Το επόμενο στοίχημα Κοπελούζου – Fraport

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το επόμενο στοίχημα Κοπελούζου – Fraport

Την επόμενη από κοινού επένδυσή τους εξετάζουν ο όμιλος Κοπελούζου και η Fraport, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Οι δύο τους ετοιμάζονται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το ποσοστό 30% του Δημοσίου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το οποίο αναμένεται να τεθεί προς πώληση το επόμενο διάστημα.

Ο όμιλος Κοπελούζου κατέχει ήδη το 5% του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το 55% της εταιρείας ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και το 40% το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP Investments. Απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Δημήτρης Κοπελούζος θέλει να επεκτείνει την συνεργασία του ομίλου του με την γερμανική Fraport AG με σκοπό να αποτελέσουν μαζί έναν από τους βασικούς παράγοντες των αεροπορικών μεταφορών της Ελλάδας, που θα ελέγχει πέρα από τα πιο σημαντικά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και μεγάλο ποσοστό του κεντρικού της αεροδρομίου.

Το 30% από το 55% που κατέχει το Δημόσιο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση, ωστόσο η πώληση του δεν θα προχωρήσει πριν από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου κατά 20 χρόνια από το 2026 στο 2046. Κάτι τι οποίο θα ανεβάσει αυτόματα και την αξία του 30% που θέλει να πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Η παράταση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοίου – ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος» αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί καθώς η οποιαδήποτε συμφωνία μεταξύ των δύο μερών θα πρέπει να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Βουλή. Οπότε η διαδικασία πώλησης του 30% δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν το 2018.

Σημειώνεται ότι το ελληνικό δημόσιο αναμένει από την επέκταση της σύμβασης έσοδα περί τα 1,7 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 550 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν με την ολοκλήρωση της συμφωνίας και τα υπόλοιπα θα καταβάλλονται τμηματικά από το 2026 έως το 2046.

Στελέχη της αγοράς πάντως αναμένουν ότι το ενδιαφέρον για το 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, ειδικά μετά από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, θα είναι μεγάλο δεδομένου ότι το 40% της εταιρείας ελέγχεται από ένα μακροπρόθεσμο σημαντικό επενδυτή όπως η PSP Investments.

Αυτό που μένει να φάνει είναι αν η συμμαχία Κοπελούζου – Fraport θα επαναλάβει την επιτυχία του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όπου κατάφερε να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό υποβάλλοντας την με διαφορά 400 εκατ. ευρώ μεγαλύτερη προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται ότι η Fraport και ο όμιλος Κοπελούζου πέρα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια συνεργάζονται και στο αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider