Ποια προϊόντα δεν θα δει ο καταναλωτής στα ράφια της Jumbo

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια προϊόντα δεν θα δει ο καταναλωτής στα ράφια της Jumbo
Τι αποκάλυψε ο επικεφαλής του ομίλου Απ. Βακάκης στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών για το προϊοντικό μείγμα των κατηγοριών στα ράφια των Jumbo. Ποια η σκιά του πολέμου στο Ισραήλ στις δραστηριότητες του ομίλου και πώς αντιμετωπίζει τις αναταραχές στη Διώρυγα του Σουέζ.

Ηλεκτρονικά είδη, φαγητό και είδη μόδας είναι προϊόντα που δεν θα δει ο καταναλωτής στα ράφια της Jumbo.

Αυτό αποκάλυψε χθες, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής του ομίλου Απόστολος Βακάκης, το απόγευμα της Πέμπτης, στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των αναλυτών με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το 2023.

«Οι κατηγορίες προϊόντων στα καταστήματά μας πάνε κι έρχονται, καθώς διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίες αλλάζουν. Σίγουρα δεν θα βρείτε στα Jumbo ηλεκτρονικά είδη, φαγητό και προϊόντα μόδας», εξήγησε ο ίδιος, σημειώνοντας πως πάντοτε ο όμιλος αντιμετωπίζει με σεβασμό τον καταναλωτή και ερωτηθείς εάν εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής νέων προϊοντικών κατηγοριών στα καταστήματα.

«Δεν θεωρώ ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι υψηλότερες από άλλες χώρες»

Κληθείς δε στη συνέχεια να σχολιάσει την πορεία του πληθωρισμού στη χώρα μας ο κ. Βακάκης εξήγησε χαρακτηριστικά: «Δεν θεωρώ ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι υψηλότερες από άλλες χώρες, απλά ξεκινούν από πάρα πολύ χαμηλή βάση». Όπως τόνισε, μάλιστα, «Δεν είναι θέμα οι πληθωριστικές πιέσεις αλλά οι σωστές πολιτικές που πρέπει να ακολουθηθούν. Πρέπει να ενισχύσουμε την παραγωγικότητά μας χωρίς άλλες δικαιολογίες και στο θέμα της παραγωγικότητας χρειαζόμαστε την κατανόηση της κυβέρνησης». «O χειρότερος ανταγωνιστής μας είναι πάντα ο κακός μας εαυτός», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που αντιμετωπίζουν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς, όπως εξήγησε, η χώρα εξυπηρετεί το χρέος της.

«Όλα θα κριθούν από τον πόλεμο στο Ισραήλ»

Όπως αναφέρεται ήδη στην οικονομική κατάσταση της Jumbo, παρότι οι ενδείξεις πωλήσεων και κερδοφορίας είναι αισιόδοξες μέχρι και σήμερα, λόγω της ρευστότητας του πολέμου στη Μέση Ανατολή η διοίκηση της εταιρείας θα επανεξετάσει τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του 2024 με την ανακοίνωση των πωλήσεων του Απριλίου.

«Εάν δεν κλιμακωθεί ο πόλεμος στο Ισραήλ, είμαι αισιόδοξος, όμως όλα θα εξαρτηθούν από την ‘απάντηση’ του Ισραήλ στο Ιράν», σημείωσε ο κ. Βακάκης, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, προβλέποντας μάλιστα πως υπάρχει 51% πιθανότητα να βελτιωθεί το guidance και 49% να αναθεωρηθεί πτωτικά.

«Το θέμα της Διώρυγας του Σουέζ το αντιμετωπίζουμε σαν πρόσκαιρο»

Ερωτηθείς δε για τις αναταραχές στη Διώρυγα του Σουέζ ο επικεφαλής του ομίλου Jumbo ανέφερε χαρακτηριστικά «το θέμα της διώρυγας του Σουέζ το αντιμετωπίσουμε ως πρόσκαιρο, αλλά αυτή τη στιγμή προέχει το Ισραήλ και πως θα αντιδράσει η διεθνής κοινότητα. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Όσο το θέμα της Διώρυγας είναι προσωρινό, οι τιμές θα πέφτουν, αλλά για λόγους που δεν μπορούμε να ελέγξουμε και δεν επιλυθεί το ζήτημα και γίνει μόνιμο, τότε δεν θα μπορέσουμε να πιέσουμε τους προμηθευτές μας».

«Όσο μπορούμε να απορροφήσουμε τις ανισορροπίες ενός προσωρινού ζητήματος είμαστε εντάξει, αλλά είναι βέβαιο πως θα αλλάξει η στρατηγική εάν το ζήτημα γίνει μόνιμο», έσπευσε να συμπληρώσει.

«Δεν υπάρχει διάθεση για καταστήματα σε άλλες χώρες»

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο επέκτασης των δραστηριοτήτων του ομίλου σε άλλες χώρες, ο κ. Βακάκης ήταν σαφής: «Έχουμε ήδη πολλές ανησυχίες για να αποκτήσουμε κι άλλες… για αυτό και δεν υπάρχει διάθεση για νέα καταστήματα σε άλλες χώρες».

Παράλληλα, σημείωσε πως «κατά τη διάρκεια των ετών η εταιρεία έχει βελτιώσει σημαντικά τους μισθούς που προσφέρει», ενώ σε ό,τι αφορά τους μετόχους ο κ. Βακάκης ανέφερε πως «είναι μόνιμη ανησυχία για την εταιρεία να μην πούμε κάτι που θα παραπλανήσει τους μετόχους μας».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η διοίκηση θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων, τη διανομή μερίσματος 1,00 ευρώ (μικτό) ανά μετοχή όπου αντιπροσωπεύει το περίπου το 45% των καθαρών κερδών του ομίλου.

Στη χρήση 2023, οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,90% έναντι του 2022 στα επίπεδα των 1,081 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 303,00 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 21,88%.

Τα καταστήματα

Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος Jumbo αριθμούσε 85 καταστήματα. Τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, πέντε στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 17 στη Ρουμανία, ενώ διέθετε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και Ρουμανία. Μέσω συνεργασιών, είχε παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo σε επτά χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).

Τον Απρίλιο του 2024, ξεκίνησε τη λειτουργία του το ανακαινισμένο υπερκατάστημα Jumbo στην Καρδίτσα όπου παρέμενε κλειστό λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.

Επίσης, στην πόλη Oradea στη Ρουμανία ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα, το δεύτερο Jumbo στην πόλη.

Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2024, αναμένεται να λειτουργήσουν ένα ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στη Λευκωσία (Κύπρος), ένα ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στην Timisoara (Ρουμανία), ένα ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία), ενώ τον Ιούλιο του 2024 αναμένεται η επαναλειτουργία του καταστήματος στη Λάρισα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βακάκης: Ισχυρή στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια η Jumbo – Γιατί μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της Trade Estates

Βιομηχανία: Συνωστισμός deal για «πράσινo» ρεύμα - «Λευκός καπνός» ΔΕΗ με Viohalco και ΤΙΤΑΝ

gazzetta
gazzetta reader insider insider