβλέπονται μπροστά από τον επιλογέα ενός ΜΙΝΙ επιπρόσθετες θήκες για μικροαντικείμενα.

Πώς πηγαίνει όμως το μεγαλύτερο ΜΙΝΙ με τον μικρότερο πετρελαιοκινητήρα στο δρόμο; Σαν γνήσιο ΜΙΝΙ είναι η απάντηση, καθώς το Clubman σε κερδίζει αμέσως με το καταπληκτικό του τιμόνι και την εξαιρετική αίσθηση οδήγησης, αν και οι αναρτήσεις του είναι ελαφρά μαλακότερες, για αποτελεσματικότερη απόσβεση των κραδασμών. Γενικότερα πρόκειται για ένα μοντέλο, που πατάει στιβαρά στην άσφαλτο και προσφέρει εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Ο τρικύλινδρος, δωδεκαβάλβιδος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων μας εξέπληξε ευχάριστα σε όλα τα επίπεδα. Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο λειτουργεί απρόσμενα αθόρυβα και πολιτισμένα, ανεβάζει εύκολα στροφές από χαμηλά και συνεργάζεται ιδανικά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις του μοτέρ καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 10,4’’ και τη βελόνα του κοντέρ να σταματά στα 192 χλμ./ώρα.

Προβλέπονται εξάλλου αραιές επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμων, αφού μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση της τάξης των 6,0 λίτρων ντίζελ κίνησης ανά 100 χλμ., αν και η αντίστοιχη εργοστασιακή τιμή είναι 3,8 λίτρα για την ίδια απόσταση. Μας άρεσε επίσης το εξατάχυτο σαζμάν, που διαθέτει σαφή αίσθηση και επιτρέπει απροβλημάτιστα τη γρήγορη αλλαγή των σχέσεων.

Τελικά, η κίνηση της MINI να λανσάρει ένα μοντέλο, όπως το Clubman, αποδείχθηκε σωστή. Το εξάπορτο μοντέλο είναι σίγουρα ένα γνήσιο ΜΙΝΙ, όμως χάρη στις εσωτερικές του αξίες απευθύνεται σε ένα μάξι αγοραστικό κοινό. Αρκεί βέβαια να είναι σε θέση να πληρώσει τα 26.565 ευρώ που κοστίζει το πιο ευρύχωρο και πρακτικό ΜΙΝΙ που έχουμε οδηγήσει ποτέ.

ΜΙΝΙ Clubman One D

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, 1.496 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 116 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 270 Νm στις 1.750 σ.α.λ., κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 360 έως 1.250 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.253/1.800/1.441 χιλιοστά

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4’’, τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,8 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γρ ανά χιλιόμετρο.

ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)
ΜINI Clubman, ο γητευτής του οικογενειάρχη (pics)

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider