Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Airbnb για τις τιμές

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Airbnb για τις τιμές

Βρυξέλλες, Μαρία Βασιλείου

Μέχρι το τέλος Αυγούστου δίνει προθεσμία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Airbnb, προκειμένου να προτείνει λεπτομερείς λύσεις για τον τρόπο με τον οποίο η παρουσίαση των τιμών θα είναι διαφανής και γενικότερα η συμπεριφορά της θα είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.

Για να επιλυθούν τυχόν προβλήματα η Επιτροπή προτείνει συνάντηση, εάν χρειαστεί, με την Airbnb τον Σεπτέμβριο, αλλά στην περίπτωση που οι προτάσεις της εταιρείας δεν θεωρηθούν ικανοποιητικές και η Airbnb δεν συμμορφωθεί, η Κομισιόν προειδοποιεί ότι θα υπάρχουν «μέτρα επιβολής».

"Όλο και περισσότεροι καταναλωτές κάνουν κράτηση των διαμερισμάτων διακοπών στο διαδίκτυο και ο τομέας αυτός έχει προσφέρει πολλές ευκαιρίες στους παραθεριστές, αλλά η δημοτικότητα δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές» δήλωσε σήμερα Δευτέρα η επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων Βέρα Γιουροβά. «Οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοούν γιατί και για πόσο πληρώνουν για υπηρεσίες και να έχουν δίκαιους κανόνες, π.χ. για την ακύρωση του καταλύματος από τον ιδιοκτήτη. Περιμένω από την Airbnb να παρουσιάσει γρήγορα τις σωστές λύσεις» τόνισε η αρμόδια επίτροπος, παρουσιάζοντας τι θα πρέπει να κάνει η εταιρεία προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ.

Σύμφωνα με την Κομισιόν η παρουσίαση της τιμολόγησης της Airbnb, καθώς και η διάκριση μεταξύ ιδιωτών και επαγγελματιών «οικοδεσποτών» δεν συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ, και ιδίως της οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Η Κομισιόν ζητά από την εταιρεία να τροποποιήσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση από την αρχική αναζήτηση στον ιστότοπό της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι, κάθε φορά που προσφέρονται «καταλύματα» να παρέχεται στον καταναλωτή η συνολική τιμή, συμπεριλαμβανομένων όλων των υποχρεωτικών επιβαρύνσεων και τελών, όπως είναι το κόστος υπηρεσιών και του καθαρισμού, ή, όταν δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί εκ των προτέρων η τελική τιμή, να ενημερώνουν σαφώς τον καταναλωτή ότι ενδέχεται να ισχύουν πρόσθετα τέλη.

Επιπλέον, θα πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς εάν η προσφορά γίνεται από έναν ιδιώτη οικοδεσπότη ή έναν επαγγελματία, καθώς οι κανόνες προστασίας των καταναλωτών διαφέρουν στις δύο αυτές περιπτώσεις.

Οι όροι παροχής υπηρεσιών της Airbnb πρέπει να συμμορφώνονται με το ευρωπαϊκό δίκαιο των καταναλωτών. Η οδηγία περί αθέμιτων συμβατικών όρων απαιτεί οι τυποποιημένοι όροι και προϋποθέσεις να μην δημιουργούν σημαντική ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών, εις βάρος του καταναλωτή. Η οδηγία απαιτεί επίσης να συντάσσονται όροι σε απλή και κατανοητή γλώσσα, ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφή και κατανοητό τρόπο σχετικά με τα δικαιώματά τους.

Όσον αφορά την Airbnb, αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι η εταιρεία δεν πρέπει να παραπλανήσει τους καταναλωτές με προσφυγή σε δικαστήριο χώρας διαφορετικής από αυτήν στην οποία κατοικεί ο καταναλωτής. Επιπλέον, η Airbnb δεν μπορεί να αποφασίσει μονομερώς και αδικαιολόγητα ποιοι όροι μπορεί να παραμείνουν σε ισχύ σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης.

Η Airbnb δεν μπορεί να στερήσει τους καταναλωτές από τα βασικά νομικά τους δικαιώματα να μηνύσουν έναν οικοδεσπότη σε περίπτωση προσωπικής βλάβης ή άλλων ζημιών. Επίσης, η Airbnb δεν μπορεί να αλλάξει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώσει σαφώς τους καταναλωτές εκ των προτέρων και χωρίς να τους δώσει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση.

Οι όροι παροχής υπηρεσιών δεν μπορούν να παρέχουν απεριόριστη και διακριτική εξουσία στην Airbnb για την κατάργηση του περιεχομένου. Επιπλέον, η παύση ή η αναστολή σύμβασης από την Airbnb θα πρέπει να εξηγείται στους καταναλωτές, να διέπεται από σαφείς κανόνες και δεν πρέπει να στερεί τον καταναλωτή από το δικαίωμα επαρκούς αποζημίωσης ή το δικαίωμα προσφυγής.

Η πολιτική της Airbnb όσον αφορά τις επιστροφές χρημάτων, την αποζημίωση και την είσπραξη απαιτήσεων ζημίας πρέπει να ορίζεται σαφώς και δεν πρέπει να στερεί από τους καταναλωτές το δικαίωμά τους να ενεργοποιούν τα διαθέσιμα ένδικα μέσα.

Τέλος, η Airbnb πρέπει να παρέχει έναν εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο στην πλατφόρμα της Οnline Επίλυσης Διαφορών (Online Dispute Resolution (ODR)) στην ιστοσελίδα της και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επίλυση διαφορών, σύμφωνα με τον κανονισμό του ODR.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider