Πότε θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πότε θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Τέλος στον κατήφορο που έχουν πάρει οι τιμές ασφάλισης αυτοκίνητου βλέπουν οι επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγοράς. Εξάλλου ο έντονος ανταγωνισμός των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο του αυτοκινήτου έχει ρίξει τις τιμές σε τόσο χαμηλά επίπεδα που πολλοί εκφράζουν τον προβληματισμό τους σχετικά με το κατά πόσο πολλές εταιρείες είναι βιώσιμες.

«Τα επίπεδα των τιμών έχουν φτάσει στο χαμηλότερο τους επίπεδο», σημειώνει στο insider.gr o κ. Κωνσταντίνος Μπαρτζιάς, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της εταιρείας Ασφάλειαι Μινέττα. Σύμφωνα με τον ίδιο η πτώση αυτή οφείλεται σε διάφορους παράγοντες όπως η πτώση του δείκτη ζημιών τα τελευταία χρόνια, λόγω και της μειωμένης κυκλοφορίας οχημάτων τα τελευταία χρόνια.

Βασικοί κερδισμένοι είναι οι καταναλωτές που πληρώνουν σημαντικά χαμηλότερα ασφάλιστρα από αυτά που πλήρωναν πέντε χρόνια πριν. Υπολογίζεται ότι μέσα σε μια εξαετία το μέσο ασφάλιστρο, το οποίο διαμορφώνεται με βάση τα στοιχεία από όλη την χώρα για το σύνολο της αγοράς των ΙΧ και αφορά την υποχρεωτική από τον νόμο ασφάλιση αστικής ευθύνης, έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 40%.

Μια πρώτη ανοδική πίεση στις τιμές θα παρουσιαστεί από το νέο έτος που θα εφαρμοστούν τα νέα όρια ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Από 1η Ιανουαρίου τα νέα όρια θα αυξηθούν κατά 22% από το 1 εκατομμύριο ευρώ στα 1.220.000 ευρώ. Βεβαίως η συχνότητα αυτών των αποζημιώσεων δεν είναι πάρα πολύ μεγάλη. «Οι περισσότερες αποζημιώσεις που δίνουν τα δικαστήρια είναι μικρότερες του ανώτατου ποσού άρα η αύξηση του δεν πρόκειται να επηρεάσει κατά πολύ τις ασφαλιστικές», σημειώνει ο κ. Μπαρτζιάς, ο οποίος εκτιμά ότι οι όποιες αυξήσεις θα σημειωθούν θα είναι σταδιακές και πάρα πολύ μικρές, της τάξεως των 2 με 3 ευρώ ανά ασφαλιστήριο. Αρκετές εταιρείες δεν πρόκειται να αλλάξουν την τιμολογιακή τους πολιτική.

Πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο δείκτης ζημιών, ο οποίος ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια καθοδική πορεία, κυρίως λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας οχημάτων εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όσο αυξάνεται η κυκλοφορία αναμένεται και η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων που κατά συνέπεια αυξάνουν και το κόστος των ασφαλιστικών άρα και τα ασφάλιστρα. Και πάλι η αύξηση αναμένεται να είναι σταδιακή και όχι εν μια νυκτί.

Η «πίτα» των 700.000 ανασφάλιστων

Οι ασφαλιστικές, πάντως, αναμένουν να ξεκινήσει από την ΓΓΔΕ το «σαφάρι» των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και τα οποία υπολογίζονται στα 600.000 με 700.000. Η ηλεκτρονική διασταύρωση των ανασφάλιστων, που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές αλλά δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Σεπτεμβρίου. Η διαδικασία αυτή αναμένεται ότι θα ανοίξει περισσότερο την «πίτα» των ασφαλιστικών και θα εντείνει ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό.

Η ΓΓΔΕ θα διενεργεί διασταυρώσεις στοιχείων δύο φορές τον χρόνο με στόχο τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων. Οσοι εντοπίζονται να παρανομούν θα έχουν περιθώριο δεκαπέντε ημερών για να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, καταβάλλοντας όμως παράλληλα και πρόστιμο 250 ευρώ. Οσοι αγνοήσουν το ειδοποιητήριο, θα αναλαμβάνουν ρόλο οι αστυνομικές αρχές οι οποίες θα προχωρούν στην αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας ενώ θα καταλογίζουν και υπερδιπλάσια πρόστιμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider