Αγοράζουμε...μπανάνες από τα online σουπερμάρκετ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αγοράζουμε...μπανάνες από τα online σουπερμάρκετ

Πρώτα μπανάνες και μετά πάνες. Αυτά είναι τα πρώτα είδη σουπερμάρκετ που αγοράζουν μέσω διαδικτύου οι έλληνες καταναλωτές, από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς.

Ο κλάδος των online αγορών, είναι ο μοναδικός της ελληνικής οικονομίας όπου καταγράψει διψήφια ποσοστά ανόδου.

Με βάση εκτιμήσεις του E-commerce Europe, ο τζίρος του online shopping (προϊόντων και υπηρεσιών) στην Ελλάδα έσπασε πέρυσι το φράγμα των 4 δισ. ευρώ, φθάνοντας τα 4,4 δισ., όταν το 2014 ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς άγγιξε τα 3,85 δισ. ευρώ.

Δηλαδή μέσα σε έναν χρόνο κατεγράφη ποσοστιαία άνοδος 14,28%, η οποία είναι υψηλότερη κοντά στις δυο ποσοστιαίες μονάδες από την αύξηση που κατεγράφη στο σύνολο της Ευρώπης.

Βέβαια τα 4,4 δισ. που είναι οι e-αγορές των Ελλήνων, μπροστά στα 77 δισ. που είναι ο συνολικός τζίρος των online αγορών στην Ευρώπη δείχνουν ελάχιστα (είναι μόλις το 9,22%), ωστόσο ο συγκεκριμένος τζίρος είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακός σε μια αγορά, όπως η ελληνική.

Δυναμικά αναπτυσσόμενες εμφανίζονται και οι πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group, εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων για θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικού επιχειρείν, οι πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν με ταχείς ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα η εταιρεία προβλέπει πώς ο κύκλος εργασιών θα εκτοξευθεί από τα 11 εκατ. ευρώ του 2014 στα 383 εκατ. ευρώ το 2020.

Εφόσον αποδειχθεί αληθής η εν λόγω πρόβλεψη, τότε ο τζίρος των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ θα αποτελεί το 3,6% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου - οι οποίες εκτιμώνται στα 10,5 δισ. ευρώ - καθώς και το 2,9% επί του συνόλου του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Τα 209 εκατ. ευρώ εκ των 383 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιούνται από τα eshops που θα έχουν αναπτύξει οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Τα υπόλοιπα 44 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από τα eshops μικρότερων παραδοσιακών αλυσίδων, τα 71 εκατ. ευρώ θα αντιστοιχούν στον τζίρο των σούπερμάρκετ που λειτουργούν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και τα 59 εκατ. ευρώ θα είναι ο τζίρος για τα είδη σούπερμάρκετ που θα πραγματοποιούν τα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά super markets.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αυξητική.

Το προφίλ των αγοραστών

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ το 16% των αγοραστών σουπερμάρκετ δηλώνουν ότι το 2015 αγόρασαν μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν το οποίο πριν αγόραζαν σε σουπερμάρκετ.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι το προϊον που είναι πρώτο στη λίστα των αγορών είναι οι μπανάνες και ακολουθούν οι πάνες, τα χαρτικά, οι μπίρες κ.ά

Το 24% δηλώνει ότι το 2016 θα αγοράσει μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε καταστήματα σουπερμάρκετ.

Από αυτό το στοιχείο φαίνεται και η δυναμική ανάπτυξης που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς υπάρχει μία αξιόλογη ομάδα καταναλωτών (1 στους 4 καταναλωτές) η οποία αποτελεί την βάση για την μελλοντική ανάπτυξη του.
Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων.

Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι προς το παρόν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και λιγότερο την επαρχία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider