Στα χέρια της Cosco βρίσκεται πλέον το 51% του ΟΛΠ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα χέρια της Cosco βρίσκεται πλέον το 51% του ΟΛΠ

Ολοκληρώθηκε και επισήμως, σήμερα Τετάρτη, το πρώτο στάδιο της πώλησης του ΟΛΠ στην Cosco, με τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου 51% στον κινεζικό όμιλο. Άλμα 1,43% κατέγραψε η μετοχή του ΟΛΠ στο άνοιγμα της συνεδρίασης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.


Η Cosco (Hong Kong) Group Limited κατέβαλε ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ για το πλειοψηφικό πακέτο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

«Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, θα βελτιώσουμε τη διεθνή θέση του λιμανιού με στόχο να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Cosco Wan Min κατά την ειδική εκδήλωση στην έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου.

Επεσήμανε, επίσης, ότι η απόκτηση του ΟΛΠ και η δραστηριοποίηση της Cosco στον Πειραιά αποτελεί από τα σημαντικότερα projects που έχει υλοποιήσει διεθνώς ο κινέζικος όμιλος, ενώ τόνισε ότι το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στον Πειραιά θα ενισχύσει την οικονομική συνεργασία Ελλάδος- Κίνας και θα φέρει πιο κοντά την Ασία με την Ευρώπη.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ευχήθηκε, με τη σειρά του, ξη σημερινή ημέρα να σηματοδοτήσει στην στροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη και ευχήθηκε με την ενεργή συμμετοχή της Cosco να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.

Ο πρόεδρος του Χρηματιστηρίου Αθηνών Σωκράτης Λαζαρίδης τόνισε ότι είναι μια συγκλονιστικά ιστορική η σημερινή ημέρα στα 140 χρόνια της ιστορίας του ελληνικού χρηματιστηρίου, καθώς υποδέχεται έναν παγκόσμιο «κολοσσό» και σηματοδοτεί τη συμβολή του Χ.Α στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία.

Θυμίζεται ότι η Cosco θα αποκτήσει το 67% του ΟΛΠ έναντι συνολικού τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, σε δύο στάδια. Το δεύτερο στάδιο της συναλλαγής προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών από σήμερα με την εκπλήρωση των όρων της Συμφωνίας Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA), εκ των οποίων βασικός είναι η επιτυχής ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ, οπότε η Cosco θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στoν ΟΛΠ κατά 16%, σε 67%.

Η συνολική αξία της συμφωνίας αποτιμάται στα 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει: την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.

Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.

Φιλόδοξα σχέδια για το λιμάνι

Όπως ανέφερε σε πρόσφατο δημοσίευμά του το insider.gr, η Cosco ετοιμάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας βάρος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην κρουαζιέρα, στις τουριστικές υποδομές, στην ναυπηγοεπισκευή και στην αναβάθμιση του Car Terminal.

Προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας και στη βάση αυτή η Cosco έχει ήδη επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ σε ποσοστό 95%. Σύμφωνα με πληροφορίες στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.

Μια ακόμη εκπεφρασμένη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση, ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατ. κοντέινερ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο.

Στο ίδιο πλαίσιο θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ήτοι διπλάσιες από τα 100 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό, ενώ και το Car Terminal θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά του και θα μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα.

Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν αναφέρει ότι βλέπουν, επίσης, θετικά το ενδεχόμενο να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου. Η Cosco θεωρεί το Θριάσιο ως συνέχεια του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να στήσει το εμπορευματικό κέντρο αλλά και τις γραμμές παραγωγής, ενώ και η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι το όφελος από την εξέλιξη της χώρας μας σε κέντρο logistics ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία θα είναι τεράστιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider