Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
12 ΦΕΒ 2016 | 08:20

Το μικρό τυροκομείο της Ίου «βάζει τα γυαλιά» στον κλάδο

Το μικρό τυροκομείο της Ίου «βάζει τα γυαλιά» στον κλάδο - Κεντρική Εικόνα/Video

Το πρώην δημοτικό τυροκομείο της Ίου λειτουργεί από το 2013 ως ιδιωτική επιχείρηση με την ονομασία «νιώτικο». Οι νέοι ιδιοκτήτες του κατάφεραν με μεράκι και  ιδία κεφάλαια κατάφεραν να το μετατρέψουν σε μια σύγχρονη επιχείρηση η οποία πληροί όλες τις προδιαγραφές ποιότητας ενώ έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη: το 2010 βραβεύτηκε στη Μαδρίτη, το 2008 έλαβε το Χρυσό Βραβείο Ποιότητας στην Ελλάδα ενώ έχει λάβει πολλές βραβεύσεις από γνωστούς chefs. Ο λόγος όμως που η μικρή αυτή επιχείρηση «βάζει τα γυαλιά» σε έναν ολόκληρο κλάδο είναι το γεγονός ότι κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να μετατρέψει ένα δημοτικό τυροκομείο, το οποίο είχε πολλές ελλείψεις, σε μια σύγχρονη επιχείρηση η οποία το δεύτερο χρόνο λειτουργίας της (2014) είχε καταφέρει να διπλασιάσει το τζίρο της και τον τρίτο (2015) κατάφερε να σημειώσει νέα άνοδο της τάξης του 30%. Και όλα αυτά τα συνέβησαν πηγαίνοντας «κόντρα στο ρεύμα» καθώς η πρώτη ύλη της επιχείρησης παράγεται σε ένα άνυδρο νησί, η δραστηριότητά της ξεκίνησε εν μέσω κρίσης, δεν έλαβε επιδοτήσεις και κατά τα τελευταία δύο χρόνια έρχεται αντιμέτωπη με αυξήσεις στη φορολογία.

Τα προϊόντα της μικρής αυτής πρότυπης μονάδας βρίσκονται σε μεγάλα super markets όπως είναι ο Σκλαβενίτης, ο Μαρινόπουλος, ο ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και πάρα πολλά καταστήματα delicatessen και παντοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.

O κ. Δημήτρης Ζακχαίος, ιδιοκτήτης του τυροκομείου μιλάει στο insider.gr για την πορεία που έχει διαγράψει η επιχείρηση, για το μυστικό της επιτυχίας της αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθώς αν και υπάρχει ζήτηση από το εξωτερικό, η μονάδα αδυνατεί να την καλύψει με τις υπάρχουσες υποδομές και το πρόβλημα ρευστότητας που υπάρχει στην αγορά.

«Αναλάβαμε την επιχείρηση το 2013, ουσιαστικά από μεράκι για να μην κλείσει το δημοτικό τυροκομείο. Έχουμε λάβει όλες τις πιστοποιήσεις και παράγουμε τοπικά προϊόντα όπως είναι ποικιλίες σε κεφαλοτύρι και γραβιέρες, μυζήθρα, ξινό και σκοτύρι, το οποίο είναι και το πιο αναγνωρίσιμο του νησιού από μια συνταγή που παραδόθηκε από "πάππου προς πάππου". Ουσιαστικά καταφέραμε να αναπτυχθούμε επειδή δώσαμε προτεραιότητα στην ποιότητα και συμμετείχαμε σε πάρα πολλές εκθέσεις. Και  έχουμε έναν συγκεκριμένο, περιορισμένο αριθμό προϊόντων (από επτά έως κωδικούς), τα οποία μπορούμε να υποστηρίξουμε καλά», αναφέρει ο κ. Ζακχαίος.

«Η κατάσταση για τους παραγωγούς που προμηθεύουν το τυροκομείο με πρώτη ύλη είναι απελπιστική λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στις ζωοτροφές  και αυτη τη στιγμή είναι ζήτημα το αν θα παραμείνουν στον κλάδο. Με βάση αυτό το δεδομένο, μια μεταποιητική επιχείρηση θα έχει περιορισμένες επιλογές προμήθειας, θα λαμβάνει μικρότερες ποσότητες και με τη συρρίκνωση του κλάδου είναι αδύνατον να αναπτυχθούν και αυτοί και εμείς. Οι συνέπειες είναι αλυσιδωτές», αναφέρει.

Πολλές χώρες από το εξωτερικό όπως είναι η Ιταλία, η Αγγλία, η Γερμανία και οι σκανδιναιβκές χώρες αλλά και από ΗΠΑ, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα και ΗΑΕ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα της επιχείρησης αλλά όπως αναφέρει ο κ. Ζαχαίος «δεδομένης της υπάρχουσας κατάστασης και της επερχόμενης (φορολογία κλπ) δεν επιτρέπουν στις μεταποιητικές επιχειρήσεις του χώρου να πάρουν μεγάλα ρίσκα. Όπως ακούγεται στα περισσότερα κυκλαδονήσια, οι κτηνοτρόφοι σκέφτονται να εγκαταλείψουν το επάγγελμα γιατί καθίσταται ασύμφορο».

«Το επόμενο βήμα θα είναι όσες μικρές επιχειρήσεις έχουν απομείνει είτε να κλείσουν είτε να μεταφέρουν την έδρα τους σε χώρες με πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον όπως είναι για παράδειγμα η Βουλγαρία ή η Κύπρος. Φανταστείτε μια επιχείρηση στην Ίο, η οποία κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει την ελληνική οικονομία να αναγκάζεται να καταφύγει στην εξής παράλογη λύση: να έχει ως έδρα την Κύπρο, να κόβει τιμολόγιο στη Λευκωσία και να το στέλνει στο λιμάνι της Ίου για να κάνει παράδοση 500 μέτρα μακριά από τον χώρο φυσικής παραγωγής των προϊόντων. Αυτό είναι εντελώς παράλογο».

Ωστόσο, η σημαντική αύξηση των πωλήσεων για την επιχείρηση αποτελεί τονωτική «ένεση» και ενθαρρυντικό στοιχείο για να συνεχίζουν την προσπάθεια οι επιχειρήσεις από τον αγροδιατροφικό τομέα. Όπως αναφέρει ο κ. Ζακχαίος «σε κάθε περίπτωση εξακολουθούμε να κάνουμε ενέργειες για να αναπτυχθούμε, αν και οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες».


Σχόλια

dimi dimitrof
Mπραβο και εις ανωτερα

Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet