H Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει 8 δισ. δολάρια από τη Volkswagen

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει 8 δισ. δολάρια από τη Volkswagen

H Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει 8 δισ. δολάρια αποζημίωση από την Volkswagen πιέζοντας για μια συλλογική αγωγή μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης μαζί με άλλες χώρες ή δρώντας από κοινού με τις ΗΠΑ, οι οποίες θα ζητήσουν αποζημίωση 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στη χώρα (συνολικά 18 δισ. δολάρια).

Αυτά υποστηρίζει ο κ. Δημήτρης Μπιράκος, μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» και μεταφέροντας την 22ετή εμπειρία του από την υπηρεσία ελέγχου (Air Pollution Control District) στο Λος Αντζελες.

«Η παραποίηση των επιπέδων των ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι νέα πρακτική. Στην Καλιφόρνια, πριν από αρκετά χρόνια, είχαμε επιβάλει υψηλά πρόστιμα σε αρκετές εταιρείες. Το ενδιαφέρον είναι ότι μας είχαν προτείνει να ληφθεί υπόψη ο μέσος όρος των εκπομπών: των πολύ χαμηλών στο εργοστάσιο, με τις πραγματικές, στον δρόμο. Μιλώντας στο Κογκρέσο, τους εξήγησα ότι η πρόταση αυτή είναι το ίδιο παράλογη με το να συλλαμβάνεις κάποιον για παράβαση ορίου ταχύτητας και αυτός να σου λέει... να συμψηφίσεις την ταχύτητά του με ένα άλλο Ι.Χ. που κινείται κάπου αλλού αργά!», σημειώνει σχετικά.

Ο κ. Μπιράκος κ. Μπιράκος εκτιμά ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει αμέτοχη στην υπόθεση του σκανδάλου της Volkswagen. «Υπολογίζεται ότι από το 2007 έως το 2014 στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda και Seat (σσ. Volkswagen Group). Οι ΗΠΑ θα ζητήσουν αποζημίωση 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στη χώρα, συνολικά 18 δισ. δολάρια. Με την ίδια αποζημίωση, η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει περί τα 8 δισ. δολάρια».

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο πρόβλημα της έλλειψης ελέγχου στη διακίνηση καυσίμων των καυσίμων στη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι «σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα έκανε μεγάλο λάθος που επέτρεψε την πετρελαιοκίνηση, χωρίς να έχει καταφέρει να ελέγξει τη νοθεία των καυσίμων», εκτιμά. «Το κακό καύσιμο καταστρέφει την άμυνα του κινητήρα. Επιπλέον, αν συνυπολογίσεις τη ρύπανση από τα τζάκια, οι συνέπειες για την Αθήνα θα είναι σωρευτικά καταστροφικές. Πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα η άρση της πετρελαιοκίνησης, δεν μπορούμε να παίζουμε με την υγεία του κόσμου για μερικά πρόσκαιρα οικονομικά οφέλη».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider