Αυξάνονται οι διελεύσεις στην Αττική Οδό

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αυξάνονται οι διελεύσεις στην Αττική Οδό

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η αύξηση των διελεύσεων στην Αττική Οδό, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι οι οδηγοί επιστρέφουν στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Αθήνας, μετά από μακρά περίοδο πτώσης των εσόδων, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Ειδικότερα στο διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016 η Αττική Οδός κατάφερε να πετύχει αύξηση 6% στις διελεύσεις ενώ εκτιμάται ότι φέτος τα έσοδα θα είναι αυξημένα κατά 2,8% σε σχέση με το 2015.

Η αναστροφή της κατάστασης ξεκίνησε το 2015 με την κυκλοφορία της Αττικής Οδού να αυξάνεται για πρώτη φορά κατά 1,9% σε σχέση με το 2014 και τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 162,77 εκατ. ευρώ από 159,66 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 49,9 εκατ. ευρώ και μετά φόρων στα 29,1 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2015.

Η άνοδος της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αττική Οδό έφερε χαμόγελα και στους βασικούς μετόχους του οδικού άξονα ήτοι τις: Άκτωρ Παραχωρήσεις (ποσοστό συμμετοχής 59,249%) J&P ΑΒΑΞ Α.Ε ( ποσοστό 20,8043%), Τράπεζα Πειραιώς ( ποσοστό 9,8807%), ΕΤΕΘ (ποσοστό 10,0231%) και EGIS PROJECTS (ποσοστό συμμετοχής 0,0423%).

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Όσον αφορά το πότε θα επιστρέψει η Αττική Οδός στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν θα πρέπει να αναμένεται νωρίτερα από τον Οκτώβριο του 2024.

Σύμφωνα δε με το Υπουργείο Υποδομών, αν δεν είχε μεσολαβήσει η οικονομική κρίση, που οδήγησε σε ραγδαία μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ενδεχομένως η επιστροφή του αυτοκινητοδρόμου στο κράτος να ήταν ζήτημα λίγων ετών ή και να είχε ήδη συντελεστεί.

Οπως αναφέρεται στη σύμβαση δεδομένου ότι στη σύμβαση παραχώρησης η «νωρίτερη λήξη» της περιόδου «εξαρτάται από το ύψος των εσόδων και των εξόδων», η Αττική οδός θα επιστρέψει στο Δημόσιο τον Οκτώβριο του 2024 «και τούτο ασχέτως της ανάκτησης της επένδυσης του αναδόχου» ή όταν επιτευχθεί ποσοστό μέσης απόδοσης μετοχικού κεφαλαίου από πλευράς του αναδόχου 11,6%.

Ως εκ τούτου με βάση τα πλέον πρόσφατα στοιχεία και τις διαθέσιμες προβλέψεις, η Αττική οδός «φέρεται να επιτυγχάνει στο τέλος του τελευταίου έτους της μέγιστης διάρκειας της περιόδου παραχώρησης» δηλαδή το 2024 το ύψος της απόδοσης αυτής και κατά συνέπεια μέχρι στιγμής δεν προβλέπεται να ενεργοποιηθεί» το δικαίωμα περιορισμού της περιόδου παραχώρησης υπέρ του Δημοσίου».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider