Ποιός έκοψε το «Χτύπα σαν άντρας»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιός έκοψε το «Χτύπα σαν άντρας»

H απόσυρση της πασχαλιάτικης διαφήμισης του Jumbo, «Χτύπα σαν άντρας», που προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων, αποτελεί μία από τις δεκάδες περιπτώσεις διαφημιστικών σποτ που καταφθάνουν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο καλείται να αποφανθεί είτε για την συνέχιση τους, είτε για την οριστική διακοπή τους.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εκτός από τον «πόλεμο στο ράφι» με στόχο την αύξηση τόσο του μεριδίου αγοράς όσο και του τζίρου τους, οι μεγάλες εταιρίες (ελληνικές και πολυεθνικές) που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας δίνουν έναν ακόμη σκληρό αγώνα… αυτό της διαφήμισης που εκτός από τα δικά τους προϊόντα, εστιάζεται κυρίως στα προϊόντα των ανταγωνιστών τους.

Ως εκ τούτου πολλές εξ αυτών καταφεύγουν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) καταγγέλλοντας τις ανταγωνίστριες τους για αθέμιτο ανταγωνισμό, εστιάζοντας σε φράσεις αλλά και λέξεις που θεωρούν ότι παραπλανούν το καταναλωτικό κοινό.

Όλοι άλλωστε αναγνωρίζουν ότι ο «πόλεμος» κρίνεται στα σημεία, ενώ η επιρροή της διαφήμισης στις τελικές προτιμήσεις του καταναλωτή είναι μεγάλη.

Το όργανο, λοιπόν που κρίνει ό,τι αφορά τις διαφημίσεις, είναι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) μία ανεξάρτητη εταιρεία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που σκοπό έχει την εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας στην εμπορική επικοινωνία.

Το ΣΕΕ διαθέτει δύο Επιτροπές, (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια), οι οποίες είναι οι μόνες αρμόδιες για να κρίνουν - αυτεπάγγελτα ή μετά από επώνυμη καταγγελία – τη συμμόρφωση των εταιριών στους κανόνες της διαφήμισης και την άμεση συμμόρφωση τους. Στην αντίθετη περίπτωση το Συμβούλιο επιβάλλει πρόστιμα.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η πε΄ριπτωση της διαφήμισης του αναλγητικού Nurofen, στο διαφημιστικό σποτ στο οποίο αναφερόταν «εξασφαλίζοντας σας γρήγορη ανακούφιση από το πονοκέφαλο».

Το σημείο αυτό τελικά αλλάχθηκε... αφού διαπιστώθηκε ότι το «εξασφαλίζοντας» και το «γρήγορη» είναι παραπλανητικές.

Και άλλοι όμως Όμιλοι έχουν βρεθεί ενώπιον της Επιτροπής Ελέγχου. Πρόσφατα στο Συμβούλιο διασταύρωσαν τα ξίφη τους οι εταιρίες Tottis Foods με την Chipita, μετά από προσφυγή της πρώτης για την διαφήμιση του κρουασάν Molto που παράγει η δεύτερη.

Αιτία η επίμαχη φράση «το Molto είναι καλό για εμάς», όπου το Συμβούλιο έκρινε ότι παραπλανά το καταναλωτικό κοινό και ζητήσε τη συμμόρφωση της Chipita.

Κατά της Vivartia έχει προσφύγει η Pepsico για το προϊόν Life Tσάι, όπου μετά την εξέταση της υπόθεσης το Συμβούλιο αποφάσισε όχι μόνο την αλλαγή του τηλεοπτικού σποτ αλλά και την αλλαγή της συσκευασίας του προϊόντος αφαιρώντας φράσεις που παραπλανούν το καταναλωτικό κοινό.

Τέλος αρκετές αιτήσεις έχει καταθέσει και η Forthnet κατά του ΟΤΕ με αιχμή του δόρατος την συνδρομητική τηλεόραση (όπου αποτελεί και το πεδίο μάχης των δύο μεγάλων τηλεπικοινωνιακών Ομίλων της χώρας), ενώ αντίστοιχες είναι και οι αιτήσεις που έχει καταθέσει η βιομηχανία τροφίμων Elbisco κατά της εταιρία Παπαδοπούλου με αφορμή τα μπισκότα πτι μπερ και το κατά πόσο η δεύτερη, είναι η μόνη βιομηχανία στην χώρα που εδώ και 60 χρόνια παράγει μπισκότα με αυτή την ονομασία, όπως ισχυρίζεται.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider